lördag, maj 3

Trött som en gnu..


.. Vi orkade inte se klart alla fina ekipage. Nu börjar tröttheten kännas vid. Fotade inte så mkt idag, bara enstaka "beställningsjobb" (dvs på folk jag känner), å nåt extra här å där. Kameran krångla i början, å ja tänkt att nej nu har jag nog förstört den på riktigt. Det finns såndära fokuseringspunkter i synfältet, som lyser rött beroende på var den fokuserar, vilket e jäkla smidigt å bra när ja kom på knixen. Nå dessa punkter hadd kasta in handduken, utom en, som var på sidan. Zoomen krångla oxå, när jag sku fokusera, så slog den mittiallt ifrån å zooma bort iställe, å allt blev megasuddigt. Förstår ni varför ja blev nervös?!

Nå Jenny å jag for in ti kantin, hon sku fixa nå käk åt Milton, så ja tog å testa andra objektivet, samma sak, sen testa ja ändra mode från sportläge ti porträtt. Tyckt de kändes lite konstigt när ja ändra, men när ja testa på porträttmode så var allt normalt igen. Sen vred jag tibax ti sportmode å testa, å då va de som de sku va. Troligen var de en aningens ur läge eller nåt, det är de enda jag kan förstå att sku vara orsaken. Sen har det inte varit några problem inte. Men som sagt, man blir jäkligt nojig å hispig när man har nån annans kamera -.-

När jag fotar åt vänner å bekanta, så klickar ja ju i princip hela tiden. Och när ja sen delar ut (framförallt åt folk ja känner) brukar ja ofta lägga med såndära foton som kanske inte rent fotografiskt är så snygga, men som ryttare kan man se både ett å annat i ridstilen och hur hästen går, som kan vara nyttigt. Ja, 472 foton blev det idag, så nog var det väl en hel del. Ska slänga upp lite smakprover här oxå, men orkar inte göra dom mindre... Seriöst jag e helt dödstrött, håller på kategoriserar dom nu, sen ska jag tanka upp dom på OD, å dela dom med ryttarna, å sen gå å dö i sängen eller nåt -.-

Såja, nu har man gått igenom bilderna, nu ska dom bara laddas upp, å delas ut. Så under tiden ja laddar upp, så lägger ja in några smakprov här :) Det fick bli lite mer av det artistiska idag... Bild 3 och 4 är en förbannat bildskön å fotogenisk häst! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar