Visar inlägg med etikett Böcker. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Böcker. Visa alla inlägg

onsdag, augusti 20

Tröttsamt.

... Jag blir så trött.

Jag går i zombie-mode just nu, dvs vaken, men kontoret har stängt. Och förstås e man lagom rastlös ändå....! (det är det jag blir trött på alltså... )

Dessutom har det varit en såndär dag igen då jag hunnit gå igenom alla sorters mode, arg, irriterad, glad, trött, frustrerad, överlycklig, ivrig, död osv osv osv, bara det i sig tär ju på krafterna.

Fick iallafall klart ena coursera-kursen idag, eller alla quizzar, med full pott, så de lär väl komma ett Statement of Accomplished här om 2-3 veckor efter kursens slut.

You must receive an average of at least 80% or above across all quizzes to access a "Statement of Accomplishment" at the completion of the course. With an average of 90% or above, you will earn a "Statement of Distinction".

Vet int om man får Statement of Disctinction gratis, de e dom som brukar kosta, men ja lär ju se.  Så det har man fått gjort idag, å så kolla jag lite på Forensic Science oxå, har inte beslutat mig ännu om jag ska gå den, beror på hur invecklad den blir, hittills har jag bara sett introduction å what is forensic science å såna topics.

Nåja, enough om Coursera, även om jag har tusen saker till att säga.

Sitter å funderar lite på om jag ska göra "reklam" för bloggen på nya sidan finlandssvenska bloggar, gillar på ett sätt att ha den så liten som den är. Ingen press då ;) Nåja, förutom när Anna tycker ja ska skriv nå då förstås x)

På tal om tapetklister, nån som har nå gymnasieböcker/skolböcker inom biologi, människans anatomi och liknande? Alltså inte biologi rent sådär allmänt, utan inriktat på människan då. Å sku va villig att sälja åt mig? Såna böcker brukar va så hiskeligt dyra, tror min anatomibok som ja köpte kosta nå på 50 spänn... Å den e bara muskler, skelett å nervsystem.

Ugh, är så inspirerad till att göra allt, men jag orkar inte ens klicka in mig på ett spel. Så det är ungefär på den nivån. Dessutom vill jag tusen saker, helst på samma gång, så typiskt för väduren, men man tröttnar lika fort. Alternativt tar sig vatten över huvudet. Jaja, väduren i ett nötskal.

söndag, augusti 3

Bokklubben jag & Businessplaner...

Jepp... Idag har jag bokklubb. Om ja sku kom mig iväg å läsa that is, men ja fastna ju här när man planerar lite business. Kom ända ti sid 34, å sen fastna ja me dehär :D Nåja, kanske man orkar läsa 2 rader innan man somnar ;)

Nu är det inte frågan om business för mig, utan för Marie ;) Vi spånar på alla möjliga idéer å ja blir ju helt i gasen av sånt ja, så jo... håhå!

2 bra idéer har vi suttit å diskuterat idag, som jag tror stenhårt på. Jag skulle nyttja den tjänsten åtminstone, å jag kan inte vara den enda i världen. Jag blev ju trots allt utbildad till att förutspå trender. Inte för att jag direkt minns vilka 3 trender jag hade förutom en.. men di va no säkert bra, heck, de va ju jag som kom på dom ;)

Dessutom hade hon lite andra idéer oxå som vi nog ska ta å fundera på pånytt, ja va lite trött å ofokuserad då när hon la fram dom första gången. Å de va lite sådär i runda slängar.. Iofs e ja int nå myki piggare nu heller int men x)

Boken jag f.ö påbörjade ikväll var Nostradamus försvunna profetior, finns att läsas om här. Verkar va riktigt spännande..! Läste nångång att har man kommit till sid 50 av en bok, så läser man ut hela. Det är alltså dom 50 första sidorna som ska vara avgörande om man läser vidare eller nä, å den här boken fick mig hooked rätt fort ;) Älskar ju gamla konspirationsteorier, mysterier å lite sånt som tangerar verkligheten(*). Visst har ja läst helt fiktion oxå, men dom flesta tangerar nånting ur det verkliga livet på ett eller annat sätt. Gogglade på recension, å den första ja hittade så tjaa.. jag e inte bra på att skriva sånt, men när ett stycke handlar om handlingen i boken och dessutom är från typ 2 första kapitlen så känns det ju lite.... tjaa... Jag blev inte nyfiken på boken av den recensionen iaf. Goggla vidare.

Wooo, insåg just att Mario Reading kan bli en ny favorit, han har en om tempelriddare oxå, The Templar Prophecy! Niiiice. Det jag oxå insåg är att denhär boken, alltså Nostradamus, är den första i en trilogi...Nåja, more books for me then! Tror ja har oläst ca 80% av mina böcker...!

 *3 av dessa böcker är lite inom samma genre, tror 2 av dom åtminstone utspelar sig i Rom (iaf till en viss del) (och jag gjorde nyss 2 insikter, den heter CATILINAS å inte Catalinas, å dessutom är det en 3e bok.. suck.. Nåja, as i said, more books for me then!). Åtminstone går alla 3 under nutid som jagar nåt från det förflutna. Ish...

Tempelriddarn har ja ju läst säkert 2-3 gånger, har även gjorts en filmatisering (visserligen rätt b-film) av den... Men den e braaa, ja gillar boken. Uppföljaren har jag fått tag i, men inte läst ännu, sku ju vilja koma igenom första boken (igen) för att sen fortsätta me 2a boken.



Borde även göra en inventering, vet att Anna å jag har diskuterat En shopaholics bekännelser, åmittiallt såg jag den i påsen me alla böcker. Så jo, en inventering vore på sin plats. Dessutom hittade jag inte boken jag hade tänkt börja med (säkert är den där nåstans den oxå), den här boken nämligen. Den här brukar ja läsa en gång om året (förutsatt att jag kommer ihåg det), men nu har det inte blivit av på ett par år. Riktigt skön bok dehär. Egentligen inte en bok där genren faller mig i smaken, men slyngstad diggar ja stenhårt!

Nä, nu dags att sluta flumma å gå å lägg sig! :)