Visar inlägg med etikett Förälskad. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Förälskad. Visa alla inlägg

onsdag, juni 10

Livets goda...!

... Alltså ja moittar int, men just nu tycker jag livet sku kun sakta ner litegrann, jag hinner inte riktigt med :D

But first (let me take a selfie), nånej... Men helgen. Den fantastiska helgen.

Fredagkväll ringer C och undrar om jag har lust å komma å polera lastbil, visst, jag e ju inte den som backar för lite ovanligheter (förutsatt att ja inte e upptagen eller för trött), så det blev autosol å polera tank som fredagsmys för min del. Halv 2 på natten somnade jag, väckning 06, men vaknar 05.30 efter att ha sovit asigt dåligt. Ni vet sådär, en timme sömn, sen vaknar man å undrar va klockan e, sen sova lite till å så vakna igen... :S

Nåja, upp å full rulle, duscha, dricka kaffe (det enda jag tar lugnt med), äta gröt, packa packa packa... Och så iväg till lillby och Pedersöre TruckMeet (insta-länk) 2015. Anländer ca 09:15, testar kameran lite å kollar inställningar. Hade fått önskemål om att få convoyen på foto... Så det fixar jag!

Mkt tekniska problem med kameran, i ett skede fick fokuseringspunkterna spunk, brukar hända titt som tätt, hakar alltså upp sig på en punkt oavsett vad man fokuserar på, riktigt irriterande. Har inte klurat ut vad det beror på, men brukar hjälpa att snurra på programratten.. (?!)

Ovan med objektiven, å det ena märkte jag inte att var på MF (manuell fokus), så .. Ja... Svårt å tänka när man e trött som faen. Hade alltså lånat 3 objektiv, å lika skit blev det med alla tre (tills där en 12-tiden på natten)... Så fort jag bytte till eget objektiv, så fungerade allt plötsligt igen. Orsaken varför det "krånglade" var att dessa lånade objektiv hade ljusstyrkor på 1,8 (tror alla hade det), medans jag har 4 som lägsta. Det innebär oxå att jag måste justera iso å annat tjafs, å hur jag än gjorde så fick jag det inte riktigt bra.. på nåt jävla vis :S Ja, nej, det bara fungerade inte... :/

Så mkt jag borde lära mig med kameran ännu, men det tar sin tid..!

Nåja, när jag inte fotade så satt jag med Sussy å gänget i deras husvagn, drack kaffe, blev bjuden på mat å hade det otroligt trevligt! Runt en 8-9 tiden, så gick jag för att leta lite galningar från RP, hittade dom i andra ändan av området. Fick då träffa på flera st jag bara snackat med på nätet innan, så de va göörskoj!

Kvällen förlöpte ungefär så, tills det var dags för The Boopers.

Fick en bra plats, viftade bara lite med kameran, så flyttade folk sig ur vägen å jag fick stå närmast scenen. Tyvärr hade jag även här fortfarande problem med tekniken och dom första bilderna blev lite överexponerade, tills jag mittiallt hittade rätt inställningar!


Här tex syns det jättebra hur överexponerad han är i ansiktet... Knepigt.. 

Men ni ska få se några av mina favoriter.. Oavsett om dom är överexponerade eller nä :D


Den här.. Den är min absoluta favorit! Utan tvekan! 





Uppladdningen krånglade lite, så ni får inte se flera bilder, men dom finns i den här gruppen på FB eller så på kuvat.

Det viktiga för mig i det här fallet, det var inte att få bra foton för andras ögon, utan extremt bra foton i mina ögon, av ett band jag älskar. Och det fick jag. När jag såg på kameran att jag hade fått första fotot jag var nöjd med, så log jag ett såntdär överlyckligt med harmoniskt leende. Sångaren (han bortre) såg på mig, å log han oxå. Jag kunde lixom dö lyckligt. Jag hade fått ett -i mina ögon- perfekt foto.. ! Och när man sen såg dom på datorn, så visade det sig vara flera! Men det var mitt mål med boppers. 

Före och efter boppers så hade jag otroligt kul (som ovan nämnt) många galningar, många pussar, många kramar från höger å vänster. I ett skede blev jag attack-pussad från varsin sida, netta på ena sidan, tomppi på andra sidan :D 

Satt i ett skede å hade filosofiska funderingar med en typ, det var riktigt trevligt. Trots att jag var nykter. En såndär sak jag inte riktigt kan lägga fingret på heller... Det roliga är att denhär typen har jag träffat förut, genom mitt ex :D Alltså jäkligt många år sen.. Så lite lustigt att man springer på varann på det sättet igen. 

Inte nog med att det har varit rätt tomt på fronten oxå, så dök det plötsligt upp 2 erbjudanden nu. Eller kanske 3 t.o.m...  Det fick en att börja fundera minsann. 

Och så ska jag försöka få ihop en liten "Helgens" (beror på hur mkt jag kommer på det.. )

Helgens #1: The boppers
Helgens Surprice: Stocken
Helgens Adrenalin: Cage Riders (seriöst, jag gick därifrån när dom tog in en gubbe å stå medans dom körde)
Helgens Bamsekram: Tomppi
Helgens Förvåning: Sören å Tom B.
Helgens Godaste: Sussy mat! 
Helgens Mysigaste: Sussys husvagn å pussen jag fick innan jag for hem ;) 
Helgens Wtf-moment: När jag insåg att jag kunde ha tagit husbilen vår. 
Helgens Imponering: Dabba 
Helgens Buu: Regnet som kom å strulet med kameran

Nåjaa, snarklådan nudå! :D 







söndag, juni 1

Foton...

... Åh vad härliga foton det blev idag. Eller jag har sett långt ifrån alla, men när det var så grönt å fint i bakgrunden jämfört med tidigare...!

Julia red förbi å sa att ja tar jättebra foton, men seriöst, jag kan int ta komplimanger när de gäller fotona. Visst, jag fullkomligt älskar att fota, å det blir bara roligare å roligare när det blir bättre å bättre. Skulle inte fota "så myki" idag hade jag tänkt, utan mer kanske fokusera på ... att få BRA foton idag. Men sen blir ja sådär nåmen jag knäpper några till, kanske ägarn vill ha, å så blev det en del... Sen när det var Jennys tur å jag fick höra vad dom sku träna på, så va knappen nere i princip konstant. Det var byten (vilket e jävligt svårt att fota bra) å passage å lite mot piaff. Så i slutet när de va mest passage, då sket jag nog i hur fotona såg ut, de va bara ti få bilder på faxi då som gällde, så jenny får se hur han ser ut!

605 foton blev resultate ;) "Inte fota så myki idag.." jonej, den har vi hört förut.. ;)



Det här foto är på macro med långa objektivet. Jag är så himla fascinerad av det, men jag har inte riktigt kommit på ännu i vilket skede/syfte man ska använda det?! Det här är kanske på 1m avstånd, alltså enkelt förklarat... nej det går inte å förklara enkelt... Men vanliga objektivet är 18-55mm, det betyder att ska du va nära det du ska fota, så ska du använda det. Macro betyder sen om man ska fota nåt riktigt smått, riktigt nära. Jag googla lite på Macro, å i princip betyder det att det ska kunna återge verkliga storleken. Nåt ditåt. Nå, jag har använt 55-300mm objektivet, dvs det jag fotar med på 20m avstånd å längre, så ... de e lite fascinerande :D




Det här tyckte jag blev ett riktigt fint foto! Lollo & Belle och Jenni.



Har på känn att det här kommer att bli ett såntdär milslångt inlägg igen...!




Det här var bara ett experiment. Max oxå macro med långa objektivet..!



Sånthär kan man hitta då man går å ställer sig i "gatuhööni".



Som sagt, int så lätt ti få bytena. Iofs vet jag inte i vilket skede man vill ha bytet, men ja tänker mig luftsprånget. Jag ser nog rätt bra på Jenny när hon tänker byta, men de e fanimej inte lätt asså.



Här va ju ett som blev i princip i luften....




Ojojoj!



:-O



Ett annat experiment ja testa på, synd att den blev lite oskarp bara... (va ska man lixom fokusera på?!) Å så sku jag ha behöva va längre ner oxå...



I det här skede sluta jag fokusera på hur fotona blev, å bara knäppt av som bara fan!






Alltså ja e helt stum av förundran...!


torsdag, maj 15

Ajaj...

.... Tror det blev ca 7h istallet idag... Lätt trött om jag ska vara riktigt ärlig.

Är lite grinig oxå, måste vara oäten å odrucken i morron morrn, när jag ska ti sjukan ;( FYFAN VAD JAG HATAR DET. Blodproven måste göras mellan 08 - 09, å sen rtg e kl 10 först. Men sen är det över..! Sen får jag vräka i mig käk, å sen på kvällen blir det talko vid stallet. Sen e de bara roligt på G.

Konstaterade att jag sku behöva en sadelstol när jag ska fota, å en hög en dessutom... Får så helvetiskt ont i ryggen å stå sådär länge.. Dessutom körs 2 banor samtidigt, å de e lite tråkigt :S Betyder att jag inte kommer att kunna fota alla ekipage :/ Nåja, de e som de e.

Håller på slänger upp Jennys bilder från träningarna nu, tänkte jag sku göra de först i moron, men när jag kolla igenom bilderna å såg faxis steg, så var ja tvungen att göra de nu ikväll... Så nu är dom på uppladdning. Fototekniskt ingen förbättring ännu... Men antar att man inte kan förvänta sig förbättring på sådär kort stund... Fick inga wow-foton idag, men det kan bero på att jag har som sagt mer kritiska ögon nu, å förväntar mig mer.

Ni får som vanligt några smakprov...








Och så var det nån som sa att faxi sku måst lägg mera vikt på bakbenen...







Och så hade vi det här med benlyft...









Ja de blev lite bildspam här i ren frustration... Men då MAN VET vad hästen kan, å vissa kan bara inte öppna ögonen...! Förbannade domarsport dehär.. 


tisdag, april 1

Förälskad...

...Ja på ett sätt var ju det ett april skämt, för de e int nån karl det gäller, men det är en blogg ;) Så nu var jag snäll å avslöja det redan på första meningen ;)

Men jo, jag e förälskad i singelbloggen. Satt igår å lusläste så länge jag orkade å skratta så tårarna rann. Tjejen har precis samma sorts humor som jag har, och ett helt underbart sätt att beskriva det hon tycker å tänker! Alltså jag e så fascinerad av denna blogg så jag sku kuna printa ut varenda inlägg hon skriver å tryck det i fejset på alla ja känner å säga LÄS prkl!

Håhå, fick just ett samtal, som ja sa typ igår, det kan gå fort undan nu om det vill sig. Men först ska jag å ta reda på lite saker å grejjer... Det är det här planeringsskedet som alltid är lite krångligt, byråkrati ni vet xD

Sen ska jag å tömköra faxi idag oxå! :D Det blir kul, drömde om det inatt att vi flasha iväg i världens ökade trav.. som att jag ens sku hinna med faxi då?! Men tydligen gjorde jag det i drömmen x) Nå, man har ju visat häst för hand ett par gånger, så man e nog införstådd med hur mkt springande det gäller xD

Så jo, sku måst dra kläderna på mig å fara in ti arbetskraftsbyrån, ja hittar bannemig ingen tfn nr till dom på hemsidan, så jag måst in varje gång. Kanske jag sku kom ihåg att fråga efter tfn nr ti disken nu direkt?!