... Kan man säga att jag har.
Har ju funderat på att gå lite fotokurser, men jaa... Såndära riktiga, seriösa, dom e ju förstås dagtid så det har jag inte möjlighet till, sen finns de ju en drös på nätet. Sku vila gå nån kurs där man får feedback, men såna kostar ju ofta multum. Å med multum menar jag med över 100 euro per kurs.
Nå kolla nu in nån sida på engelska som jag sneglat lite på förr, miljoner olika classes, inte bara inom fotografi, utan även t.ex marketing, crafts, music osv. Vet inte riktigt om man får feedback på dom kurserna, men åtminstone får man lifetime access efter att man köpt en kurs, å det fanns en hel del på On Sale. För 35 dollarez då, så det var ju helt överkomligt pris. Såpass överkomligt så det är värt att testa på en. ... Sen.. nångång.
Men sen e de just den där praktiska inspirationen som e lika bortblåst som alla löven. Hur tusan finner man inspiration i detta mörker? Hur får man till något vackert med bara en massa kvistar överallt? Joo, jag hade tänkt fota lite höstfoton då när det ännu var fint, men det blev aldrig av. Let's say jag sku tex gå en 28 day portrait kurs. Nog sku man bli rätt less på porträtt efter att försöka åstadkomma nåt vettigt denhär årstiden?! Sen när snön har kommit, då kan man få riktigt schyssta foton igen, men just nu.. Ser inte ens nåt vackert nånstans, å jamenar, då rör jag mig utomhus dagligen å ser saker å ting.
Nåja, det här har jag åtminstone åstadkommit idag. 3 projekt avslutade, eller nåja, den rosa har jag 5 varv kvar på, å så förstås fästa trådarna på alla 3. Så de e ja rätt nöjd me ändå, 3 projekt mindre å bara det värsta kvar ;) Färgangivelserna är ju så fenomenalt bra dom oxå...!
Nåja, fortsätta se en av transformersfilmerna å sticka dom 5 sista varven nudå!
Visar inlägg med etikett Utbildning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Utbildning. Visa alla inlägg
lördag, oktober 29
Noll inspiration...
onsdag, mars 18
Ansökningstider..
.. Hahah va de blev explosionsbesök på förra inlägget bara för rubriken ;) Tanken var faktiskt att jag sku ha lagt in några groteska bilder, men jag valde att inte göra det.
Men, däremot, alla planer skiter ju sig som vanligt, inget nytt på den fronten, men sitter å grubblar mig fördärvad på studierna nu igen, hur fasen jag ska lösa det.
Sku va skönt om nån kunde komma med rent konkreta förslag å idéer, problemet är alltså att jag saknar behörighet att söka in till den utbildningen jag vill (tror jag iaf), men arbetskraftsbyrån blir knäro om jag försöker läsa nåt. Om nu föresten... Hmm...
Måst kolla hur de e me te-byrå ifall di sku sponsra enstaka kurser under "Frivilliga studier", men tippar nog på att de int räknas med kurser, utan måst leda till nånting. Men inte får jag läsa kurser utan att räknas som heltidsstudernade heller! De ni, är det inte ljuvlig?
Nå hur som helst tänkte ja ta tummen ur röven å ringa antagning.se i morron nudå för utredning. Det ÄR ju umeå jag vill till. Det ÄR ju en viss utbildning jag vill in på! Så de så!
Men, däremot, alla planer skiter ju sig som vanligt, inget nytt på den fronten, men sitter å grubblar mig fördärvad på studierna nu igen, hur fasen jag ska lösa det.
Sku va skönt om nån kunde komma med rent konkreta förslag å idéer, problemet är alltså att jag saknar behörighet att söka in till den utbildningen jag vill (tror jag iaf), men arbetskraftsbyrån blir knäro om jag försöker läsa nåt. Om nu föresten... Hmm...
Måst kolla hur de e me te-byrå ifall di sku sponsra enstaka kurser under "Frivilliga studier", men tippar nog på att de int räknas med kurser, utan måst leda till nånting. Men inte får jag läsa kurser utan att räknas som heltidsstudernade heller! De ni, är det inte ljuvlig?
Nå hur som helst tänkte ja ta tummen ur röven å ringa antagning.se i morron nudå för utredning. Det ÄR ju umeå jag vill till. Det ÄR ju en viss utbildning jag vill in på! Så de så!
torsdag, september 11
Post-meeting
... Tänkte skriva ett Pre-Meeting inlägg, men ja fick aldrig färdigt de, så de får la bli ett post-meeting då iställe ;D
Infon gick bra å sådär, inget spännande egentligen, förutom att ja förstås blev ju taggad å vill börja NU. Det som gör mig lite smådeppig är ju fortfarande TE-byrån som troligen kommer å lägg käppar i hjulen, å ja e tveksam att ja hittar nå form av deltidsjobb före första närstudiedagen :S
De sku va den där egna jädras firman, men man ska ha jobb å så de räcker till. Sådär rent teoretiskt kan ja fast fara redan i moron ti Sanna å fix firma, men som sagt, man ska ju ha jobb å så de räcker till, helst alla månader på året. Å dom månader man int har de, så e de ju mindre trevligt.
Jonej USCH va ja hatar de där stället!
Det roliga är att (nåja, roligt å roligt), är att det finns inga garantier att man kommer in på SSK-utbildningen sen för att få examen, men ja måste medge att på den fronten brukar jag ha större tur än på jobb iaf. När jag sökte till handels på åland, så var det 80 st som inte fick studieplats. Hur jag kom in, har jag ingen aning om, då jag inte sökte med speciellt bra betyg inte.
Nå vi hade ju faktiskt en på kursen som inte hade kommit in ti varken SSK, närvårdare eller barnmorska. Så inte verkar de ju helt lätt inte. Nåmen, de tar vi den dagen. Ska försöka lyckas med dessa kurser först...!
Ja, usch de riktigt gräver mig i magen för kommande krångel... Det kommer inte att gå smärtfritt det här, tyvärr :(
Nåja, nåja...
Infon gick bra å sådär, inget spännande egentligen, förutom att ja förstås blev ju taggad å vill börja NU. Det som gör mig lite smådeppig är ju fortfarande TE-byrån som troligen kommer å lägg käppar i hjulen, å ja e tveksam att ja hittar nå form av deltidsjobb före första närstudiedagen :S
De sku va den där egna jädras firman, men man ska ha jobb å så de räcker till. Sådär rent teoretiskt kan ja fast fara redan i moron ti Sanna å fix firma, men som sagt, man ska ju ha jobb å så de räcker till, helst alla månader på året. Å dom månader man int har de, så e de ju mindre trevligt.
Jonej USCH va ja hatar de där stället!
Det roliga är att (nåja, roligt å roligt), är att det finns inga garantier att man kommer in på SSK-utbildningen sen för att få examen, men ja måste medge att på den fronten brukar jag ha större tur än på jobb iaf. När jag sökte till handels på åland, så var det 80 st som inte fick studieplats. Hur jag kom in, har jag ingen aning om, då jag inte sökte med speciellt bra betyg inte.
Nå vi hade ju faktiskt en på kursen som inte hade kommit in ti varken SSK, närvårdare eller barnmorska. Så inte verkar de ju helt lätt inte. Nåmen, de tar vi den dagen. Ska försöka lyckas med dessa kurser först...!
Ja, usch de riktigt gräver mig i magen för kommande krångel... Det kommer inte att gå smärtfritt det här, tyvärr :(
Nåja, nåja...
onsdag, september 10
No need to...
... Streta emot anymore!
Ja. Igår fick jag sagt det åt Anna. Heh, nu låter det som de sku va nån dunderhemlis, men nä, int egentligen, jag brukar bara fundera över vissa saker ett tag ibland, förrns ja säger det åt folk.
Dom flesta som känner mig väl vet ju att jag e intresserad av sjukvård, människokroppen osv osv osv... Å jag har alltid sagt att näääe, ja vill int jobba som SSK (sjuksköterska), att jag ville jobba på ett mer annorlunda sätt, som jag inte riktigt kunna förklara eller lägga fingret på. Tills jag hittade då biomedicin i Sverige. Men det blev ju lite .... knepigt om man säger så (åh, va ja älskar när livet ska motarbeta mig... )
Men när jag satt å såg live-sändningarna för Salabranden så slog en sak mig. Det finns ju lixom flera avdelningar på ett sjukhus...! (dels...)...Och det finns ju för tusan ambulans...! ... Even better, det finns HELIKOPTER!
Nu vet jag inte om ja kommer så långt som helikopter, e ju lite få av dom här i finland. På åland finns ju en, men njääh... Men däremot i Sverige... *finurkligt smile*
Så jo, igår sa jag åt Anna, att de e ingen idé att jag stretar emot längre.. Hela tiden dras jag till det här område, så nu kan jag väl likabra gå det då? Jag börjar helt enkelt med kurserna, å så får man se då om jag om ett par år har SSK-legitimation. Jag lägger ingen press på mig själv, eller så, jag ser helt enkelt vart vindarna bär. Jag kan ju f.ö säga att jag ska på första info-tillfället i moron, å jag e nervös redan! ;) Jag i ett nötskal!
Anna sa att det passar mig så bra, hon kan se mig jobba som det, så de va ju lite roligt å höra :))
Ja. Igår fick jag sagt det åt Anna. Heh, nu låter det som de sku va nån dunderhemlis, men nä, int egentligen, jag brukar bara fundera över vissa saker ett tag ibland, förrns ja säger det åt folk.
Dom flesta som känner mig väl vet ju att jag e intresserad av sjukvård, människokroppen osv osv osv... Å jag har alltid sagt att näääe, ja vill int jobba som SSK (sjuksköterska), att jag ville jobba på ett mer annorlunda sätt, som jag inte riktigt kunna förklara eller lägga fingret på. Tills jag hittade då biomedicin i Sverige. Men det blev ju lite .... knepigt om man säger så (åh, va ja älskar när livet ska motarbeta mig... )
Men när jag satt å såg live-sändningarna för Salabranden så slog en sak mig. Det finns ju lixom flera avdelningar på ett sjukhus...! (dels...)...Och det finns ju för tusan ambulans...! ... Even better, det finns HELIKOPTER!
Nu vet jag inte om ja kommer så långt som helikopter, e ju lite få av dom här i finland. På åland finns ju en, men njääh... Men däremot i Sverige... *finurkligt smile*
Så jo, igår sa jag åt Anna, att de e ingen idé att jag stretar emot längre.. Hela tiden dras jag till det här område, så nu kan jag väl likabra gå det då? Jag börjar helt enkelt med kurserna, å så får man se då om jag om ett par år har SSK-legitimation. Jag lägger ingen press på mig själv, eller så, jag ser helt enkelt vart vindarna bär. Jag kan ju f.ö säga att jag ska på första info-tillfället i moron, å jag e nervös redan! ;) Jag i ett nötskal!
Anna sa att det passar mig så bra, hon kan se mig jobba som det, så de va ju lite roligt å höra :))
tisdag, maj 6
Framtiden framtiden...
... jepp. Det sitter jag å funderar på igen.
Det finns 3 områden som jag är intresserad av, sånt jag tycker e kul. Maskinella delen (allt som går på hjul eller larvfötter), sen naturbruksområdet, och sen människokroppen. Naturbruket får jag väl lägga åt sidan nudå, dels för att min kropp inte gillar det, å det sket sig med studierna. Tyvärr. Så jag sitter å funderar på om jag sku bege mig in i hälsans värld. Där e de lite knepigt, för det finns saker jag absolut inte är intresserad av, tex åldringsvård. Tyvärr, det är inte min grej. Biomedicin låg ju på tapeten ett tag, men det blev lite för krångligt att ens få en studieplats. Sjuksköterska å läkare är jag inte heller intresserad av, jag vill jobba för att förbättra människans välmående i långa loppet. Tex onkologin kommer ju in där, inte direkt jobba med att lägga in en kanyl å hänga upp droppflaskor, utan motverka dom dagliga biverkningarna. Det jag själv lider av. Det är ett exempel jag syftar på när jag säger människokroppen.
Men det jag borde göra allra först, oavsett, är att göra högskoleprovet. HUA. Och före det borde jag träna! I detta läge skulle jag nog inte få ett rätt i högskoleprovet heller -.- Men som med det mesta andra så krävs det 3 års studier åtminstone. Jag börjar lite tröttna på den grejjen.. Men å andra sidan de e ju förståerligt.
Skulle tex bra kunna tänka mig studera på ume uni, det är sådär lagom långt ifrån. Eller som linda "SÅ jävla långt borta?! Jamen fan, du bor ju där uppe du, klart de e nära för dig.."... Finska alternativet inom det här ämnet är arcada, å det vet jag inte om jag är så intresserad av.
Nåja, man får la se vad det blir, högskoleprovet borde jag satsa på att göra ändå, å söka in till några skolor. Sen va det blir, får man väl se. OM det blir studier eller nä. Iofs behövs inte (?) högskoleprovet, utan man bara ökar chanserna att komma in. Eller vafan ja vet inte. När det står berhörighet så står det inget om högskoleprov, men urvalet baseras på betyg och högskoleprov.
Nåja, man får se... det har jag lärt mig att man ska varken tro eller hoppas för mkt. Alltid är det nåt som slår ner en när man börjar tro för mkt.... Jej... Åtminstone får jag ju studera på Coursera hur mkt ja vill utan att nån står å gnäller!
Det finns 3 områden som jag är intresserad av, sånt jag tycker e kul. Maskinella delen (allt som går på hjul eller larvfötter), sen naturbruksområdet, och sen människokroppen. Naturbruket får jag väl lägga åt sidan nudå, dels för att min kropp inte gillar det, å det sket sig med studierna. Tyvärr. Så jag sitter å funderar på om jag sku bege mig in i hälsans värld. Där e de lite knepigt, för det finns saker jag absolut inte är intresserad av, tex åldringsvård. Tyvärr, det är inte min grej. Biomedicin låg ju på tapeten ett tag, men det blev lite för krångligt att ens få en studieplats. Sjuksköterska å läkare är jag inte heller intresserad av, jag vill jobba för att förbättra människans välmående i långa loppet. Tex onkologin kommer ju in där, inte direkt jobba med att lägga in en kanyl å hänga upp droppflaskor, utan motverka dom dagliga biverkningarna. Det jag själv lider av. Det är ett exempel jag syftar på när jag säger människokroppen.
Men det jag borde göra allra först, oavsett, är att göra högskoleprovet. HUA. Och före det borde jag träna! I detta läge skulle jag nog inte få ett rätt i högskoleprovet heller -.- Men som med det mesta andra så krävs det 3 års studier åtminstone. Jag börjar lite tröttna på den grejjen.. Men å andra sidan de e ju förståerligt.
Skulle tex bra kunna tänka mig studera på ume uni, det är sådär lagom långt ifrån. Eller som linda "SÅ jävla långt borta?! Jamen fan, du bor ju där uppe du, klart de e nära för dig.."... Finska alternativet inom det här ämnet är arcada, å det vet jag inte om jag är så intresserad av.
Nåja, man får la se vad det blir, högskoleprovet borde jag satsa på att göra ändå, å söka in till några skolor. Sen va det blir, får man väl se. OM det blir studier eller nä. Iofs behövs inte (?) högskoleprovet, utan man bara ökar chanserna att komma in. Eller vafan ja vet inte. När det står berhörighet så står det inget om högskoleprov, men urvalet baseras på betyg och högskoleprov.
Nåja, man får se... det har jag lärt mig att man ska varken tro eller hoppas för mkt. Alltid är det nåt som slår ner en när man börjar tro för mkt.... Jej... Åtminstone får jag ju studera på Coursera hur mkt ja vill utan att nån står å gnäller!
Etiketter:
Hälsa & Välmående,
Människokroppen,
Skola,
Umeå Universitet,
Utbildning
fredag, april 4
Hoppsan Kerstin...!
Så kan det gå!
Jag gillar när det går fort, men sen får jag lite panik å vill trampa på bromsen, tills jag inser att aaaandas iiiin, å aaaaandas uuuut å ta de lugnt bara, det blir nog bra.
Den känslan har jag haft nu, iom att första kontakten var i måndags, idag satt jag på lektion. Först var det möte kl 10 som blev klart nångång efter 11, sen lunch å sen fick jag hoppa in på lektionen direkt. Inget är hugget i sten ännu, så det kan fort vända ännu, bara en jävlig instans det hänger på, sen bara de e klart, så då skrivs resten av pappren. Men tills dess, så får ni leva med bara småhintar ;)
Dock är det himla roligt att gå in till (både handels och) lannäs, folk verkar så glada när dom ser en :D Antar att jag har lite såndär pappafenomen där, folk gillar helt enkelt att känna mig. Så de e alltid roligt att få "Nämen heeej! E du här!", vilket hände idag med en lärare jag hade i maskinteori på lastbilskursen :D Riktigt trevlig lärare! Dessutom var de lite humor juttu me den läraren oxå den dag vi sku få köra traktor ;D
Han visa lite hastigt hur man sku köra, utan vetskapen om min tidigare erfarenhet... Så ja börja köra lite, å sen sa han "Det verkar som du kört traktor förr?" "-Nåå.. jag har varit avbytare i 8 år, så nog har man väl kört en å annan gång" å så börja han skratta :D
Nå, de va roliga tider vid lannäs, in fact, de var dom bästa gångerna på lastbilskursen, för då hade ja möjlighet att glänsa hahaha ;D Men det är rätt skönt när man bräcker 10 karlar ;D
Nåjo, jag blev ju lite inkastad i det här sådär hastigt å lustigt, men det blir nog säkert bra! Dessutom går en viss majussille morsian i min klass oxå, blev lite snopen då jag hörde hans namn å fundera att de där namnet har jag hört förr. Sen måsta ja börja googla lite å jo tammetusan, visst är det han!
Läste just en artikel om honom i öt (vilket bekräftar att jaa... nå ni ser sen), där jag fastnade på en mening som han blivit citerad i tidningen... "-Om jag klockan åtta på kvällen måste till farmen för att korna rymt vill jag inte få höra en massa skit, då är jag hellre ensam.".. Wait, what? Min spontana tanke här var "-Vadå, man drar väl kläderna på sig å hjälper till?!"... Nåja, där just ser man skillnaden på folk å folk. Men kanske de bara lixom hör till mitt förnuft att fatta att man inte blir arg, eventuellt arg på att djuren inte hållits inne, men int för tusan för att man måst å fånga in dom! Hur tänker folk riktigt?!
Nåja, de va ju int riktigt det de sku handla om, blev ju bara lite snopen :D Idag har det då diskuterats växtodling, gödsling... Men det blir nog bättre då jag får böckerna, har inte riktigt hängt med idag. Blir dessutom dags att leta fram gamla skolböcker å se vilka man kan tänkas behöva. Å jo, fick ju lantbrukskalendern 2014 dessutom, helt grade, dom som brukar va så billiga... :D Eller så inte :D Men för den som inte vet, dom används ofta i undervisningssyfte, e ju bara 1/3 som är kalenderdel i den, å resten e info om typ allt. Ska nog bli riktigt roligt det här bara det formella går igenom :))
Snart dags för middag, å sen iväg till stallet på VÅFFELKALAS!! WOOP WOOP!
Jag gillar när det går fort, men sen får jag lite panik å vill trampa på bromsen, tills jag inser att aaaandas iiiin, å aaaaandas uuuut å ta de lugnt bara, det blir nog bra.
Den känslan har jag haft nu, iom att första kontakten var i måndags, idag satt jag på lektion. Först var det möte kl 10 som blev klart nångång efter 11, sen lunch å sen fick jag hoppa in på lektionen direkt. Inget är hugget i sten ännu, så det kan fort vända ännu, bara en jävlig instans det hänger på, sen bara de e klart, så då skrivs resten av pappren. Men tills dess, så får ni leva med bara småhintar ;)
Dock är det himla roligt att gå in till (både handels och) lannäs, folk verkar så glada när dom ser en :D Antar att jag har lite såndär pappafenomen där, folk gillar helt enkelt att känna mig. Så de e alltid roligt att få "Nämen heeej! E du här!", vilket hände idag med en lärare jag hade i maskinteori på lastbilskursen :D Riktigt trevlig lärare! Dessutom var de lite humor juttu me den läraren oxå den dag vi sku få köra traktor ;D
Han visa lite hastigt hur man sku köra, utan vetskapen om min tidigare erfarenhet... Så ja börja köra lite, å sen sa han "Det verkar som du kört traktor förr?" "-Nåå.. jag har varit avbytare i 8 år, så nog har man väl kört en å annan gång" å så börja han skratta :D
Nå, de va roliga tider vid lannäs, in fact, de var dom bästa gångerna på lastbilskursen, för då hade ja möjlighet att glänsa hahaha ;D Men det är rätt skönt när man bräcker 10 karlar ;D
Nåjo, jag blev ju lite inkastad i det här sådär hastigt å lustigt, men det blir nog säkert bra! Dessutom går en viss majussille morsian i min klass oxå, blev lite snopen då jag hörde hans namn å fundera att de där namnet har jag hört förr. Sen måsta ja börja googla lite å jo tammetusan, visst är det han!
Läste just en artikel om honom i öt (vilket bekräftar att jaa... nå ni ser sen), där jag fastnade på en mening som han blivit citerad i tidningen... "-Om jag klockan åtta på kvällen måste till farmen för att korna rymt vill jag inte få höra en massa skit, då är jag hellre ensam.".. Wait, what? Min spontana tanke här var "-Vadå, man drar väl kläderna på sig å hjälper till?!"... Nåja, där just ser man skillnaden på folk å folk. Men kanske de bara lixom hör till mitt förnuft att fatta att man inte blir arg, eventuellt arg på att djuren inte hållits inne, men int för tusan för att man måst å fånga in dom! Hur tänker folk riktigt?!
Nåja, de va ju int riktigt det de sku handla om, blev ju bara lite snopen :D Idag har det då diskuterats växtodling, gödsling... Men det blir nog bättre då jag får böckerna, har inte riktigt hängt med idag. Blir dessutom dags att leta fram gamla skolböcker å se vilka man kan tänkas behöva. Å jo, fick ju lantbrukskalendern 2014 dessutom, helt grade, dom som brukar va så billiga... :D Eller så inte :D Men för den som inte vet, dom används ofta i undervisningssyfte, e ju bara 1/3 som är kalenderdel i den, å resten e info om typ allt. Ska nog bli riktigt roligt det här bara det formella går igenom :))
Snart dags för middag, å sen iväg till stallet på VÅFFELKALAS!! WOOP WOOP!
torsdag, april 3
Dilemma.
Pga allt extra nu så har jag haft lite svårt å hinna med mina extra kurser på nätet, inte så att jag har missat nån deadline ännu, men är lite i valet å kvalet om jag ska fortsätta. Ifall planerna blir av nu, så då kanske jag inte fortsätter med onlinekurserna. Men det vet jag först efter mötet i morgon!
Så tills dess så borde jag ju se lite video lectures å sånt. Ja, det är nog ett litet dilemma. Sen vet jag att ja kommer å ha de lite stressigt i helgen me att hinna, nåja jag hinner ju iofs i morgon efter mötet oxå.
Konstaterade oxå att jag börjar ha rätt möe att lägga på CVn nu (jo jag vet att det heter CVt men tycker de låter så... fel). Vet ju inte om karriärträningskursen är nåt att lägga på CVn, även om vi fick intyg för den, men åtminstone har jag ju kursen Redo att starta eget, sen hela lastbilskursen, yrkeskompetensen, Vägskydd 1, Arbetssäkerhet, Nöd Första Hjälp och Truckort. Så det är ju en del att uppdatera :D Men ja tänker hela tiden "Nåmen jag tar de efter nästa kurs", nu börja jag tänka samma, ifall jag får en ny grundexamen nu, "nåmen jag tar det efter den då" ;D
Det knepiga me CV är att "den ska ju inte vara" mer än max 2 sidor lång. Jag hade redan svårt å få det att hållas till två sidor, så hur gör man sen då?! När man utbildat sig ännumer eller jobbat på flera olika ställen?! Det här är ju just sånt jag borde ha lärt mig på karriärträningskursen ;) Det var där vi skrev CVn, men jag tänkte ju aldrig på att fråga det heller!
Uscha känner mig lite nollställd idag. Vet inte riktigt varför :S
Så tills dess så borde jag ju se lite video lectures å sånt. Ja, det är nog ett litet dilemma. Sen vet jag att ja kommer å ha de lite stressigt i helgen me att hinna, nåja jag hinner ju iofs i morgon efter mötet oxå.
Konstaterade oxå att jag börjar ha rätt möe att lägga på CVn nu (jo jag vet att det heter CVt men tycker de låter så... fel). Vet ju inte om karriärträningskursen är nåt att lägga på CVn, även om vi fick intyg för den, men åtminstone har jag ju kursen Redo att starta eget, sen hela lastbilskursen, yrkeskompetensen, Vägskydd 1, Arbetssäkerhet, Nöd Första Hjälp och Truckort. Så det är ju en del att uppdatera :D Men ja tänker hela tiden "Nåmen jag tar de efter nästa kurs", nu börja jag tänka samma, ifall jag får en ny grundexamen nu, "nåmen jag tar det efter den då" ;D
Det knepiga me CV är att "den ska ju inte vara" mer än max 2 sidor lång. Jag hade redan svårt å få det att hållas till två sidor, så hur gör man sen då?! När man utbildat sig ännumer eller jobbat på flera olika ställen?! Det här är ju just sånt jag borde ha lärt mig på karriärträningskursen ;) Det var där vi skrev CVn, men jag tänkte ju aldrig på att fråga det heller!
Uscha känner mig lite nollställd idag. Vet inte riktigt varför :S
Etiketter:
Coursera,
Kurser,
Nollställd,
Skola,
Utbildning
tisdag, april 1
Förälskad...
...Ja på ett sätt var ju det ett april skämt, för de e int nån karl det gäller, men det är en blogg ;) Så nu var jag snäll å avslöja det redan på första meningen ;)
Men jo, jag e förälskad i singelbloggen. Satt igår å lusläste så länge jag orkade å skratta så tårarna rann. Tjejen har precis samma sorts humor som jag har, och ett helt underbart sätt att beskriva det hon tycker å tänker! Alltså jag e så fascinerad av denna blogg så jag sku kuna printa ut varenda inlägg hon skriver å tryck det i fejset på alla ja känner å säga LÄS prkl!
Håhå, fick just ett samtal, som ja sa typ igår, det kan gå fort undan nu om det vill sig. Men först ska jag å ta reda på lite saker å grejjer... Det är det här planeringsskedet som alltid är lite krångligt, byråkrati ni vet xD
Sen ska jag å tömköra faxi idag oxå! :D Det blir kul, drömde om det inatt att vi flasha iväg i världens ökade trav.. som att jag ens sku hinna med faxi då?! Men tydligen gjorde jag det i drömmen x) Nå, man har ju visat häst för hand ett par gånger, så man e nog införstådd med hur mkt springande det gäller xD
Så jo, sku måst dra kläderna på mig å fara in ti arbetskraftsbyrån, ja hittar bannemig ingen tfn nr till dom på hemsidan, så jag måst in varje gång. Kanske jag sku kom ihåg att fråga efter tfn nr ti disken nu direkt?!
Men jo, jag e förälskad i singelbloggen. Satt igår å lusläste så länge jag orkade å skratta så tårarna rann. Tjejen har precis samma sorts humor som jag har, och ett helt underbart sätt att beskriva det hon tycker å tänker! Alltså jag e så fascinerad av denna blogg så jag sku kuna printa ut varenda inlägg hon skriver å tryck det i fejset på alla ja känner å säga LÄS prkl!
Håhå, fick just ett samtal, som ja sa typ igår, det kan gå fort undan nu om det vill sig. Men först ska jag å ta reda på lite saker å grejjer... Det är det här planeringsskedet som alltid är lite krångligt, byråkrati ni vet xD
Sen ska jag å tömköra faxi idag oxå! :D Det blir kul, drömde om det inatt att vi flasha iväg i världens ökade trav.. som att jag ens sku hinna med faxi då?! Men tydligen gjorde jag det i drömmen x) Nå, man har ju visat häst för hand ett par gånger, så man e nog införstådd med hur mkt springande det gäller xD
Så jo, sku måst dra kläderna på mig å fara in ti arbetskraftsbyrån, ja hittar bannemig ingen tfn nr till dom på hemsidan, så jag måst in varje gång. Kanske jag sku kom ihåg att fråga efter tfn nr ti disken nu direkt?!
måndag, mars 31
Hmm...
Av nån orsak så har inte twitterfeed hittat mitt senaste inlägg å publicerat det på fejjan. Hmm.. weird.
Usch de e en såndär dag igen, då ja dels har mkt på schemat men dessutom jaa... vill så mkt! Måst försöka fara ti optima idag igen å se om jag sku få tag i snubben som ännu inte har ringt åt mig. Ja, de e lite såndär ångestdag överlag, mycket att håll reda på i huvudet just nu. Dessutom blir det simning idag oxå, hoppas nu axeln håller för det.
Sku måst in ti arbetskraftsbyrån å reda ut lite grejjer oxå, innan jag kan ta det stora steget. Det ena stora steget åtminstone. Men det är inte så svårt att ta reda på, det är bara att fråga i infon, hon e mkt kunnig å vet det mesta om det mesta ;D
Men jo, först gäller det att få tag i optima snubben... ! För att få reda på mera information där!
Sen när allt det här är löst, då börjar nog resten rulla på rätt fort oxå. Alltså nu pratar vi flytta å allt det där. Å så småningom säkert skaffa häst oxå.. ! Och vikten börjar nog rasa med sånt jobb oxå, de vet jag av erfarenhet ;D Men jo, det sku måst fixa sig innan vårbruket börjar å skolorna slutar, så de sku ju som helst få ske nu, att jag har allt på det klara. Alltså med optima snubben. Sen det andra stora steget kan jag lösa efteråt.
Åh, nu såg jag att twitterfeed hade vaknat å postat mitt senaste inlägg. Tog ju sin lilla stund med tanke på att jag skrev det igår..!
Blarf, varför har inte blaklader en webshop! Såg nu att dom varselbrallor jag har kostar 699 kr, å jag tror jag pröjsade typ 107 euro eller nåt sånt för mina! Nåja, visserligen på åland, så lite lapinlisä på, men ändå! Kolla på k-rauta i kokkola, intressant att samma modell på byxor, x1500 kostar 99 euro å 119 euro beroende på färg. Tror jag har X1500 på vanliga brallorna, men varsel e möe skönare, dom e mjukare material, alltså inte lika stekheta när man sitter i en traktor me icke-fungerande ac, å solen gassar.
Såhär chillar man på Knallens terass ;) Å mina finaste fina bästa-gå-bort-skor :D
Usch de e en såndär dag igen, då ja dels har mkt på schemat men dessutom jaa... vill så mkt! Måst försöka fara ti optima idag igen å se om jag sku få tag i snubben som ännu inte har ringt åt mig. Ja, de e lite såndär ångestdag överlag, mycket att håll reda på i huvudet just nu. Dessutom blir det simning idag oxå, hoppas nu axeln håller för det.
Sku måst in ti arbetskraftsbyrån å reda ut lite grejjer oxå, innan jag kan ta det stora steget. Det ena stora steget åtminstone. Men det är inte så svårt att ta reda på, det är bara att fråga i infon, hon e mkt kunnig å vet det mesta om det mesta ;D
Men jo, först gäller det att få tag i optima snubben... ! För att få reda på mera information där!
Sen när allt det här är löst, då börjar nog resten rulla på rätt fort oxå. Alltså nu pratar vi flytta å allt det där. Å så småningom säkert skaffa häst oxå.. ! Och vikten börjar nog rasa med sånt jobb oxå, de vet jag av erfarenhet ;D Men jo, det sku måst fixa sig innan vårbruket börjar å skolorna slutar, så de sku ju som helst få ske nu, att jag har allt på det klara. Alltså med optima snubben. Sen det andra stora steget kan jag lösa efteråt.
Åh, nu såg jag att twitterfeed hade vaknat å postat mitt senaste inlägg. Tog ju sin lilla stund med tanke på att jag skrev det igår..!
Blarf, varför har inte blaklader en webshop! Såg nu att dom varselbrallor jag har kostar 699 kr, å jag tror jag pröjsade typ 107 euro eller nåt sånt för mina! Nåja, visserligen på åland, så lite lapinlisä på, men ändå! Kolla på k-rauta i kokkola, intressant att samma modell på byxor, x1500 kostar 99 euro å 119 euro beroende på färg. Tror jag har X1500 på vanliga brallorna, men varsel e möe skönare, dom e mjukare material, alltså inte lika stekheta när man sitter i en traktor me icke-fungerande ac, å solen gassar.
Mina absoluta favoritbrallor! Mina är så nötta å slitna, så dom e tunna som tidningspapper i arslet, å reflexen ser ut som två gråa band ungefär. Dock är ja lite besviken att blaklader inte har dessa boxarlinnen, de e de enda ja använder på sommarn.. ! Kalla dagar tar man en t-shirt på sig ;) Dom hade endast tanktop, å de e såndär som slutar vid axlarna, så jonej, INGEN CHANS i världen att ja sku dra sån på mig ;( Nåja, man hittar ju såna basics överallt visserligen, senast såg jag på halpahalli, men kvalitén brukar ju vara därefter å.
Så jo, det blir nog det första införskaffat när allt annat rullat på. Måste väl få ha ordentliga arbetskläder? ;) Ja, min profilbild här på blogger, där har ja ju mina favoritbralls!
Såhär chillar man på Knallens terass ;) Å mina finaste fina bästa-gå-bort-skor :D
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

