Visar inlägg med etikett Fors-Gers Cup. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Fors-Gers Cup. Visa alla inlägg

onsdag, juli 9

Mkt foto...

.. på tapeten nu igen!

Var igår å fota tanja lite, jag e iofs ganska missnöjd med fotona, men det fanns en del bra. Tanja var väl nöjd iallafall med några. Men hur som helst så ska vi nog fara å fota en gång till, de va ju en ny grej för mig å fota det här, nytt å tänka på, bla att justera fokuseringspunkterna... De va de som failade lite på vissa, Stures huvud va skarpt å sen tanja va suddig... :S Mina två största favoriter ids ja inte visa, för ja låter tanja behålla ensamrätten på dom :P Dehär va dock en av mina favoriter bland dom "mindre bra" om man säger så xD




På kvällen var jag även å fota på FG-cuppen, dock hade ja failat lite. Batteriet hade visat fullt å ja litade på det, men när ja kom fram så visade det nästan tomt, så ja visste inte hur länge det skulle hålla :S Batteriet håller annars en halv evighet å lite till, så man blir ju lite bortskämd..! Det är btw oxå så otroligt roligt att vara på FG-cuppen, bra ordnade tävlingar å så otroligt duktiga flickor å ponnisar..! Sådär ska stämningen vara på en tävling..! 

Men fick ett riktigt guldkorn där oxå, som ja t.o.m själv sa "Oho!" när jag såg det....



Men det som kanske är roligast av allt, är att alla blev så glada över fotona... Sån otrolig positiv feedback har jag fått, å folk har varit så nöjda..! 

Sen fick jag så otroligt roliga foton på Lollo & Belle... 




Dom här två brevid varann, hahaha  :'D De bästa är att båda ser bra ut på första bilden, å båda grimaserar på andra bilden :D Teamwork? ;D 

Det var dessutom ett par som ville köpa foton å förstora upp, så jag ska nog justera kvalitén lite till nästa gång... Har på normalkvalité å sådär relativt stora, 1536x2304, men vet att det går att höja upp kvalitén å storleken ytterligare...! Å minneskortet e ju stort (me dom  här inställningarna får jag 13k foton), enda som blir problematiskt är om man vill maila dom :P Men jag har ju både onedrive å kuvat att dela ut bilder genom...! 

Nu ska ja avnjuta lite Horse1 och dressyr SM på Ericsbergs Slott! :D Var ju dit för ett par år sen å kollade Lag-SM, så det blir väl lite nostalgi att se sändningar därifrån! 

tisdag, juni 3

Petter, det går bra nu...

... Eller så verkligen inte!

Skulle se finalen i BL, men förstås publicerar dom det på nätet först EFTER programmet. Tack. Så ja stängde ner fejjan å tänkte ja sku spela lite istället. Nåja, spelet halvhängde sig mitt i en grej, å det brukar aldrig båda gott. Fotase idag blev inte heller bra, int på nåt jäkla vis.

När ja fotar så håller ja tummen på nå vis så de tar i de öga som ja blundar me. De betyder att när ja öppnar öga igen, så ser ja halvsuddigt, å då ser man int va fotona ha blivi till... Sku måst hitt nå annat sätt ti håll i. Nå, de e nog int hela orsaken ti att di int blev ti nå ida... myki som påverkar. Idag va de solljuset å banan som oxå gjorde det knepigt. Nå bra foton kom ju, men igen sådär så man blev grymt besviken på hur det kan variera så från gång ti gång.




Tanja å jag gick banan, så råka ja si att nå flickor hoppa hindren :]





Nå, vi taar e pånyytt, pa di ju säj. Ska på torsdan å fota tanja igen, dressyra lite den här gången, å sen hela helgen blir de ju, visserligen nåt nytt för mig ti fota, så borde kanske plugga på lite hur man fotar sånt. Sen sku ja vila öva på porträtt, anyone frivillig? Tommy? Jamenar, så ja får nå bra foton oxå ;)