Visar inlägg med etikett Hästfeber. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hästfeber. Visa alla inlägg

lördag, april 18

Längesen...

... jag har bloggat! Helt glömt bort bloggen igen...


Så vad har hänt sen sist? Eeeh... Sökte in till några utbildningar, tror knappast jag kommer in på nån av dom. Sålt 2 virkade hästar... Jobbar på några flera så jag kan sälja på 1a maj tävlingarna om jag hittar nån som säljer dom mot liten provision. Fotograferingssäsongen är igång igen, ringrostig är man tydligen.. Ibland helt nöjd med objektivet, ibland helt missnöjd (bara för att det blir en aningens oskarp på full zoom... )

Riktigt ruskig hästfeber har jag oxå.. Har inte haft på länge, så det smällde till ordentligt nu. Å den utlösande faktorn var ett foto på en irländare i tävlingsutstyrsel som.. Ja, inget speciellt egentligen, fin var den ju... Men så lite behövs ibland ;(

Inte blir saken bättre då jag just fick veta att ett sto snart ska föla som varit betäckt med favorithingsten Wirtsmühle Delaney's....  E ju drömmen det att få en avkomma efter honom, även om han inte hittills har några avkommor som gått dressyr (Han e väl bara 7-8 år själv?), iaf inga som presterat på hög nivå ännu :) Själv gjorde han ju passage som 6 åring..

Näe tusan, sku nu vara då man sku kom ur denhär förbannade situationen så man sku kun skaffa häst igen, börjar nog minst sagt smaka jävligt träigt dethär.


måndag, augusti 25

Ihållande hästfeber..

.... suck! Den vägrar ge med sig, å inte blev det bättre efter gårdagen då man fick se alla superfina dressyrekipage..! (Tur att ja missa en stor del av dom åtminstone...!)

Jag pratade ju om Connemarahingsten Delanys å jag måste säga att jag e väldigt sugen på en avkomma. Men nackdelen med en ung avkomma är att man inte kan säga säkert om den blir övervuxen. Är först vid 1års ålder som det går att säga mer precist. Nåja, iaf en riktvisning.

Det värsta är att jag sa att jag aldrig mer sku ha en 1) unghäst, 2) knepig häst. Jag sku bara ha en bombsäker sak som de e bara å sätt sig upp på å fara iväg.

Här står man nu igen då i unghäst-tankar. För då vet jag vad jag får åtminstone. Förutom storleken.  Men att hitt en som fyller alla kriterier i vuxen ålder är näst intill omöjligt för min del, om jag inte vill lägga ut över 10k euro.

Jaja. Int blir hästfebern bättre av att Horse1 sänder massor från VM i Normandie.

fredag, augusti 15

Hästfeber...

...... Jepp. Och inte vilken sorts hästfeber som helst, utan den verkligt farliga. Den där som när jag sist hade den så sku ja "bara" fara å provrida en häst, som 3-4 dagar senare stod på stallsbacken...!

DEN sortens hästfeber...!

Och den hästfebern blev absolut inte bättre av att jag såg den här videon på en 7årig hingst i danmark.




Dock är ju det lilla problemet att jag vill ju ha en överhöjdare, men som denna, å ja vet inte om denna hingst lämnar några överhöjdare. O'Chief gör ju det. Inte alla förstås, men en del. Så jo, de e ti hoppas på att man hittar en avkomma som blir/är överhöjdare.

Fick bekräftat igår oxå att Nick ÄR större än Elmo, plus att Nick kändes betydligt större även om det handlade om 2 cm.

Tur att man far ti stalle idag så man får pladdra av sig med Jenny. SYND att klockan går så långsamt!