Visar inlägg med etikett Inredning. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Inredning. Visa alla inlägg

söndag, maj 29

Full rulle...

.. å idag tänker jag ha LEDIGT.

Det märks nog att det e mera full rulle med egen firma, trots att jag nästan till 100% kan bestämma vad jag gör när... Förutom beställningsjobb på vissa datum då... de e kanske lite svårt å bestämma när man vill göra :P

Egentligen har jag inte nå destomer än att redigera trehundrasjuttiotolvtusen foton, men då de måst lixom finnas lite motivation ti de oxå... Annars blir de sådär "nää.... nope.... fö dålig... vaför sku di vila si den där? ... nää...int den heller" osv osv.. å så slutar de med att jag laddar upp 5% av dom foton ja ta't.

Blev lite så me crossbilderna från i torsdags, var ju typ 1300 foton eller nåt sånt.. när jag kommit halvvägs, så hade jag "godkänt" 22 st... Å dom andra var egentligen inte dåliga, men inte heller tillräckligt bra..

Blir väl lite av en nackdel de där oxå, vartefter mitt kunnande ökar å kvalitén blir bättre, så blir jag kräsnare!

Så att jo, idag blir det riktigt lazyass sunday! Endera sola ute om de nu går... (ser lite sådär halvmulet ut... eller sådär... dimma framför solen)... eller så blir de film å stickning/virkning. Längesen jag har rört evighetsfilten nu, så borde nog röra lite på den igen.. OM jag ska ha den klar till julen 2016 ;)


Har kommit lite längre än så, tror jag är på andra nystanet grått. Men så ser den ut i övrigt. Tanken var att den skulle ha blitt svart - grå - vit - vit - grå - svart, men de gråa hann ta slut i butikerna innan jag fick tillräckligt :( Var bara ett kampanjgarn, så man får inte ens tag i mera :( Vilket e jäkla synd, novita har met tunna/int-så-snygga garner, så dehär sku dom få ha som standard.. !

Dock vet jag att jag kommer att få lite beslutsångest då nuvarande nystan e slut, om jag ska laga den svart - vit - grå - svart - grå - vit - svart, eller svart - vit - grå - vit - svart. Har ju liten släng av ocd, så är rädd att de senare alternativet kommer att störa mina ögon, då alla färger e 3 nystan åt gången, utom de gråa som e 2... Så att kasta in en svart mellan 2x2 grå, tror jag sku störa mig mindre..

Nåja, den som lever så länge får se... Men som sagt, har grubblat på de där nu sen i våras, så...

Så att jo, beroende på vädret, så får man se va de blir idag :)

tisdag, maj 26

Som vanligt...

.... När jag börjar med nåt, så slutar det heeeelt nån annanstans!

Hade tänkt jag skulle städa idag. Eller städa, städandet kommer väl först när jag sorterat å organiserat... Dvs gå igenom alla lådor (som inte finns, men dom e väl 2 st iaf), gå igenom gamla kläder, vilka som ska slängas osv osv.. Såntdär som sku behöv göras..

Nåja, det sluta med att jag nästan röjde allt ur vessan å börja slita ut plankor ur ett skåp i vardagsrummet. Alltså såntdär stenålders inbyggt skåp med oslipade plankor som hyllor..

Så nu blir nästa projekt att inventera andra sidan, kasta ut en oanvänd tvättmaskin från min toa, samt endera tillverka eller använda befintliga hyllor till vessan.

Just nu är 80% av mina toagrejer på utsidan i trappan, så mkt förvaringsutrymme har jag i toan. Tyvärr kom jag ju lite sent på det här å ids inte börja röja så mkt mer ikväll, men i morron då jävlar..!

Får sitta å leta lite inspiration på pinterest sålänge, så ska jag nog jäklar få det bra här oxå :D


Det här bekymret har länge plågat mig, inte bara toan, utan vardagsrummet å sovrummet oxå. Dom mest osmart planerade rummen som finns på denna jord! I kid you not. Toan är så fenomenalt stor så när jag har min smala toppmatade tvättmaskin där, så får jag gå med sidan före in, å sidan före ti handfatet... ! Men bara jag får ordning på toan först, så kanske de börjar ordna upp sig med allt annat. Har ju iaf inventerat lite material nu, så det blir nog några dagar av Ernst-släng här nu :D

Bara jag får toan fixad så ska jag nog försöka få ihop nån garnhylla å bokhylla här oxå ;) Jag har 2 bokhyllor, den ena har jag haft för dvd skivor, där int ens alla rymdes, å den andra e en smal billy the bokhylla för mina garner som sedan länge e fylld.. Så behöver nödigt nånting större ;)


Åååh så nöjd när jag får vara lite kreativ! :D Å kanske får nån ordning på allt här! :D Dessutom såna saker som lämnar hit sen, så man behöver lixom int oroa sig för att ta med det eller nåt sånt :D

söndag, mars 8

Virka, sticka..

....


Solen skiner, 7,5 grader ute, vårkänslor i överflöd, intressant film på netflix, kaffet är gott, å stick-/virksugen som fasen! :D

Mams hade köpt hem lite (!!) garn åt mig från Rusta/Ica, å nu sitter jag å grubblar vad jag ska hitta på med det. Mössor å halsdukar börjar bli lite för sent för, amigurumi har jag testat på (å har en påse garn till det)...

Har alltså många idéer men kan inte riktigt bestämma mig..  Dessutom sku jag vila fara efter loomringar ti halppis, såg att dom hade ett set med olika. Jag sku kun spinna lite, jag sku kun göra nåt av det jag redan spunnit, jag sku måst sortera garnerna igen in i hyllan då ca hälften ligger på skrivbordet..  Jag sku kun dra upp några ufon som jag vet att jag inte kommer att få klart...

Dilemma dilemma. Blir att glo bland dom miljoner mönster på Ravelry :D

Hade ett riktigt trevligt nästan 20 minuter långt samtal inatt oxå, sen var det svårt att sova efteråt :D

onsdag, april 9

Serlöst...!

Jag pallar inte att se biggest loser!! Inte skulle det vara så speciellt om de inte vore för att allas vår Sarah är med, men herregud ja håller på avlider varje avsnitt. Det är den där känslan att man absolut inte vill se, men man bara måste veta hur det går!! Åh... Tur att jag började med BL å har nu ett avsnitt av ryttareliten att se.

Ikväll är det dessutom jenni-träningar, ska bli otroligt skönt att fara å se å få tänka lite på annat. Nu börjar jag känna mig som en hästoman, åker till stallet för att få slappna av, är det inte så alkoholister å diverse andra gör?! Tar till deras svaghet för att slippa tänka? ;D Okej det är allvarligt å inget att skämta om, jag förstår det, men... det ÄR så skönt å bara pyssla om Faxi. Plus att han var till en stor del väldigt duktig i måndas, det kom mycket nytt å bra när Jenny red, å sen tömkörningen igår, så det blir alltid spännande å se hur det går på träningarna. Egentligen ännumer spännande nu, då jag inser hur mkt han går framåt för varje gång.. !


Satt å flummade lite för mig själv i mitt huvud efter att jag sett ryttareliten... och en tanke slog mig... Sitter folk å fantiserar/planerar/funderar på hur deras framtida hus ska se ut?! Gör folk sånt? Det spelar ingen roll vad jag ser på, det kan vara på nätet, bilder, filmer, tv-serier, å när jag ser något jag gillar, så tappar jag fokus nästan direkt på det jag ser, å sen planerar hur det här skulle fungera i "mitt hus".

Just när jag åt frukost satt jag å planerade hur sovrummet ska vara utformat, varför jag vill ha en hörningång, å hur man bäst får till en dörr i en höringång, å hurudan dörr. Var plancerar man toaletten, eftersom det blir "mastertoalett", och att en dörr till terassen är ett absolut måste. Ska det vara golv-till-tak fönster i sovrummet, blir det varm? Har jag morgonsol eller kvällssol i sovrummet?! Här kan man se mina tidigare  funderingar.

Gör folk sånt här?!

Sitter å överväger om jag borde skissa ner mina planer, men då jag är så hiiiiimla dålig på att rita. Det är f.ö något jag borde lära mig, att rita i perspektiv.

Jag är dessutom helt inne på nivåskillnader i huset, men jag vet inte riktigt var och hur jag ska placera dom. Dessutom vill jag ha stora luftiga ytor, inga väggar å dörrar. Så som jag bor nu, så måste jag gå genom 2 dörrar (åtminstone vintertid, eftersom trapputrymmet e kallt) för att komma till sovrummet. Jättehejsan, eller så inte. Dessutom är jag lite rädd att jag aldrig kommer att bli 100% nöjd om jag inte får det exakt som jag vill ha det. Å vem fan har råd med arkitekt-ritat?!

Nåja, drömma får man, men det lär nog aldrig hända i verkligheten (Realist goes pessimist?). Nu ska jag fördriva tiden på nåt vis, å sen mot kvällssidan åka iväg till stallet.