Visar inlägg med etikett Stass. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Stass. Visa alla inlägg

fredag, augusti 22

Klagan...

.... Nu ska jag beklaga mig, så den som inte orkar läsa om mina krämpor kan sluta läsa nu.

Sen resan har jag haft infernaliskt ont  i min ena höft. Eller snarare ovanför höftbenskammen. Jag vet inte exakt riktigt hur jag ska förklara, tror det är muskulärt, men sku borda kolla upp hur musklerna går där.


Här är ljumskmusklerna, men de känns på nå vis ändå som de sku gå över/runt övre kanten av höftbenet. Nåja, känner inte så bra nu när jag sitter stilla.. Nä måste nog vara Gluteus Medius som e sjuk, oerhört irriterande är det dock. Vet inte varifrån det kommit heller :S Å det blir bara värre å värre för varje dag -.-

Inte nog med det så är det strul med vänstra axeln ännu. Tror det var den som började krångla vid simningen, minns inte riktigt. Nå den känns av ännu, kan inte självmant lägga vänster hand på höger axel utan att de skär till på framsidan, troligen nå ligament eller senor som e slut. Inflammation tror ja inte riktigt på, eftersom det varken är svullet eller varmt. 

De e så ljuvligt när man e sådär trasig. 

Alltså jag måst erkänna en sak. Ni som det berör, ni lär nog bara garva åt mig, men de e helt på riktigt. Stallsflickorna e ju ... Ja vilken ålder e ni i nu? 15 å uppåt? Nå, jag e ju sådär meganojig att ja ska va som typ världens pinsammaste person som talar me dom. Ja vet int vaför ja nojar så över de, ja kommer bra överens me dom, men på nå vis e de så .... ja... Alltså vi stalle går de bra, men sådär när ja ser dom på andra ställen... x) Men jag tror nog att dessa stallsflickor är vettiga i huvudet till skillnad från mig då ja va tonåring höhö ;D De e nog säkert ba i mitt huvu, men ändå :D 

Man har ju känt dom i bra många år nu redan å e goda vänner, å jag har, som jag alltid sagt, int nå skillna på ålder på folk ja umgås med. Ja behandlar int en person efter deras ålder, ja behandlar dom som individer. Om man nu ska gå lite djupare på det hela. Just av såndära gånger som jag brukar funder om ja int på ett eller annat sätt borde jobba med ungdomar. Livserfarenhet har jag ju som jag sku va ungefär 80 år gammal ;) 

Nämen ja tycker de e roligt då man kan umgås med människor i väldigt varierande åldrar :) 

Näpp, nu borde jag börja tagga, ska ti lärrys åtminstone ikväll, sen får man se om det bär vidare eller nä. Lär ju inte kunna shejka me min höft ;) Eller så är det kanske just det som behövs!! :D 



lördag, maj 31

Seriöst...?

Nästa gång ja far ut på krogen, för att ha roligt, dvs inte för att hitta nåt att vila ögonen på, så kan SNÄLLA ALLA KARLAR ba som vik hädan?!

Kvällen börja me lite mess å nån som tydligen saknade mig. Hör å häpna *ritar en massa kors i taket*, inte den personen som erkänner det i första taget inte. Nåja, Marie å jag sku öht int göra nå idag, men sen råka de bli Terass. Det kom vi på typ sådär kl 11... Men vi sku absolut int vidare nå. Sen råkade bli stass. Å sen råkade jag bli påpussad av ett span oxå... Seriöst.. kom igen. Ids int ens... !

Vad är lixom upp, varför kan jag bara ibland inte få vara ifred?! Totalt osminkad, håret i hästsvans, helt vardaglig.. å så dehär. Visst e de kul ti få uppmärksamhet, most of the time, men ibland, som just idag, så vill ja int ens att nån ska si på mig.

Det här spanet e förstås inte ett ledigt span det heller, men ett span som ja connectar rätt bra me, kul typ, ett span som jag har skrattat åt så tårarna runnit, som dragit samma skämt 3 gånger bara för att få mig å skratta. Men de kunde ha räckt me den där kramen bara...

Och jo, jag har många span, jag har mina soft spots, jag har nåt att vila ögonen på. Jag vill ha nåt att vila ögonen på, och med span menar jag just nåt att vila ögonen på. Inget som ska ske nåt. Förut sysslade jag mkt me att flirta å ragga, alltså helt enligt konstens alla regler. Så till den grad att jag kollade ut en okänd person, enbart som utmaning, för att efter 5 minuter få honom att komma fram å snacka.

Jag har kommit förbi den där fasen, iaf till en stor del, visst kan jag se nåt intressant, men inte är det alls på samma vis som förut, som mer var bara för att testa om det faktiskt funkade. Ja de e lite invecklat att förklara... tror jag ger upp försöket.

Och inte nog med detta, så var det 2 andra desperata raggningsförsök oxå som gick så långt att jag faktiskt sa ord åt dom. Det fanns nog en del som jag kallt vände ryggen till. Och som dom ens fattade det..?!

Om vi ska ta till Tracey Cox regler så är det ju de facto kvinnan som sänder ut signaler åt karln att "ta första steget". Genom kroppsspråk. Men idag verkade det inte ha gått hem på folk att de stod KOM INTE HIT i min panna.

Ett givet bevis på att jag bara vill ha nåt att vila ögonen på, är att när det väl kommer till kritan, är det JAG som backar ur.

Pust å stön.

söndag, maj 25

Allt och inget...

... och det mesta där emellan.

Japp. Var ut igår med höga förväntningar - det borde jag inte ha haft. Okej, det här kommer att bli ett analyserande, så den som inte orkar med det kan ju sluta läsa nu då.

Jag hade förväntningar att hitta något nytt att se på som jag brukar säga, Mr Nr 7. Fråga mig inte, nr 7 är en juttu som e mångårig. Jag minns inte ens hur det hela började på, men det handlade hur som helst om nr 7. Maries krav är att det är nåt nytt som jag inte känner, och det är där jag failar litegrann. Marie hade skrivit ett inlägg, å dessvärre måste jag medge att jag lite känner igen mig där. På ett sätt.. !

Samtidigt som man är bekväm med det man känner, så borde man vidga vyerna lite grann. Men det blir väl så i en småstad, man tar det säkra före det osäkra. Nå det som var roligt iaf var att jag fick dra mitt urusla skämt åt Alexandra som hon sa att hon iiiiinte aaaalllls har hört förr... Dvs när en person betalar in för 2, av samma kön å tillägger "-Men vi e int ilag.."... Jag var ju skitnöjd när ja fick dra det skämtet åt Alexandra, (jag betalade in marie oxå), eftersom hon hade sagt att det är nog förmodligen det vanligaste "skämtet" hon får höra när hon sitter i inträdet. Och alla tror att DOM har kommit på det! ;) Jonej, så de va lite roligt ;) Stackars Alexandra :D


Det är svårt att inte falla i gamla rutiner, speciellt när ens svaga punkter rör sig mellan övre och nedre våningen. När man dessutom vet att det inte är någon bra idé... Ja usch ja, å så finns det dom där man suktar efter, den där förbjudna frukten. Why, oh why, vi är där igen. Usch jag blir riktigt irriterad... Det sku inte behövas nåmer än ett been there done that så sku det förmodligen vara ur världen..

Hur ska man ändra på det här då? Så jag inte faller tillbaka i gamla mönster, utan öppnar ögonen för ngt nytt. När man dessutom e lite rund under tassarna så blir ju inte saken bättre heller.

Måste trösta mig med den här, riktigt skön låt som Anna tipsade mig om. Brukar inte ha baslådan igång mer än när jag ska pre-parta för mig själv här hemma (Teamspeaken diggar inte riktigt baslådan, ljudet blir så... konstigt.. ), men den här låten e nog nästan värt att spark igång baslådan.. SÅ skön bas.

Riktigt bitter och riktigt grinig. Det finns ord som har yttrats som jag aldrig nånsin kommer att få ur mitt huvud. Av ett av dom där soft spotsen. Helvetes jävla skit. Rent ut sagt. Det är många år sen dessa ord yttrats, å varje gång jag ser personen, ack vad det hugger i hjärtat. HUR kommer man över det?! Nu handlar det inte om elaka ord, utan snarare snäppet värre, det där man inte vill höra när det redan är för sent. Hade jag ens haft en aning om saken förrns det var för sent... då jävlar..!

Nej jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag för att komma ifrån ilskan och bitterheten, känns som int riktigt nånting sku hjälpa. Alla förslag mottages med stor tacksamhet..! Kanske jag sku börja med frukost...

söndag, april 27

Payback is a bitch...

... Men först lite roliga grejjer. Fick lite positiv feedback av en bloggläsare, den 3e nu som gett mig feedback face to face, å det är himla roligt att få höra åskter...! TACK ni snälla människor!

Jaa... payback is a bitch var det jo.


För 1-2 månader sen fick jag ett erbjudande av ett been there done that (för några år sen). Men då tackade jag vänligt nej, var inte på humör, å "jag har ju slutat med det där.."... Ikväll träffade jag på denne igen, som sa, jag citerar "IKVÄLL kommer du med mig hem... !" (det var alltså ingen fråga... utan ett bestämt påstående). Jag övervägde å konstaterade att jag har inget emot den här personen som personen i sig å att jag skulle göra ett undantag den här gången... STORT MISSTAG. Denne hade just kommit till stass å skulle lämna in sin jacka när samtalet pågick, hånglade upp mig, och det var det sista jag såg av personen.

FET DISS. Riktigt fet diss. Singeln pratade om dissningar och att försöka se stoltheten i dom. Hur jag än försöker se något positivt i detta å försöker ha en stolthet så är det lite svårt. Så sorry du 3e bloggläsare-som-gav-mig-feedback, jag lovade dig smaskiga detaljer.

Det värsta är att jag tackade nej till två andra erbjudanden p.g.a denne. Hade det inte varit för dom bestämda orden hade det inte svidit lika mkt... Men nu gör det de. Jag gav vika en tum (ett?) och det här är vad man fick. Förnedring. Nåja, jag gör det till en större grej än vad det egentligen är, men det är frågan om principen

En av våra gemensamma bekanta förklarade för mig hur situationen låg till ikväll, och jo, jag kunde förlåta, om det inte varit för den tidigare incidenten (som egentligen inte var en incident, utan bara ett frågande konstaterande) och att det kom ett bestämt konstaterande ikväll. 

Nej det är riktigt jävla fel, så är det. Jag är den där som inte tagit ONS så hårt, nej verkligen inte, å oftast smygit iväg innan dom vaknat. Men det här tog på stoltheten... Och det är i sån hära situationer jag sen har svårt att vara snäll. Det är då bitchen i mig kommer fram, vilket jag verkligen inte får tillåta i detta fall, just p.g.a omständigheterna. Huua. 

Nej, det ska nog vara en ursäkt eller två nästa gång. Tyvärr kan nästa gång dröja, men anyhow. En ursäkt har jag åtminstone gjort mig förtjänt av. 

Nu är jag hungrig... !

lördag, april 26

Partypooper.

Känns som att jag e den personen idag.

Är inte alls på humör för nånting, trött som fan, å grinig dessutom. Å trött som fan. Å trött e jag dessutom. Å jag e så förbannat trött.

Var å fundera med Farbror C idag, gick riktigt bra, men iom att jag var trött från början så va de lixom inget extra.. Börjar få mera tjing på hjälperna åtminstone, tusan de e nog bra övning dehär. Farbror C va ju förstås lika fin å nöjd som alltid, ståtlig häst när han står fint i form. Jag måsta t.o.m göra en halt å gå så långt åt sidan jag kunde för att se hur fint han stod. Lustigt oxå hur tidsuppfattningen e borta när man försvinner in i sin lilla koncentrations-bubbla!

Nåja, såpass trött, så dom sista stegen när ja plocka undan allting var riktigt jobbiga.

Dessutom tyckte marie vi sku göra nåt ikväll. Hör å häpna så råka hon ha en ledig helg igen (!!)... Den människan har typ 2 lediga helger i året, å nu har hon tammetusan haft hela TRE lediga helger redan i år! Håhå, va ska de bli av henne?! Tsss.. Nå anyhow, det där "göra nåt ikväll" brukar ju vanligen innebära sprit. Å sist jag var på sånthär humor å "gjorde nåt", så hände ju kvällen "Karma, ödet, call it whatever you want"...  Seriöst, jag borde lära mig att skriva kortare inlägg, t.o.m jag tröttna ju när jag sku leta efter inlägget -.- Men jag kan inte rå för det då jag har typ tusen saker jag måste "spit it out".. sku ju istället bli ca 200 inlägg om dan då -.- ... Pest eller kolera...

I all min frustration så råkade ja klicka igång en pianoversion av PoTC å sen va de ju kört då. Då blir jag ännumera frustrerad då den där favoritlåten e så kort egentligen. Å när jag hör den så börjar jag så innerligt sakna ett spel som lades ner ;( Dom gjorde ett nytt spel under samma namn som nu kan spelas på fejjan, men det är inte alls samma upplägg. Bara samma namn. Å de suger. Fan va ja saknar de där andra spelet prkl... Tog några printscreens från spelet... å ja, så finns ju the zombie dance på tuben oxå. Dom la in sånhära helt onödiga grejjer som inte hade nåt med själva spelet att göra, men som (enligt mig) var askul. Ni lär ju förstå sen.




Denhär var inte så synkad, å lite mörk första, men sen blir det bättre. Sånt här kunde man roa sig med i spelet.

Här e några printscreens som jag tog..


Jag rapar... Moget?



Jag fiser (och är gul dessutom)... riktigt moget!



Close-up.

Ja, det var ett roligt spel. Kunde fördriva många timmar där när man inte hade nåt att göra. Det var ett skönt spel på det viset att det måsta int ske nånting hela tiden, du kunde precis välja själv. Hann dock aldrig bli full lvl, tror jag kom upp till lvl 46 eller nåt, sen la dom ner :(

Visst skulle det vara surt om dom lade ner seafight oxå, men ja lirar inte det så mkt. Dessutom är det dyrt. Dehär kosta 7,90 dollar i månaden (eller nåt ditåt) å det var allt du pröjsade för. Ja fy tusan, sku ja kuna progga spel, sku ja helt klart göra ett liknande bara för att få roa mig själv -.- Som sagt jag e ju sentamentalist...!

Sitter å funtsar på om jag borde göra egna compilations av PoTC soundtracket, så jag inte behöver sitta å klicka replay efter 2 minuter, å så jag får höra flera versioner efter varandra utan att behöva tuba efter flera. Handär Jarrod Radnich version e ju nog rätt skön om man säger så. Men det finns ju ofantligt varianter på den, 4-hands å massor med egna tolkningar.

Nåja om ja sku ta å dissa bloggen nu en stund å försöka göra nå annat. Som t. ex att börja mentalt förbereda mig på att fixa mig inför kvällen. När man int har nån lust så går de extra trögt, men jag e ju int den som int tar vara på chansen åtminstone. Tror jag sku vara typ 8 hos marie, å klockan är 5 nu... å jag e ju känd för att int riktigt stressa när jag ska fixa mig... Tagga? ... tagga.... -.-


lördag, april 12

Ja ä änte bitter...!

... del 2.


Jag vill SÅ ut på krogen ikväll, men tror inte jag lyckas få nån med mig, mitt konto skriker tomt åt mig, å jag har sjuk hals å e lite snorig, å asigt trött. Alltså en helt superb förutsättning för en perfekt kväll. Eller hur var det nu?! Dessutom kom Singeln med ett bra inlägg, å jag bara måste citera henne igen.

Alla luttrade singlar vet att raggning med desperation i blicken är lika framgångsrikt som att korsa Atlanten med kälke

Precis.

Egentligen är inte grejjen att supa sig bedövad (även om jag i detta fall tror att det sku hjälpa en hel del) å därför springa ut varje helg, nej, det är för att se folk. Åh herreminjesus vad jag har blivit beroende av att se folk. Kanske jag borde söka upp en AK - Anonyma Krogister? Känns som det kanske skulle behövas.

Lyssnar på Sabaton å frustar ilsket över... ja? Vettefasen vad jag egentligen är irriterad på, men nånting är det ju obviously.  Och förutom att jag tror att jag har riktig feber snart (om det fortsätter utvecklas i fel riktning) så har jag en massa andra febrar på allt möjligt. Ååååh det är så jobbigt! Varför ska livet hålla på sådär?! Husfeber, hästfeber, [insert here]-feber osv osv osv... Å helst allt på samma gång! För någon lugn stund på kontoret är det inte att tala om!

Nej jag borde käka middag å sen gå å lägga mig för att överleva den här kvällen. Vad tror ni, när kommer jag att explodera av rastlöshet?!



torsdag, april 10

Bitter...

Ja ä änte bitter... Som en viss Tony sa... (Min favorit-Tony för den delen... )

Nejmen jag är lite bitter, egentligen har jag ingen direkt orsak eller vet varför jag e bitter, å sen är det en liten grej till som späder på bitterheten. Så idag är jag bitter! Det enda som dog ner lite på bitterhets-skalan är att radio x3m just nu spelar Klingande - Jubel.

Kan inte heller gå ut i helgen, hur mkt jag än vill. Jenny förbjöd mig. Nånej skämtåsido, men e lite kort på cash, så borde hållas hemma. Bara det här kommer att reta gallfeber på mig. Har så vår-feelis å är så beroende av att se folk, så vettetusan hur jag ska överleva!

Här e f.ö min favorit-tony i form av robert gustafsson




Det enda som är en liten tröst nu, är att det i princip e tävlingar varje helg. Visserligen träningstävlingar, men vafan, har nåt att göra då. Nu i helgen är det vid Nurk, nästa helg har vi träningstävlingar i hoppning, å så tror jag det sku vara nåt i kokkola snart, å sen är det 1 Maj tävlingarna, å sen börjar det köra på med riktiga säsongen.

Den här har väl alla sett, men ja kan ju inte låta bli att dela den. En av dom få saker som får det att rycka lite i mungipan på mig...!


söndag, mars 30

Kryptiskt.

Ja jösses ja... Vilken kväll å vilken natt! :D

Kom hem halv 7 i morse efter att ha varit på efterfest till en klubblokal på jakobsgaton. Inte så möe speciellt på efterfesten, men roligt var det iaf. Höll seriöst på pissa på mig av skratt när vi stod utanför stass oxå, så inte kan jag säga att jag inte hade roligt...!

Som vanligt hände ju de ena med de andra, å man fick höra de tredje. De där tredje var rätt trevligt att höra ;) Det finns en hel del jag sku vilja skriva, men som jag hellre behåller för mig själv å mina närmsta vänner ;) 

Fick vip biljett oxå till preopening nästa fredag, men de e liiiite just tajt schema nästa helg. Kurs på frekväll, våffelkväll vi stalle (i shit u not, sku ja ba ha tid sku ja fa tvärt!), sen preopening kl 21. Sen på lördag hade ja visst gått å lova att ja sku va sekreterare i 3 dressyrklasser..! Hoppsan..! Så de gäller ju att vara någorlunda skärpt..!

Jag vet inte va de e me söndagar, men då blir jag tammetusan snål på allt. Idag har det varit allt från smörkex ti ratatouille till smoothies. Oh come on -.- Läste lite recept å kom över ratatoiulle av en slump (man har ju sett filmen!) å läste ingredienserna, å det är heeelt klart nåt jag ska testa på till min specialvesion av 5:2. Om ja känner mig rätt så kan det nog bli en omvänd 5:2, dvs 2 dagar i veckan äta "va som helst" å sen resterande massa grönsaker å tjafs haha ;D Skulle inte alls förvåna mig. Jo, men nej, Ratatoiulle med en kryddig stekt korv omnomnom. Ser det inte himmelskt gott ut?!