... hade ju heeeelt glömt bort att uppdatera efter helgens bravader.
Korta versionen: BÄSTA HELGEN EVER!
Långa versionen: Håhå, var ska jag börja?
Kom dit på fredakväll nog, knäppte 2 cider å gick å la mig typ halv 1 tiden eller nåt sånt. Vaknade relativt tidigt på lördag, kokade kaffe åt mig å njöt av livet. (Sov som en jävla kung alltså!)
9-tiden for jag å betalade in mig, å strosade runt lite på området å snacka me folk man kände, sen vi 10, ställde jag mig ti vägkanten för att fota konvojen.
Resten av dan så rålla man på lite fram å tibax 4-5 tiden for jag ti husbilen å grilla lite käk åt mig, sen tyckt kaj jag sku kom över ti hans husbil å då börja man korka då.
Nåjo, från å till, mkt snarvel, mera cider, happywine (och jo, dom fick bevisat att jag börjar skratta som fan av det), nya bekantskaper, seamans, minttu, öl, nånting odefinierbart utspätt med lonkero (tack tom... ), å sen va de kört för mig ;D
Fyfasen va dålig jag blev av de sista, gick fort som fan då.
Kom mig så långt som bakom husbilen å stod å hängde där, kaj försökte desperat få i mig vatten.... Stod å hängde me huvet neråt när jag hörde nån komma som började snacka med mig, (vågade inte lyfta på huvudet), men... lustigt nog när personen sa "Do vejt int na vem do talar me?" så visste jag exakt, fast jag aldrig nånsin hört ljudet på denna person, eller ens sett honom irl, då han annars bor i sverige... Jävligt förbannat surt att jag missade honom :(
Halv 12 palla jag inte nåmera å fick ge upp helt enkelt... Å man missa snowstorm :(
Det bästa var dock att det var nån som tyckte att han saknade mig, så han ringde 2 gånger på lördan bara för att snacka lite... Första gången var jag inte så full, andra gången var jag sådär måttligt full, tror en viss nån hade lite roligt åt mig. Iaf skratta han väääldigt möe :P
Sönda morron så kokade jag en panna kaffe, å vi satt flera st utanför Råkle (jag var enda som hade bord ute), Damskata kom me smörgåsar å Kaj grillade korv senare! Folk kom å gick å det var riktigt trevligt.. kaffepanna nr 2 gick åt sig oxå!
Bästa gänget! Kaj (knut 1), Matias (knut 2), Snårba, Groosin/FaffDaff, Klemets, KaNoonen, Christine, Gullberg, Mikaela, Frostdahl, Mikael (knut 3), Tom, Fossin. Danny hänger på Daffy å framför är Robin å Patti.
Tack å förlåt, vi ses igen nästa år!
Visar inlägg med etikett PTM2016 Pedersöre Truckmeet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett PTM2016 Pedersöre Truckmeet. Visa alla inlägg
måndag, juni 13
Men jestas!
fredag, juni 10
Höjden av irritation....
... Somnar halv 2 ish, vaknar 05:10.
Vet ni hur irriterad jag är? Hade gärna varit utvilad inför helgen, för den lär nog bli tung ändå!
Idag blir det packa husbilen, handla förnödenheter, instruktioner av husbil... å sen får man la se då om man far redan ikväll eller om man far i morgon.
På ett vis hade de ju varit roligt att åka redan ikväll, men vet nog att jag inte kommer att orka länge, å hade lite fantiserat att fota konvojen när dom kommer i morron. Sen kan man ju visserligen sova i morron på dagen, borde ju inte vara några problem...
Tur att man har ett relativt bra spritlager, lite till behöver jag väl handla för att vara på säkra sidan, men borde ha åtminstone 2 vinflarror + en massa cider, å en 6-pack öl i värsta fall!
Ja, man kan inte säga annat än att det kommer att bli en väldigt spännande helg.
Tog den här bilden för ett par dagar sen, å ja jösses ja, nog är det ju en viss skillnad nog från när man började gymma januari 2015 nog. Nå nog ska väl -tusn kilo måst synnas nånstans nog!
Vet ni hur irriterad jag är? Hade gärna varit utvilad inför helgen, för den lär nog bli tung ändå!
Idag blir det packa husbilen, handla förnödenheter, instruktioner av husbil... å sen får man la se då om man far redan ikväll eller om man far i morgon.
På ett vis hade de ju varit roligt att åka redan ikväll, men vet nog att jag inte kommer att orka länge, å hade lite fantiserat att fota konvojen när dom kommer i morron. Sen kan man ju visserligen sova i morron på dagen, borde ju inte vara några problem...
Tur att man har ett relativt bra spritlager, lite till behöver jag väl handla för att vara på säkra sidan, men borde ha åtminstone 2 vinflarror + en massa cider, å en 6-pack öl i värsta fall!
Ja, man kan inte säga annat än att det kommer att bli en väldigt spännande helg.
Tog den här bilden för ett par dagar sen, å ja jösses ja, nog är det ju en viss skillnad nog från när man började gymma januari 2015 nog. Nå nog ska väl -tusn kilo måst synnas nånstans nog!
Det bästa, som jag inte hade insett förrns jag tog den här bilden... Kolla fan "bakbensmusklerna"...! Alltså musklerna på baksidan av låren.. Härkkas, ja visste inte ens om att jag hade såna...! Men det är nog tackvare allt klättras upp å ner ur lilla röda!
Har nog gått upp ett par kilon nu sen jag var sjuk, men jag tänkte, ääh vafan. De e sommar å jag älskar grillkorv å potatissallad, vi tar de pånytt sen till hösten. Skitsamma sålänge man inte går upp alltför mkt!
Etiketter:
Husbil,
Jag blir så trött,
Jag flummar,
Lilla Röda,
PTM2016 Pedersöre Truckmeet
måndag, maj 30
Dumdididum...
... Så lämplig rubrik hade jag för morgonens inlägg!
Jag har haft en riktigt skön helg måst jag säga, förutom mitt lilla nervsammanbrott igår!
Blir så fruktansvärt irriterad på vädret ibland, OM vi nu lyckas ha sol å värme en hel dag, så blåser de så förbannat kallt, så man håller på fryser ihjäl. Många mornar börjar bra, å sen mitt i dagen, så blir det mulet.. Som igår tex.
Hade sett fram emot många timmars solande igår, men tji fick jag.. Ungefär 2-2,5h, å sen var det mulet resten av dagen... Visst, int lönar de sig att bli förbannad på vädret, ingen kan påverka det, men igår va de lixom droppen som fick bägarn att rinna över!
Har deadline på kursen idag, alltså information om kursen, men torde ha det på klart nu. Innehållet så har jag ju fram till september på mig att planera, så det borde inte vara något problem. Har redan rätt lång lista på teoretiska ämnen å praktiska övningar! De e ju inte direkt en "nybörjarkurs i fotografering", så de e lite sådär... vad ska man ta upp å hur djupt?
Måste ta å kolla med Sanna oxå om de här e nåt jag kan ta via firman, eller om jag måste ta det privat... Har nog visserligen "uthyrning av arbetskraft", men de kanske e lite tolkningsfråga det där.
Inkommande vecka är rätt lugn, bara knatte- och klubbcross måndag å torsdag, å de e nu såntdär som jag 'ser om jag orkar fara på'-juttu. Sen till helgen e de studentdags! Hade tänkt besöka 2, den ena ska jag fota på. Ska nog tror jag låna en lins till det... Å lönen ja, oj va den sku få koma, helst igår! Hitta ett begagnat nifty-fifty på rajala som ja tänkte klicka hem direkt, då de e nästan halva priset av ett nytt! Ett såntdär lite universal som jag kan ha nytta av i många lägen...! Ett filterpack ska jag klicka hem oxå, så då har jag åtminstone utrustning till PTM...
.... som är snart! TJOHOO! Sommarens happening som jag ser mest fram emot! Och min första husbilssemester hahahaha! Ojoj, hur tror ni de ska sluta? :D
Har inte ens varit ut å provkört husbilen ännu, mer än att backat in den på gården. Morsan hade kört hem den från kokkola då hon vila testa på den i lugn å ro, den e manuellväxlad, å morsan ha int kört manuell på många år, men att få in den på gården sen, så gick jag ut å erbjöd mig hjälp. Den ÄR grymt bökig att få in på gården, speciellt om de står bilar parkerade på gatan.
Så där kan man bokstavligen säga att jag har kört mer bakåt än framåt iaf :D
Sen e de ju tusen miljoner andra saker jag måste lära mig om den, men jag får göra helt enkelt som jag gjorde i början av min avbytarkarriär... Skriv upp!
Jag har haft en riktigt skön helg måst jag säga, förutom mitt lilla nervsammanbrott igår!
Blir så fruktansvärt irriterad på vädret ibland, OM vi nu lyckas ha sol å värme en hel dag, så blåser de så förbannat kallt, så man håller på fryser ihjäl. Många mornar börjar bra, å sen mitt i dagen, så blir det mulet.. Som igår tex.
Hade sett fram emot många timmars solande igår, men tji fick jag.. Ungefär 2-2,5h, å sen var det mulet resten av dagen... Visst, int lönar de sig att bli förbannad på vädret, ingen kan påverka det, men igår va de lixom droppen som fick bägarn att rinna över!
Har deadline på kursen idag, alltså information om kursen, men torde ha det på klart nu. Innehållet så har jag ju fram till september på mig att planera, så det borde inte vara något problem. Har redan rätt lång lista på teoretiska ämnen å praktiska övningar! De e ju inte direkt en "nybörjarkurs i fotografering", så de e lite sådär... vad ska man ta upp å hur djupt?
Måste ta å kolla med Sanna oxå om de här e nåt jag kan ta via firman, eller om jag måste ta det privat... Har nog visserligen "uthyrning av arbetskraft", men de kanske e lite tolkningsfråga det där.
Inkommande vecka är rätt lugn, bara knatte- och klubbcross måndag å torsdag, å de e nu såntdär som jag 'ser om jag orkar fara på'-juttu. Sen till helgen e de studentdags! Hade tänkt besöka 2, den ena ska jag fota på. Ska nog tror jag låna en lins till det... Å lönen ja, oj va den sku få koma, helst igår! Hitta ett begagnat nifty-fifty på rajala som ja tänkte klicka hem direkt, då de e nästan halva priset av ett nytt! Ett såntdär lite universal som jag kan ha nytta av i många lägen...! Ett filterpack ska jag klicka hem oxå, så då har jag åtminstone utrustning till PTM...
.... som är snart! TJOHOO! Sommarens happening som jag ser mest fram emot! Och min första husbilssemester hahahaha! Ojoj, hur tror ni de ska sluta? :D
Har inte ens varit ut å provkört husbilen ännu, mer än att backat in den på gården. Morsan hade kört hem den från kokkola då hon vila testa på den i lugn å ro, den e manuellväxlad, å morsan ha int kört manuell på många år, men att få in den på gården sen, så gick jag ut å erbjöd mig hjälp. Den ÄR grymt bökig att få in på gården, speciellt om de står bilar parkerade på gatan.
Så där kan man bokstavligen säga att jag har kört mer bakåt än framåt iaf :D
Sen e de ju tusen miljoner andra saker jag måste lära mig om den, men jag får göra helt enkelt som jag gjorde i början av min avbytarkarriär... Skriv upp!
Etiketter:
By JoA,
Firman,
Fotografering,
Husbil,
Objektiv,
PTM2016 Pedersöre Truckmeet,
Road trip
tisdag, april 5
One more day... err.. week!
... Ungefär så länge torde de vara innan firman officiellt e igång nudå.
Det som kanske är mest irriterande (förutom väntan då, ni vet, otålig vädur här.. ), så är att en stor del av allt e lixom "push enter and send"-stadiet. Men jag kan inte riktigt trycka på enter innan allt e klappat å klart.
Dessutom är det fenomenalt mkt på gång och jag borde seriöst skriva ner lite mer funderingar, innan jag glömmer vad jag tänkt på. Sponsorer (mer om detta i ett senare skede, håll ögonen öppna), utlottningar, öppet hus... you name it. STORA planer på gång! ..... Å jag som tänkte börja med en mjukstart..
Kom oxå fram till att jag borde ha en sekreterare... höhö ;D Nejmen, alltså, en som gör mina stan-ärenden så inte jag behöver springa dit :D Just nu skulle jag behöva en kalender kombinerat med anteckningsbok, så jag sku få skriva ner mina funderingar, tex på jobbet. Även om jag är fenomenalt glömsk, så har jag lyckats lämna mina funderingar i "öppna tabbar" i hjärnan, så dom finns kvar där ännu bara jag gräver lite ;D ... Ännu..!
Jag borde dessutom gå igenom sådär på riktigt, årets happenings, har nog rätt bra uppskrivet var å när det ska fotas, men vet att jag har nåt icke-hästrelaterat event bort från min lista, å jag kommer inte på vad det var. Tackolov har jag väl klickat i "attending" eller "interested" på eventet på fb, så de e ju bara att kolla va de var därvia.
Vad jag oxå borde införskaffa (ajaj, de här blir dyrt), är en .. laptop.. ! Laptop å extern hårdskiva. Eller åtminstone en laptop. Finns ett par events jag ska på i sommar, eller iaf tänkte åka på, där jag kommer att fara med husbilen, å då kan man sitta å redigera foton i den sen efteråt...
Som sagt, tusen miljoner triljoner saker jag behöver.. Kamera, objektiv, batterier/batterigrepp (behöver jag till både 50D å 7D, å tro mig, dom e inte billiga, int nån av dom.. batterierna ligger väl på 100+ å batterigreppen 200+), ordentlig monopod, filter, laptop, fotoskrivare (så småningom), blixt, ett par reflektors sku inte vara helt tokigt heller.. Men viktigaste e väl nog 7D å objektiv... å batterier... å batterigrepp... åå... å.. Ni ser.. ! (fördelen med batterigrepp e att man kan kast in vanliga AA-batterier, om man int hinner/kan ladda akkuna)
Sen såntdär smått annat, som visitkort.. Jaja, jag vet, de låter så cheesyt, men när man e på tävlingar å folk kommer å frågar å man säger "joo, du hittar dom där å där, eller där å där" så kommer dom ihåg det i 5 minuter. Mkt enklare att kast ett visitkort i handen på dom, så har dom kontaktuppgifter å var dom hittar alla foton sen. Blir oxå att fixa om hela kuvat-sidan, samt laga en fb-sida. Fb-sidan e nog fysiskt fixad redan, dock inte publicerad, förrns jag.. tadaaaa, har fått igång firman officiellt, så jag vet om namnet godkänns... ! Som jag sa, "press enter and send"... Å ja, just de, blir troligen en ny blogg som är relaterad till firman, så denhär förblir min privata. Om jag nu inte kör 2-in-1 å börjar blogga på kuvat-sidan då. Kanske sku va smartare.. ! Å så insta då förstås...
Prislistan e väl någorlunda klar iallafall, bara lite frågetecken angående momsen, å till det behöver jag min FO-nummer, som jag inte har fått ännu. Håhå... ! Ja, å ett par ordentliga jobb-kängor borde jag införskaffa oxå, mina vanliga sommarsievis börjar bli så slut, så jag får ont i tassarna av dom :/ Å jo, brukar ha dom när jag e på tävlingar... Märker redan på jobbet om de e såna dagar då jag går mkt, att fötterna börjar moitta lite.. Dom e inte lika bra som vinterkängorna :S
Känns lite som en ond cirkel alltihop i det här skedet, jag behöver utrustning för att kunna förtjäna mera, å jag behöver förtjäna mera för att kunna skaffa mer utrustning! Håhå ;)
Här e iaf sommarens preliminära lista...
9.4 Dressyr - VH Vasa
10.4 Hoppning - E-pur Seinäjoki
16.4 Dressyr - JPR (regions)
23.4 Hoppning - JPR SPEEDEX CUP 1
1.5 Hoppning - JPR
7.5 Hoppning - Tavast
10.5 Hoppning - EssRy SPEEDEX CUP 2
24.5 Dressyr - EssRy
7.6 Hoppning - EssRy
11.6 Pedersöre Truckmeet
(11.6 Dagens Dubbel - EssRy)
15.6 Hoppning - Åminne SPEEDEX CUP 4 (Bara jag som inte hittar speedex cup 3?)
17-19.6 American Car Meeting - Nykaabi, Matchbox
18.5 Hoppning - Seinäjoki travbana
(29.6-3.7 FinnDerby - Ypäjä)
2.7 Hoppning - Nurk SPEEDEX CUP 5
2.7 Klacken Party - Björn Rosenström
7.7 Norvalla sommarfest - Kaj, Samir & Viktor
10.7 Shettis Cup - Kokkola
17.7 Hoppning - KGR Aluecup 4
29-31.7 Fälttävlan - Nurk
6.8 Hoppning - Ylistaro Lagmästerskap
16.8 Hoppning - EssRy Maskerad
19-21.8 Hoppning - Tuuri FM, ponny sh-mästerskap
25-28.8 Hoppning - Tuuri FM jun, yr, sen
Det som kanske är mest irriterande (förutom väntan då, ni vet, otålig vädur här.. ), så är att en stor del av allt e lixom "push enter and send"-stadiet. Men jag kan inte riktigt trycka på enter innan allt e klappat å klart.
Dessutom är det fenomenalt mkt på gång och jag borde seriöst skriva ner lite mer funderingar, innan jag glömmer vad jag tänkt på. Sponsorer (mer om detta i ett senare skede, håll ögonen öppna), utlottningar, öppet hus... you name it. STORA planer på gång! ..... Å jag som tänkte börja med en mjukstart..
Kom oxå fram till att jag borde ha en sekreterare... höhö ;D Nejmen, alltså, en som gör mina stan-ärenden så inte jag behöver springa dit :D Just nu skulle jag behöva en kalender kombinerat med anteckningsbok, så jag sku få skriva ner mina funderingar, tex på jobbet. Även om jag är fenomenalt glömsk, så har jag lyckats lämna mina funderingar i "öppna tabbar" i hjärnan, så dom finns kvar där ännu bara jag gräver lite ;D ... Ännu..!
Jag borde dessutom gå igenom sådär på riktigt, årets happenings, har nog rätt bra uppskrivet var å när det ska fotas, men vet att jag har nåt icke-hästrelaterat event bort från min lista, å jag kommer inte på vad det var. Tackolov har jag väl klickat i "attending" eller "interested" på eventet på fb, så de e ju bara att kolla va de var därvia.
Vad jag oxå borde införskaffa (ajaj, de här blir dyrt), är en .. laptop.. ! Laptop å extern hårdskiva. Eller åtminstone en laptop. Finns ett par events jag ska på i sommar, eller iaf tänkte åka på, där jag kommer att fara med husbilen, å då kan man sitta å redigera foton i den sen efteråt...
Som sagt, tusen miljoner triljoner saker jag behöver.. Kamera, objektiv, batterier/batterigrepp (behöver jag till både 50D å 7D, å tro mig, dom e inte billiga, int nån av dom.. batterierna ligger väl på 100+ å batterigreppen 200+), ordentlig monopod, filter, laptop, fotoskrivare (så småningom), blixt, ett par reflektors sku inte vara helt tokigt heller.. Men viktigaste e väl nog 7D å objektiv... å batterier... å batterigrepp... åå... å.. Ni ser.. ! (fördelen med batterigrepp e att man kan kast in vanliga AA-batterier, om man int hinner/kan ladda akkuna)
Sen såntdär smått annat, som visitkort.. Jaja, jag vet, de låter så cheesyt, men när man e på tävlingar å folk kommer å frågar å man säger "joo, du hittar dom där å där, eller där å där" så kommer dom ihåg det i 5 minuter. Mkt enklare att kast ett visitkort i handen på dom, så har dom kontaktuppgifter å var dom hittar alla foton sen. Blir oxå att fixa om hela kuvat-sidan, samt laga en fb-sida. Fb-sidan e nog fysiskt fixad redan, dock inte publicerad, förrns jag.. tadaaaa, har fått igång firman officiellt, så jag vet om namnet godkänns... ! Som jag sa, "press enter and send"... Å ja, just de, blir troligen en ny blogg som är relaterad till firman, så denhär förblir min privata. Om jag nu inte kör 2-in-1 å börjar blogga på kuvat-sidan då. Kanske sku va smartare.. ! Å så insta då förstås...
Prislistan e väl någorlunda klar iallafall, bara lite frågetecken angående momsen, å till det behöver jag min FO-nummer, som jag inte har fått ännu. Håhå... ! Ja, å ett par ordentliga jobb-kängor borde jag införskaffa oxå, mina vanliga sommarsievis börjar bli så slut, så jag får ont i tassarna av dom :/ Å jo, brukar ha dom när jag e på tävlingar... Märker redan på jobbet om de e såna dagar då jag går mkt, att fötterna börjar moitta lite.. Dom e inte lika bra som vinterkängorna :S
Känns lite som en ond cirkel alltihop i det här skedet, jag behöver utrustning för att kunna förtjäna mera, å jag behöver förtjäna mera för att kunna skaffa mer utrustning! Håhå ;)
Här e iaf sommarens preliminära lista...
9.4 Dressyr - VH Vasa
10.4 Hoppning - E-pur Seinäjoki
16.4 Dressyr - JPR (regions)
23.4 Hoppning - JPR SPEEDEX CUP 1
1.5 Hoppning - JPR
7.5 Hoppning - Tavast
10.5 Hoppning - EssRy SPEEDEX CUP 2
24.5 Dressyr - EssRy
7.6 Hoppning - EssRy
11.6 Pedersöre Truckmeet
(11.6 Dagens Dubbel - EssRy)
15.6 Hoppning - Åminne SPEEDEX CUP 4 (Bara jag som inte hittar speedex cup 3?)
17-19.6 American Car Meeting - Nykaabi, Matchbox
18.5 Hoppning - Seinäjoki travbana
(29.6-3.7 FinnDerby - Ypäjä)
2.7 Hoppning - Nurk SPEEDEX CUP 5
2.7 Klacken Party - Björn Rosenström
7.7 Norvalla sommarfest - Kaj, Samir & Viktor
10.7 Shettis Cup - Kokkola
17.7 Hoppning - KGR Aluecup 4
29-31.7 Fälttävlan - Nurk
6.8 Hoppning - Ylistaro Lagmästerskap
16.8 Hoppning - EssRy Maskerad
19-21.8 Hoppning - Tuuri FM, ponny sh-mästerskap
25-28.8 Hoppning - Tuuri FM jun, yr, sen
Etiketter:
Business,
By JoA,
Canon 50D,
Dressyr,
Firman,
Fotografering,
Hoppning,
Husbil,
Instagram,
PTM2016 Pedersöre Truckmeet,
Tagga,
Träning,
Tävlingar
fredag, januari 22
Good morning world...!
Man kan minst sagt säga att det verkligen känns som jag sku ha ett liv, när jag inte somnat förrns halv 12 dom senaste nätterna.
Å när man sen inser att man inte varit helt hemma en endaste kväll denna vecka... Vilket jag insåg precis nyss? Eller ja, de blir ju ikväll, fredag... ... antar jag.. Man vet ju aldrig vad jag hittar på för fanstyg..
Men majoriteten av dessa kvällar har bestått av snösvängen. Chefen sa nångång i höstas att innan vintern är slut kommer jag att se rött såfort jag ser en snöflinga... Men jag gillar dehär me å köra snö. Vilket e lite lustigt, dom flesta brukar ju inte tycka om "enformiga" jobb, men av nån orsak så gillar jag såntdär. De e som när man sätter sig i bilen å ska köra långt... Alltså personbilen (å inte till åbo då)... Man vet att de kommer att ta länge, man vet att det inte går fortare för att man stressar upp sig å e irriterad för att man ska sitta i bil länge.. Å så e man ju uppväxt i en bil på finlands vägar kan man ju säga.
Fick telefonställningen fixad till Lilla Röda här i onsdags på kvällen, å den blev jäkligt nice. Hade fått en plexiglasplatta monterad i bilen för bra längesen, men har inte kommit ihåg å hämta ställningen, men nu hade jag fått gjort det, å fick dit den. Så snart börjar Lilla Röda bli riktigt min bil :) Det är vissa saker ännu som jag inte riktigt vet hur jag vill ha det, en pennställning är nåt jag saknar, å ja, lite sådär.. Hur jag vill ha allt placerad.
11 Juni är det dags för Pedersöre Truckmeet, å har redan dealat att jag tänker stjäla Tommys bil ;) Om jag nu klarar av å köra manuellt nåmera.. heh. Nåja, det sitter väl i muskelminnet :D Hans bil e mkt snyggare än Lilla Röda, han har mera lampor ;D Jaja, jag vet.. ! Snyggare tejpningar oxå, å sådär överlag snyggare bil. Lilla Röda är ju "50 nyanser av röd" efter alla vurpor å flygande grindar å fan å hans mormor. Hur man än polerar så får man inte allt å bli samma nyans på rött. Knappast nåt som syns på avstånd, men jag vet om det, å de stör mitt öga :P
Å nu var klockan tydligen så mkt så det var dags att börja klä på sig å söka sig mot jobbet! :) Ha en trevlig fredag allihopa!
Å när man sen inser att man inte varit helt hemma en endaste kväll denna vecka... Vilket jag insåg precis nyss? Eller ja, de blir ju ikväll, fredag... ... antar jag.. Man vet ju aldrig vad jag hittar på för fanstyg..
Men majoriteten av dessa kvällar har bestått av snösvängen. Chefen sa nångång i höstas att innan vintern är slut kommer jag att se rött såfort jag ser en snöflinga... Men jag gillar dehär me å köra snö. Vilket e lite lustigt, dom flesta brukar ju inte tycka om "enformiga" jobb, men av nån orsak så gillar jag såntdär. De e som när man sätter sig i bilen å ska köra långt... Alltså personbilen (å inte till åbo då)... Man vet att de kommer att ta länge, man vet att det inte går fortare för att man stressar upp sig å e irriterad för att man ska sitta i bil länge.. Å så e man ju uppväxt i en bil på finlands vägar kan man ju säga.
Fick telefonställningen fixad till Lilla Röda här i onsdags på kvällen, å den blev jäkligt nice. Hade fått en plexiglasplatta monterad i bilen för bra längesen, men har inte kommit ihåg å hämta ställningen, men nu hade jag fått gjort det, å fick dit den. Så snart börjar Lilla Röda bli riktigt min bil :) Det är vissa saker ännu som jag inte riktigt vet hur jag vill ha det, en pennställning är nåt jag saknar, å ja, lite sådär.. Hur jag vill ha allt placerad.
11 Juni är det dags för Pedersöre Truckmeet, å har redan dealat att jag tänker stjäla Tommys bil ;) Om jag nu klarar av å köra manuellt nåmera.. heh. Nåja, det sitter väl i muskelminnet :D Hans bil e mkt snyggare än Lilla Röda, han har mera lampor ;D Jaja, jag vet.. ! Snyggare tejpningar oxå, å sådär överlag snyggare bil. Lilla Röda är ju "50 nyanser av röd" efter alla vurpor å flygande grindar å fan å hans mormor. Hur man än polerar så får man inte allt å bli samma nyans på rött. Knappast nåt som syns på avstånd, men jag vet om det, å de stör mitt öga :P
Å nu var klockan tydligen så mkt så det var dags att börja klä på sig å söka sig mot jobbet! :) Ha en trevlig fredag allihopa!
Etiketter:
Jag flummar,
Lastbil,
Lilla Röda,
PTM2015,
PTM2016 Pedersöre Truckmeet
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

