... börjar äntligen hinna ifatt mitt liv. Nästan!
Torde ha alla foton redigerade nu å utflyttad ur husbilen. Har sovit där, då de har varit lite lätt varmt här uppe, men den ska på service idag, å sen ska ma&pa börja packa inför deras resa om 1,5 vecka.
Hoppas infernaliskt mkt att mina kommande semesterpengar räcker ti kameran, sen blir det eventuellt ett nifty-fifty, å sen jäklar va ja ska leta lägenhet då. Okej, måst väl spara upp nån buffert visserligen, men tusan va de ska bli skönt å flytta!
Tyvärr ser det väl så illa ut att de blir sådär lagom till hösten när alla studeranden ska ha läggor oxå, men nåja. Så ni kära vänner (de får man tydligen inte skriva i en blogg läste jag nyligen), kan ju hålla ögon å öron öppna för en 2a.
Idag/ikväll blir det att virka så virknålen pyr, ska ha klart några ponnisar till den 17e, å har varit liiite lat på den sidan. Bubblans Ponnystall (gå gärna in å läs!) kommer att finnas på storloppiset å sälja både käpphästar och virkade ponnisar, som överskottet går till gott ändamål, för att barn med speciella behov ska kunna rida och pyssla med hästar! :) Så jag tycker allt ni kan köpa nånting! :D
Enda krångliga är att ja har mera vinst på mindre ponnisar, men ack när mina fingrar int gillar så pilligt å påtigt. Har så mkt lättare å virka dom större, men de garnet är lite dyrare å kräver lite mera material per ponny.
Nåja, åter till kameran. Nya kameran + Nifty-Fifty = betydligt mera fotojobb jag kan ta emot! Visst, det är mkt jag ska ha till sen ännu, batterigrepp, akkuna, blixt, mera objektiv, men me dom 2 e jag redan på god väg!
På egna firman borde jag fixa lite oxå, dels göra en köp-instruktion, men oxå funderar jag på att lägg ihop nå... specialerbjudande... Nåja vi får se vad det blir! :)
Nåja, jobbet å Lilla Röda kallar, så dags å hoppa i jobbkläderna! :)
Visar inlägg med etikett Pyssel. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pyssel. Visa alla inlägg
torsdag, juli 7
Up to date..
Etiketter:
Bubblans Ponnystall,
By JoA,
Kamera,
Pyssel,
Virkade Ponnisar
tisdag, maj 26
Som vanligt...
.... När jag börjar med nåt, så slutar det heeeelt nån annanstans!
Hade tänkt jag skulle städa idag. Eller städa, städandet kommer väl först när jag sorterat å organiserat... Dvs gå igenom alla lådor (som inte finns, men dom e väl 2 st iaf), gå igenom gamla kläder, vilka som ska slängas osv osv.. Såntdär som sku behöv göras..
Nåja, det sluta med att jag nästan röjde allt ur vessan å börja slita ut plankor ur ett skåp i vardagsrummet. Alltså såntdär stenålders inbyggt skåp med oslipade plankor som hyllor..
Så nu blir nästa projekt att inventera andra sidan, kasta ut en oanvänd tvättmaskin från min toa, samt endera tillverka eller använda befintliga hyllor till vessan.
Just nu är 80% av mina toagrejer på utsidan i trappan, så mkt förvaringsutrymme har jag i toan. Tyvärr kom jag ju lite sent på det här å ids inte börja röja så mkt mer ikväll, men i morron då jävlar..!
Får sitta å leta lite inspiration på pinterest sålänge, så ska jag nog jäklar få det bra här oxå :D
Det här bekymret har länge plågat mig, inte bara toan, utan vardagsrummet å sovrummet oxå. Dom mest osmart planerade rummen som finns på denna jord! I kid you not. Toan är så fenomenalt stor så när jag har min smala toppmatade tvättmaskin där, så får jag gå med sidan före in, å sidan före ti handfatet... ! Men bara jag får ordning på toan först, så kanske de börjar ordna upp sig med allt annat. Har ju iaf inventerat lite material nu, så det blir nog några dagar av Ernst-släng här nu :D
Bara jag får toan fixad så ska jag nog försöka få ihop nån garnhylla å bokhylla här oxå ;) Jag har 2 bokhyllor, den ena har jag haft för dvd skivor, där int ens alla rymdes, å den andra e en smal billy the bokhylla för mina garner som sedan länge e fylld.. Så behöver nödigt nånting större ;)
Åååh så nöjd när jag får vara lite kreativ! :D Å kanske får nån ordning på allt här! :D Dessutom såna saker som lämnar hit sen, så man behöver lixom int oroa sig för att ta med det eller nåt sånt :D
Hade tänkt jag skulle städa idag. Eller städa, städandet kommer väl först när jag sorterat å organiserat... Dvs gå igenom alla lådor (som inte finns, men dom e väl 2 st iaf), gå igenom gamla kläder, vilka som ska slängas osv osv.. Såntdär som sku behöv göras..
Nåja, det sluta med att jag nästan röjde allt ur vessan å börja slita ut plankor ur ett skåp i vardagsrummet. Alltså såntdär stenålders inbyggt skåp med oslipade plankor som hyllor..
Så nu blir nästa projekt att inventera andra sidan, kasta ut en oanvänd tvättmaskin från min toa, samt endera tillverka eller använda befintliga hyllor till vessan.
Just nu är 80% av mina toagrejer på utsidan i trappan, så mkt förvaringsutrymme har jag i toan. Tyvärr kom jag ju lite sent på det här å ids inte börja röja så mkt mer ikväll, men i morron då jävlar..!
Får sitta å leta lite inspiration på pinterest sålänge, så ska jag nog jäklar få det bra här oxå :D
Det här bekymret har länge plågat mig, inte bara toan, utan vardagsrummet å sovrummet oxå. Dom mest osmart planerade rummen som finns på denna jord! I kid you not. Toan är så fenomenalt stor så när jag har min smala toppmatade tvättmaskin där, så får jag gå med sidan före in, å sidan före ti handfatet... ! Men bara jag får ordning på toan först, så kanske de börjar ordna upp sig med allt annat. Har ju iaf inventerat lite material nu, så det blir nog några dagar av Ernst-släng här nu :D
Bara jag får toan fixad så ska jag nog försöka få ihop nån garnhylla å bokhylla här oxå ;) Jag har 2 bokhyllor, den ena har jag haft för dvd skivor, där int ens alla rymdes, å den andra e en smal billy the bokhylla för mina garner som sedan länge e fylld.. Så behöver nödigt nånting större ;)
Åååh så nöjd när jag får vara lite kreativ! :D Å kanske får nån ordning på allt här! :D Dessutom såna saker som lämnar hit sen, så man behöver lixom int oroa sig för att ta med det eller nåt sånt :D
onsdag, januari 14
Garnmaniac
Jag tror man blir det automagiskt när man börjar sticka/virka. Manisk på att shoppa garn. Har hållit mig relativt lugn nu ett tag med att påbörja nya projekt, men idag fick jag en suverän idé. Har 2 aktiva projekt på gång, andra sockan ti mina röd/vita (jul-)sockor, samt ett par knäsockor från novtiaknits. Med aktiva ufon menar jag dom som är på skrivbordet... Ufon finns det nog gott i min hylla.
Nåja, för att få nån röd tråd i det här hela, så detta är det ufo jag hållit på med nu senaste dagarna... Novitaknits sockorna då alltså...
Å jo, hälen ser oproportionerligt stor ut, speciellt sådär, men e nog helt lagom..!
Nå, ett annat projekt jag har kikat på rätt länge är en newsboy hat
Nåja, för att få nån röd tråd i det här hela, så detta är det ufo jag hållit på med nu senaste dagarna... Novitaknits sockorna då alltså...
Det andra aktiva projektet har då varit mina röd/vita knäsockor, där jag har den ena färdig...
Å jo, hälen ser oproportionerligt stor ut, speciellt sådär, men e nog helt lagom..!
Nå, ett annat projekt jag har kikat på rätt länge är en newsboy hat
Enda problemet här i stan e att det ine finns nåt tillräckligt "super bulky" garn, köpte de största jag hittade på marks (som var svindyrt!), men det är för tunt, plus att dom hade bara 2 nystan av samma färg (å jag vill inte blanda färger), så det sket sig. Googlade lite på nätet å hittade Järbo Elvira (som säljs i 4 städer i finland, varav närpes e de närmaste) å blev såååå shoppingsugen. Saken har inte varit bättre då man sett folk ladda upp bilder på rustagarn för 5kr nystanet... (billigaste ja har sett här e 1,50 för ett babygarn)... Nå efter att man vari lite grinig en stund så kom ja på en fenomenal idé. Hade för ett tag sen inhandlat svart av samma garn som jag använt ti dom röd/vita sockorna (som e supermjukt å skönt!), 4 nystan, å lägger man ihop 3 trådar av samma så får man det tillräckligt tjockt :D
Så jo, den där känslan när man bara MÅSTE shoppa garn, eller när man ligger i sängen å håller på somnar, å lusten att virka/sticka kryper på en.. Jaa... Obeskrivligt jobbigt :S Tackolov e ju de här en av mina billigare hobbyer, men den där maniska känslan är något jobbig!
Nåja, nu återgå till nåt av projekten.. vilket? Ja det har jag inte bestämt mig för ännu ;D
torsdag, november 20
Pysselbloggen...
..Är här!
Nånej, inte tänker jag börja skriva om enbart pyssel, ja skriver om det som faller mig in ;) Men jag hade faktiskt tänkt presentera alla mina projekt som jag donar med nu :) Jag kan ju inte ha en sak åt gången, utan minst 3 på samma gång ;D Men vissa kräver lite tankeverksamhet/provningar innan jag fortsätter, å då e de trevligt att ha nåt annat att pyssla med sålänge :)
För den som nu råkat missa, så virkar jag rätt mkt på ledig tid (orkar sällan när ja jobbar), å ja tycker de e riktigt roligt. Är inte så mkt för blommor å dukar å sånt, utan försöker virka nåt som jag har nytta av.
Det första jag har jobbat med är en dress åt doggen. Har helt virkat på "fri hand", dvs inget mönster, å därför har det tagit rätt länge, å massor "gör om - gör rätt!" ;) Nu är jag iaf så långt att själva kroppen är klar, håller på klurar på bakbenen. Frambenen är enklare eftersom det är bara att virka runt runt..
Nånej, inte tänker jag börja skriva om enbart pyssel, ja skriver om det som faller mig in ;) Men jag hade faktiskt tänkt presentera alla mina projekt som jag donar med nu :) Jag kan ju inte ha en sak åt gången, utan minst 3 på samma gång ;D Men vissa kräver lite tankeverksamhet/provningar innan jag fortsätter, å då e de trevligt att ha nåt annat att pyssla med sålänge :)
För den som nu råkat missa, så virkar jag rätt mkt på ledig tid (orkar sällan när ja jobbar), å ja tycker de e riktigt roligt. Är inte så mkt för blommor å dukar å sånt, utan försöker virka nåt som jag har nytta av.
Det första jag har jobbat med är en dress åt doggen. Har helt virkat på "fri hand", dvs inget mönster, å därför har det tagit rätt länge, å massor "gör om - gör rätt!" ;) Nu är jag iaf så långt att själva kroppen är klar, håller på klurar på bakbenen. Frambenen är enklare eftersom det är bara att virka runt runt..
Här är då kroppen av hundens dress.
Bakbenstestet.
Hur jag fantiserade att bakbenen ska se ut.
Här syns frambenen.
2 tester :)
Detta blir en hästhuva, men projektet är uppdraget rätt långt nu, eftersom jag inte blev nöjd me denna modell. Testar göra likadant som med frambenen på hunddressen, men måste få testat först innan ja fortsätter.
2 andra tester på olika mönster :)
Min MyBoshi mössa som jag håller på med :)
Lite material till hästhuvan, efter mkt letande!! Äntligen hitta jag! Pärlbandet hade jag önskat lite större pärlor på, men tog det där som testband :)
Pärlorna va lite svåra att få på bild, men övre raden är lite sådär pärlemoaktiga å dom undre e silvriga.
Ytterligare idag var jag efter stick-garn åt mig, tänkte försöka mig på knähöga sockor :) Tyvärr är jag inte riktigt bra på stickning, tenderar att bli grymt ojämnt, men ja tänkte göra ett försök iaf :)
Och så en otroligt söt men TJURig ny KOllega på jobbet, mamma är min stora favorit AW. Första kalven ever som kommit rakt fram till mig när jag gått in i kalvningsboxen, utan att varken bli rädd eller att mamma AW blev orolig. AW måste ha pratat gott om mig :))
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)














