.... Eller nu ljög jag, för det var ingen lektion!
Låg på soffan igår med C å fick SÅ himla ridfeber där en halv 4 tiden, tänkte att Semppa har väl nog jobbat redan idag, men jag chansar å skrev åt marie. Nejdå, han var nog tillgänglig, så jag fick hyra honom å fara å rida!
Farligt dehär me ridning! Har ju inte ridit sen i våras, å inte direkt haft nå ridfeber heller, men så va ja ju sådär spontant på en kimppatunti me heli för 2 veckor sen? Å nu va man ju fast i träsket igen då ;D
(Å jo Beo, ja vet att ja börjar bli tant.. ;) Fast jag förnekar de hårt... ! hehe)
Nå, hur som hafver, drog hastigt kläderna på mig, for ti stalle, å ställd iordning Semppalill.
Det roliga med Semppa är att första gången jag red honom, så tror ja han var kanske 5 år? Han var inte så skolad, det kommer jag ihåg, å jag red mkt lektioner för marie på semppa på den tiden. Det var före jag köpt Elmo, å han köpt jag 2008. Så det är ganska roligt att det funnits en häst som man haft möjligt å rida sådär många år. Visserligen har jag inte ridit S sen marie köpt honom, tills för 2 veckor sen! Men ändå, han har lixom funnits där!
Nå, från kimppatuntin så fick ja ju bra tips å knep av marie, så fortsatt lite me det igår, men de va nog lixom en helt annat häst i farten än sist! Heh. Han har ju sina ridskolefasoner så inpräntade i hjärnan, så ibland kommer dom fram.
Marie själv beskrev det så bra igår, Semppas knappar e int svåra å hitta, men de e svårt att få knapparna å hållas! Precis så e de! Igår tyckt semppa dehär med halvhalter va ett onödigt påfund, men det fanns åtminstone gas! Bruk va värre då det varken finns broms eller gas!
Lite lätt huvuvärk idag, men råka somn på soffan igår, samt att jag hade min egen ridhjälm på. Men tror nog jag får skylla mest på soffan. Inte så farlig träningsvärk idag, kroppen kommer väl ihåg musklerna trots att de va 2v sen sist ;) Nåja, de blir alltid lättare ridning när man rider själv, trots att jag nog var halft slut igår oxå, men den fysiska uthållningen brukar bli kortare då man rider själv, än när man har nån som pushar en ;) Samt att när man väl får de å funka, så ska de int vara tungt att rida!
Nåja, nu sku de va ti funder ut va man ska hitt åpå idag, hade nog tänkt ha slappsöndag, men känns nog lite som nå fotas sku kun va skoj idag.. ! Nåja får la se!
Visar inlägg med etikett Sunday Soft. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Sunday Soft. Visa alla inlägg
söndag, november 26
Dressyrlektion!
Etiketter:
Dressyr,
Sunday Soft,
T:mi Marie Sundman,
Träning
söndag, mars 8
Virka, sticka..
....
Solen skiner, 7,5 grader ute, vårkänslor i överflöd, intressant film på netflix, kaffet är gott, å stick-/virksugen som fasen! :D
Mams hade köpt hem lite (!!) garn åt mig från Rusta/Ica, å nu sitter jag å grubblar vad jag ska hitta på med det. Mössor å halsdukar börjar bli lite för sent för, amigurumi har jag testat på (å har en påse garn till det)...
Har alltså många idéer men kan inte riktigt bestämma mig.. Dessutom sku jag vila fara efter loomringar ti halppis, såg att dom hade ett set med olika. Jag sku kun spinna lite, jag sku kun göra nåt av det jag redan spunnit, jag sku måst sortera garnerna igen in i hyllan då ca hälften ligger på skrivbordet.. Jag sku kun dra upp några ufon som jag vet att jag inte kommer att få klart...
Dilemma dilemma. Blir att glo bland dom miljoner mönster på Ravelry :D
Hade ett riktigt trevligt nästan 20 minuter långt samtal inatt oxå, sen var det svårt att sova efteråt :D
Solen skiner, 7,5 grader ute, vårkänslor i överflöd, intressant film på netflix, kaffet är gott, å stick-/virksugen som fasen! :D
Mams hade köpt hem lite (!!) garn åt mig från Rusta/Ica, å nu sitter jag å grubblar vad jag ska hitta på med det. Mössor å halsdukar börjar bli lite för sent för, amigurumi har jag testat på (å har en påse garn till det)...
Har alltså många idéer men kan inte riktigt bestämma mig.. Dessutom sku jag vila fara efter loomringar ti halppis, såg att dom hade ett set med olika. Jag sku kun spinna lite, jag sku kun göra nåt av det jag redan spunnit, jag sku måst sortera garnerna igen in i hyllan då ca hälften ligger på skrivbordet.. Jag sku kun dra upp några ufon som jag vet att jag inte kommer att få klart...
Dilemma dilemma. Blir att glo bland dom miljoner mönster på Ravelry :D
Hade ett riktigt trevligt nästan 20 minuter långt samtal inatt oxå, sen var det svårt att sova efteråt :D
Etiketter:
Drömmar,
Inredning,
Jag flummar,
Karlar,
Pensionär,
Pensionärsliv,
Ravelry,
Resa,
Road trip,
Sticka,
Stickning,
Sunday Soft,
Virka,
Virkning
fredag, augusti 1
Life is goood.
Japp.
Sitter å softar, lyssnar på Annas playlist på spotify, så mkt enklare å ba lyssna på hennes än å laga egna, då vi princip hör på samma sak ;) Samma sorters playlistar å samma musiksmak (så gott som), så .. passar perfa ;)
Sam Smith - Stay With Me. Lyssna, riktigt skön låt. En såndär låt som kräver baslåda. Tror lustigt nog att det var jag som tipsade Anna om denhär :D En annan riktigt skön låt som jag kom över av en slump, är en reggae version av Aviciis Wake me up. Så värt att lyssna på den oxå ;)
Sitter å funderar på en cider, men jag mitt dåkelskaft håxa ju int att jag bara har en kvar :S Måste ha gått åt möe på midsommarafton ;) Nå, inte tar spriten slut i första hand, det beror på hur kräsen man är ;) Å min Caipi är only for special moments ;)
Nåja, sådärja... Nu fastna jag på pinterest oxå. Känns inte riktigt som pinterest nånsin slog igenom, men ja stendiggar det. Här är en länk ifall nån vill kika vad jag har där. Blev att pinna lite Dermal Anchors. Oj ack (som jag redan nämnde) va ja sku vila ha sån...! Men jag e nog sån mespropp. Dessutom vet jag inte riktigt vem som gör såna, tror ingen här i stan iaf...! Tyvärr hittar man ju inte riktigt originella DAs, men det är riktigt snyggt på fingrarna eller på ovansidan av armen... Jag som är så löjligt förtjust i blingbling, så de här sku ju passa mig ;) Plus att de e int lika permanent som en tatuering iaf. Ett annat alternativ är såndär stav som är formad som [ istället, men har en känsla av att den e dels smärtsammare, rörligare å krångligare att göra... Nåja, vad vet jag. Int ska ja grubbla på det nu..
Vidare till tatueringar. Sitter å glor på tats som ja gillar. Nåt som e riktigt snyggt på karlar e såna som går upp mot halsen. Sleeves har jag aldrig varit nåt stort fan av, eller färgade tatueringar...Nåja, heter man Zombie Boy så då funkar sleeves ;) Rico (zombie boy) e en typ ja sku gift mig me tvärt! ;) Den här videon ska ni se (okej ja lovar, ja slutar med länkar nu!) på zombie boy, å så ska ni höra på låten. Låten är en av mina "Sunday Softs", Zoo Brazil - There is Hope. Kan förövrigt inte höra den låten utan att tänka på Rico ;)
Jonej, cidern uppdrucken å åskan har dragit vidare, så nu får de va färdigflummat å dags att uppsöka snarklådan ;)
Sitter å softar, lyssnar på Annas playlist på spotify, så mkt enklare å ba lyssna på hennes än å laga egna, då vi princip hör på samma sak ;) Samma sorters playlistar å samma musiksmak (så gott som), så .. passar perfa ;)
Sam Smith - Stay With Me. Lyssna, riktigt skön låt. En såndär låt som kräver baslåda. Tror lustigt nog att det var jag som tipsade Anna om denhär :D En annan riktigt skön låt som jag kom över av en slump, är en reggae version av Aviciis Wake me up. Så värt att lyssna på den oxå ;)
Sitter å funderar på en cider, men jag mitt dåkelskaft håxa ju int att jag bara har en kvar :S Måste ha gått åt möe på midsommarafton ;) Nå, inte tar spriten slut i första hand, det beror på hur kräsen man är ;) Å min Caipi är only for special moments ;)
Nåja, sådärja... Nu fastna jag på pinterest oxå. Känns inte riktigt som pinterest nånsin slog igenom, men ja stendiggar det. Här är en länk ifall nån vill kika vad jag har där. Blev att pinna lite Dermal Anchors. Oj ack (som jag redan nämnde) va ja sku vila ha sån...! Men jag e nog sån mespropp. Dessutom vet jag inte riktigt vem som gör såna, tror ingen här i stan iaf...! Tyvärr hittar man ju inte riktigt originella DAs, men det är riktigt snyggt på fingrarna eller på ovansidan av armen... Jag som är så löjligt förtjust i blingbling, så de här sku ju passa mig ;) Plus att de e int lika permanent som en tatuering iaf. Ett annat alternativ är såndär stav som är formad som [ istället, men har en känsla av att den e dels smärtsammare, rörligare å krångligare att göra... Nåja, vad vet jag. Int ska ja grubbla på det nu..
Vidare till tatueringar. Sitter å glor på tats som ja gillar. Nåt som e riktigt snyggt på karlar e såna som går upp mot halsen. Sleeves har jag aldrig varit nåt stort fan av, eller färgade tatueringar...Nåja, heter man Zombie Boy så då funkar sleeves ;) Rico (zombie boy) e en typ ja sku gift mig me tvärt! ;) Den här videon ska ni se (okej ja lovar, ja slutar med länkar nu!) på zombie boy, å så ska ni höra på låten. Låten är en av mina "Sunday Softs", Zoo Brazil - There is Hope. Kan förövrigt inte höra den låten utan att tänka på Rico ;)
Jonej, cidern uppdrucken å åskan har dragit vidare, så nu får de va färdigflummat å dags att uppsöka snarklådan ;)
Etiketter:
Dermal Anchor,
Jag flummar,
Piercing,
Pinterest,
Sunday Soft,
Tatuering
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)