Visar inlägg med etikett Instagram. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Instagram. Visa alla inlägg

tisdag, april 5

One more day... err.. week!

... Ungefär så länge torde de vara innan firman officiellt e igång nudå.

Det som kanske är mest irriterande (förutom väntan då, ni vet, otålig vädur här.. ), så är att en stor del av allt e lixom "push enter and send"-stadiet. Men jag kan inte riktigt trycka på enter innan allt e klappat å klart.

Dessutom är det fenomenalt mkt på gång och jag borde seriöst skriva ner lite mer funderingar, innan jag glömmer vad jag tänkt på. Sponsorer (mer om detta i ett senare skede, håll ögonen öppna), utlottningar, öppet hus... you name it. STORA planer på gång! ..... Å jag som tänkte börja med en mjukstart.. 

Kom oxå fram till att jag borde ha en sekreterare... höhö ;D Nejmen, alltså, en som gör mina stan-ärenden så inte jag behöver springa dit :D Just nu skulle jag behöva en kalender kombinerat med anteckningsbok, så jag sku få skriva ner mina funderingar, tex på jobbet. Även om jag är fenomenalt glömsk, så har jag lyckats lämna mina funderingar i "öppna tabbar" i hjärnan, så dom finns kvar där ännu bara jag gräver lite ;D ... Ännu..!

Jag borde dessutom gå igenom sådär på riktigt, årets happenings, har nog rätt bra uppskrivet var å när det ska fotas, men vet att jag har nåt icke-hästrelaterat event bort från min lista, å jag kommer inte på vad det var. Tackolov har jag väl klickat i "attending" eller "interested" på eventet på fb, så de e ju bara att kolla va de var därvia.

Vad jag oxå borde införskaffa (ajaj, de här blir dyrt), är en .. laptop.. ! Laptop å extern hårdskiva. Eller åtminstone en laptop. Finns ett par events jag ska på i sommar, eller iaf tänkte åka på, där jag kommer att fara med husbilen, å då kan man sitta å redigera foton i den sen efteråt...

Som sagt, tusen miljoner triljoner saker jag behöver.. Kamera, objektiv, batterier/batterigrepp (behöver jag till både 50D å 7D, å tro mig, dom e inte billiga, int nån av dom.. batterierna ligger väl på 100+ å batterigreppen 200+), ordentlig monopod, filter, laptop, fotoskrivare (så småningom), blixt, ett par reflektors sku inte vara helt tokigt heller..  Men viktigaste e väl nog 7D å objektiv... å batterier... å batterigrepp... åå... å.. Ni ser.. ! (fördelen med batterigrepp e att man kan kast in vanliga AA-batterier, om man int hinner/kan ladda akkuna)

Sen såntdär smått annat, som visitkort.. Jaja, jag vet, de låter så cheesyt, men när man e på tävlingar å folk kommer å frågar å man säger "joo, du hittar dom där å där, eller där å där" så kommer dom ihåg det i 5 minuter. Mkt enklare att kast ett visitkort i handen på dom, så har dom kontaktuppgifter å var dom hittar alla foton sen. Blir oxå att fixa om hela kuvat-sidan, samt laga en fb-sida. Fb-sidan e nog fysiskt fixad redan, dock inte publicerad, förrns jag.. tadaaaa, har fått igång firman officiellt, så jag vet om namnet godkänns... ! Som jag sa, "press enter and send"... Å ja, just de, blir troligen en ny blogg som är relaterad till firman, så denhär förblir min privata. Om jag nu inte kör 2-in-1 å börjar blogga på kuvat-sidan då. Kanske sku va smartare.. ! Å så insta då förstås...

Prislistan e väl någorlunda klar iallafall, bara lite frågetecken angående momsen, å till det behöver jag min FO-nummer, som jag inte har fått ännu. Håhå... ! Ja, å ett par ordentliga jobb-kängor borde jag införskaffa oxå, mina vanliga sommarsievis börjar bli så slut, så jag får ont i tassarna av dom :/ Å jo, brukar ha dom när jag e på tävlingar... Märker redan på jobbet om de e såna dagar då jag går mkt, att fötterna börjar moitta lite.. Dom e inte lika bra som vinterkängorna :S

Känns lite som en ond cirkel alltihop i det här skedet, jag behöver utrustning för att kunna förtjäna mera, å jag behöver förtjäna mera för att kunna skaffa mer utrustning! Håhå ;)

Här e iaf sommarens preliminära lista...

9.4 Dressyr - VH Vasa
10.4 Hoppning - E-pur Seinäjoki
16.4 Dressyr - JPR (regions)
23.4 Hoppning - JPR SPEEDEX CUP 1
1.5 Hoppning - JPR
7.5 Hoppning - Tavast
10.5 Hoppning - EssRy SPEEDEX CUP 2
24.5 Dressyr - EssRy
7.6 Hoppning - EssRy
11.6 Pedersöre Truckmeet
(11.6 Dagens Dubbel - EssRy)
15.6 Hoppning - Åminne SPEEDEX CUP 4 (Bara jag som inte hittar speedex cup 3?)
17-19.6 American Car Meeting - Nykaabi, Matchbox
18.5 Hoppning - Seinäjoki travbana
(29.6-3.7 FinnDerby - Ypäjä)
2.7 Hoppning - Nurk SPEEDEX CUP 5
2.7 Klacken Party - Björn Rosenström
7.7 Norvalla sommarfest - Kaj, Samir & Viktor
10.7 Shettis Cup - Kokkola
17.7 Hoppning - KGR Aluecup 4
29-31.7 Fälttävlan - Nurk
6.8 Hoppning - Ylistaro Lagmästerskap
16.8 Hoppning - EssRy Maskerad
19-21.8 Hoppning - Tuuri FM, ponny sh-mästerskap
25-28.8 Hoppning - Tuuri FM jun, yr, sen

onsdag, april 2

Pastellblogg?!

Jag vet inte riktigt hur och i vilket skede min blogg blev en pastellblogg?! Att jag gillar lila det är ju inget nytt. Men sen att de kom både rosa å turkos, å ljusblått med i bilden, vet inte riktigt hur det hände?! o.O Jamenar, titta på dehär!


Nåja, vem behöver inte lite pasteller såhär på vårkanten, i min annars så gråa blogg ;) Höhöh, där fick ja till det. 

Uscha fastnade helt på pinterest igårkväll, arrangerade om mina boards litegrann å laddade upp nytt. Min pinterest e nog i särklass den där jag har mest followers.. nåja särklass e väl att ta i, såg att min twitter har 15, å pinterest har 16 ;) Men som jag tidigare sagt, ja gillar pinterest väldigt mkt. Hur som hafver fastnade jag på pinterest igårkväll, å såg att klockan var närmare 12 innan ja gick å la mig. Yay. Å inte somnade ja ju sen heller. 

Egentligen spelar de ingen roll att jag har mest followers där, kunde ha betydligt mindre, men den mesta aktiviteten sker där. De e lite roligt! :) Kom på en bra board häromdan, men förstås glömde jag den. Precis som när jag skulle googla på något för några dagar sen, öppnade fliken å där blev jag. Följande dag kom jag på vad jag hade tänkt googla på. Inte lätt när mkt snurrar i kontoret ;) 

Idag då? Jovars, idag blir det troligen en relativt lugn hemmadag. Men sen blir det program igen. Vattenjumppan på torsdag, sista gången, sen möte på fredag på förmiddagen, eventuellt skoldag resten av dagen, förhoppningsvis våffelkalas (seriöst, jag blir aldrig för gammal för att 1) äta våfflor, 2) hänga me tjejerna i stallet), å sen oxå förhoppningsvis (HINT TILL MARIE) preopening på stass. Lördag sen består av träningstävlingar i dressyr, dock såg jag att vasa har på söndag, så det drar väl bort en del deltagare från oss, men sådär är det. Då ska jag sitta som sekreterare i 3 klasser. Sen är man väl lagom slö på kvällen vilket passar bra, eftersom det kostar 35 (!!) euro in till stass, Maria Montazami är där. Så kanske Lärrys om man orkar. På söndag sen blir det ActivExpo med morsan! Dock såg ja ju nu att Activexpo inte har uppdaterat sin hemsida för 2014, men det blir nog av! 


Så det är planerna inför helgen. Ja just de, glömde ju Jenni-träningarna ikväll, så det ska jag på. Eller å se på!