... 2 gånger nu har jag försökt skriva blogg å de har inte blivit ti nåt, så får se nu, 3e gången gillt då?
Är riktigt pms:ig, pissmärrig, irriterad, bitter å allt jävla tänkbart inom den kategorin.
Det började med i morse att jag vaknade trött. Okej, de låter ju helt normalt, men vi säger såhär då, fullständigt DÖDSTRÖTT, outvilad. Längesen det har hänt nu, men förstås i morse då.
Det här betyder att trots att jag dricker mitt morronkaffe så vaknar jag inte å, ofta runt 11-12 tiden får jag ge upp då jag nickar till i stolen, å får gå å sova ett par timmar. Sen blir ju dagen sällan till nåt efter det.
Men det jag är mest frustrerad på e varför livet orkar jävlas hela jävla tiden. Ja, det är studierna det handlar om, men jag blir så trött. Med min otur kommer det att ta ca, 7-8 år innan jag e klar med det jag vill. Kan ta ännu längre om jag måste vänta mer än 2 år innan ja kommer in på utbildningen.
Vet ni hur jävligt det känns? "-Men vadå, det är väl bara at.. ?", näe, de e inte så bara att inte. Skulle de vara så bara att, så sku jag ha gjort det redan. Det som jag har funderat på i snart 1-2 år hur jag ska lösa det... När flytta ja hem?! 2013? Så jo, sku jag ha haft en lösning på mina problem, sku jag nog ha åtgärdat problemet redan.
Eller ja, en endaste lösning finns det. Men det kräver att jag hittar ett jobb.. Sen är det bara tid å engagemang som avgör hur länge det tar. Men försök nu sen hitt ett jävla jobb i den här stan då? Näe, därför söker jag jobb i svealandet oxå. Men då blir det väl nå struligheter med att jag bor i sverige å vill läsa kurser på vasa aftis.
Samma visa, samma problem, samma jag. Jag blir så trött.
Visar inlägg med etikett Umeå Universitet. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Umeå Universitet. Visa alla inlägg
fredag, mars 27
Frustrerad..
Etiketter:
Bitter,
Frustrerad,
Jag blir så trött,
Studier,
Umeå Universitet
onsdag, mars 18
Ansökningstider..
.. Hahah va de blev explosionsbesök på förra inlägget bara för rubriken ;) Tanken var faktiskt att jag sku ha lagt in några groteska bilder, men jag valde att inte göra det.
Men, däremot, alla planer skiter ju sig som vanligt, inget nytt på den fronten, men sitter å grubblar mig fördärvad på studierna nu igen, hur fasen jag ska lösa det.
Sku va skönt om nån kunde komma med rent konkreta förslag å idéer, problemet är alltså att jag saknar behörighet att söka in till den utbildningen jag vill (tror jag iaf), men arbetskraftsbyrån blir knäro om jag försöker läsa nåt. Om nu föresten... Hmm...
Måst kolla hur de e me te-byrå ifall di sku sponsra enstaka kurser under "Frivilliga studier", men tippar nog på att de int räknas med kurser, utan måst leda till nånting. Men inte får jag läsa kurser utan att räknas som heltidsstudernade heller! De ni, är det inte ljuvlig?
Nå hur som helst tänkte ja ta tummen ur röven å ringa antagning.se i morron nudå för utredning. Det ÄR ju umeå jag vill till. Det ÄR ju en viss utbildning jag vill in på! Så de så!
Men, däremot, alla planer skiter ju sig som vanligt, inget nytt på den fronten, men sitter å grubblar mig fördärvad på studierna nu igen, hur fasen jag ska lösa det.
Sku va skönt om nån kunde komma med rent konkreta förslag å idéer, problemet är alltså att jag saknar behörighet att söka in till den utbildningen jag vill (tror jag iaf), men arbetskraftsbyrån blir knäro om jag försöker läsa nåt. Om nu föresten... Hmm...
Måst kolla hur de e me te-byrå ifall di sku sponsra enstaka kurser under "Frivilliga studier", men tippar nog på att de int räknas med kurser, utan måst leda till nånting. Men inte får jag läsa kurser utan att räknas som heltidsstudernade heller! De ni, är det inte ljuvlig?
Nå hur som helst tänkte ja ta tummen ur röven å ringa antagning.se i morron nudå för utredning. Det ÄR ju umeå jag vill till. Det ÄR ju en viss utbildning jag vill in på! Så de så!
tisdag, maj 6
Framtiden framtiden...
... jepp. Det sitter jag å funderar på igen.
Det finns 3 områden som jag är intresserad av, sånt jag tycker e kul. Maskinella delen (allt som går på hjul eller larvfötter), sen naturbruksområdet, och sen människokroppen. Naturbruket får jag väl lägga åt sidan nudå, dels för att min kropp inte gillar det, å det sket sig med studierna. Tyvärr. Så jag sitter å funderar på om jag sku bege mig in i hälsans värld. Där e de lite knepigt, för det finns saker jag absolut inte är intresserad av, tex åldringsvård. Tyvärr, det är inte min grej. Biomedicin låg ju på tapeten ett tag, men det blev lite för krångligt att ens få en studieplats. Sjuksköterska å läkare är jag inte heller intresserad av, jag vill jobba för att förbättra människans välmående i långa loppet. Tex onkologin kommer ju in där, inte direkt jobba med att lägga in en kanyl å hänga upp droppflaskor, utan motverka dom dagliga biverkningarna. Det jag själv lider av. Det är ett exempel jag syftar på när jag säger människokroppen.
Men det jag borde göra allra först, oavsett, är att göra högskoleprovet. HUA. Och före det borde jag träna! I detta läge skulle jag nog inte få ett rätt i högskoleprovet heller -.- Men som med det mesta andra så krävs det 3 års studier åtminstone. Jag börjar lite tröttna på den grejjen.. Men å andra sidan de e ju förståerligt.
Skulle tex bra kunna tänka mig studera på ume uni, det är sådär lagom långt ifrån. Eller som linda "SÅ jävla långt borta?! Jamen fan, du bor ju där uppe du, klart de e nära för dig.."... Finska alternativet inom det här ämnet är arcada, å det vet jag inte om jag är så intresserad av.
Nåja, man får la se vad det blir, högskoleprovet borde jag satsa på att göra ändå, å söka in till några skolor. Sen va det blir, får man väl se. OM det blir studier eller nä. Iofs behövs inte (?) högskoleprovet, utan man bara ökar chanserna att komma in. Eller vafan ja vet inte. När det står berhörighet så står det inget om högskoleprov, men urvalet baseras på betyg och högskoleprov.
Nåja, man får se... det har jag lärt mig att man ska varken tro eller hoppas för mkt. Alltid är det nåt som slår ner en när man börjar tro för mkt.... Jej... Åtminstone får jag ju studera på Coursera hur mkt ja vill utan att nån står å gnäller!
Det finns 3 områden som jag är intresserad av, sånt jag tycker e kul. Maskinella delen (allt som går på hjul eller larvfötter), sen naturbruksområdet, och sen människokroppen. Naturbruket får jag väl lägga åt sidan nudå, dels för att min kropp inte gillar det, å det sket sig med studierna. Tyvärr. Så jag sitter å funderar på om jag sku bege mig in i hälsans värld. Där e de lite knepigt, för det finns saker jag absolut inte är intresserad av, tex åldringsvård. Tyvärr, det är inte min grej. Biomedicin låg ju på tapeten ett tag, men det blev lite för krångligt att ens få en studieplats. Sjuksköterska å läkare är jag inte heller intresserad av, jag vill jobba för att förbättra människans välmående i långa loppet. Tex onkologin kommer ju in där, inte direkt jobba med att lägga in en kanyl å hänga upp droppflaskor, utan motverka dom dagliga biverkningarna. Det jag själv lider av. Det är ett exempel jag syftar på när jag säger människokroppen.
Men det jag borde göra allra först, oavsett, är att göra högskoleprovet. HUA. Och före det borde jag träna! I detta läge skulle jag nog inte få ett rätt i högskoleprovet heller -.- Men som med det mesta andra så krävs det 3 års studier åtminstone. Jag börjar lite tröttna på den grejjen.. Men å andra sidan de e ju förståerligt.
Skulle tex bra kunna tänka mig studera på ume uni, det är sådär lagom långt ifrån. Eller som linda "SÅ jävla långt borta?! Jamen fan, du bor ju där uppe du, klart de e nära för dig.."... Finska alternativet inom det här ämnet är arcada, å det vet jag inte om jag är så intresserad av.
Nåja, man får la se vad det blir, högskoleprovet borde jag satsa på att göra ändå, å söka in till några skolor. Sen va det blir, får man väl se. OM det blir studier eller nä. Iofs behövs inte (?) högskoleprovet, utan man bara ökar chanserna att komma in. Eller vafan ja vet inte. När det står berhörighet så står det inget om högskoleprov, men urvalet baseras på betyg och högskoleprov.
Nåja, man får se... det har jag lärt mig att man ska varken tro eller hoppas för mkt. Alltid är det nåt som slår ner en när man börjar tro för mkt.... Jej... Åtminstone får jag ju studera på Coursera hur mkt ja vill utan att nån står å gnäller!
Etiketter:
Hälsa & Välmående,
Människokroppen,
Skola,
Umeå Universitet,
Utbildning
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)