Visar inlägg med etikett Bitter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Bitter. Visa alla inlägg

söndag, december 18

Flyttkaos blev lite mindre kaos...

.. igår!

Inte helt 100% klart ännu, har lite grejs på köksbordet som jag inte riktigt bestämt mig ännu vart det ska, å så har jag en låda med taklampor å lampskärmar som ja inte heller riktigt vet var å hur jag ska göra med. Överväger nämligen att skita i lampskärmarna ti ikea lamporna, även om dom e fula som dom e, men ljuset e på nå vis så mkt bättre.

Nåja, de e sånt som återstår att se. Det ser jag sen om jag blir irriterad på det eller nä.

Det som är på kommandes från ikea, e nån klädställning som jag ska använd som hyllor ti garnet, å lite förvarningslådor, sänggaveln dit mina böcker ska sen å såntdär, så de mesta som e kvar (förutom de som jag inte bestämt mig för vart ska ännu) e sånt som .. ska fixas sen! Heh.

Fick upp gardinerna i vardagsrummet igår, blev riktigt snyggt som jag tänkt det, även om jag även där har varit lite kärringen mot strömmen. Blev helvita ganska tjocka ytterst, å sen grå/svart/vita/genomskinliga inåt, men det snöpliga var att dom e ca 30 cm för långa :S Ids inte kapa av dom ändå då de e morsans gardiner å dom har höga fönster hemma, så ja lär nog bara nåla upp dom lite vackert.

Sovrumsgardinerna är lika som dom gråsvartvitagenomskinliga ja har i vardagsrummet, men dom går i brunt å beige istället, så de blir helt perfa!

Så att jo, de börj bli på raden här nu kan man säga. Lite stuff kvar ännu hemma, men de blir sådär en ikeapåse å en ryggsäck per dag som flyttar, har iaf fått ihopplockat i princip allt nu som jag ska ha hit ännu längs skåp-väggen i gamla rummet, så nu e de inte så mkt sorterande kvar.

Ser riktigt fram emot att få klart allt där hemhemma oxå, så jag faktiskt får börja sätta mig ner å koncentrera på firman.



Som sagt, lite kaos på köksbordet ännu, gardinerna fick komma ner igen då jag insåg att dom behöver nog stryckas för att bli lite mindre bångstyriga..




Och vardagsrummet. Lite kaos där oxå, ikeapåsarna i högra hörnet ska packas in i en hylla som jag inte ännu har, den gröna lådan bakom soffan e den med lamporna i, å sen böckerna ska i .. sänggaveln. Hyllan som e ovanför soffan har jag inte heller riktigt bestämt mig hur å vad ja ska ha i den, så för tillfället e de stick-tillbehör som e där. Så de e i princip så långt ja kan fixa utan resten av prylarna från ikea :) Rätt nöjd ändå! 

Ja, har ju fortfarande inte beslutat mig om tvn å soffan ska byt plats, men ja sku hellre ha det sådär, även om väggen bakom tvn blir väldigt tom. Men på nå vis känns de mera naturligt för mig den där vägen. De e oxå såntdär som ja väntar å ser om ja stör mig på det, eller om ja blir nöjd med det! Vissa saker ska bara kännas in så att säga! 

Nåjo, nu hopp i soffan, spark igång tvn, å eventuellt virka lite! :) 

fredag, mars 27

Frustrerad..

... 2 gånger nu har jag försökt skriva blogg å de har inte blivit ti nåt, så får se nu, 3e gången gillt då?

Är riktigt pms:ig, pissmärrig, irriterad, bitter å allt jävla tänkbart inom den kategorin.

Det började med i morse att jag vaknade trött. Okej, de låter ju helt normalt, men vi säger såhär då, fullständigt DÖDSTRÖTT, outvilad. Längesen det har hänt nu, men förstås i morse då.

Det här betyder att trots att jag dricker mitt morronkaffe så vaknar jag inte å, ofta runt 11-12 tiden får jag ge upp då jag nickar till i stolen, å får gå å sova ett par timmar. Sen blir ju dagen sällan till nåt efter det.

Men det jag är mest frustrerad på e varför livet orkar jävlas hela jävla tiden. Ja, det är studierna det handlar om, men jag blir så trött. Med min otur kommer det att ta ca, 7-8 år innan jag e klar med det jag vill. Kan ta ännu längre om jag måste vänta mer än 2 år innan ja kommer in på utbildningen.

Vet ni hur jävligt det känns? "-Men vadå, det är väl bara at.. ?", näe, de e inte så bara att inte. Skulle de vara så bara att, så sku jag ha gjort det redan. Det som jag har funderat på i snart 1-2 år hur jag ska lösa det... När flytta ja hem?! 2013? Så jo, sku jag ha haft en lösning på mina problem, sku jag nog ha åtgärdat problemet redan.

Eller ja, en endaste lösning finns det. Men det kräver att jag hittar ett jobb.. Sen är det bara tid å engagemang som avgör hur länge det tar. Men försök nu sen hitt ett jävla jobb i den här stan då? Näe, därför söker jag jobb i svealandet oxå. Men då blir det väl nå struligheter med att jag bor i sverige å vill läsa kurser på vasa aftis.

Samma visa, samma problem, samma jag. Jag blir så trött.

tisdag, juni 10

Man blir som man umgås....?

... Jag håller på att bli häst?

Nånej, men de e ju lite spännande när dom fysiska felen börjar bli fler å fler, det som har påståtts bara sitta mellan öronen på mig....

Hade gått å lagt mig å efter en stund sku gå på toan när ja höll på trilla omkull när ja steg ner från sängen. Jonej, det i sig är ingen nyhet, så funkar mina vrister efter lite längre vila, men när ja var på toan så noterade jag det som jag inte sett förut... Gallor! Knappast är de nu gallor av samma orsak som hästar får, men det var två svullander mellan fotknölen å hälsenan på utsidan av bägge föttren...  Konstigt sen då om man har lite ont?! Antar att de är är följd av en överansträning, det egentliga vrist-ontet jag brukar ha e mer ... jaa.. runtom hela vristen..

Så nu har dom två "synliga" saker ti funder på vid sjukan om och när ja får kallelse. Läkaren e ju säkert på semester, så jag gissar på hösten nångång.. ("-jag ska se till att du kommer till en bra läkare...")...

Jonej, ja ä änte bitter..

lördag, maj 31

Seriöst...?

Nästa gång ja far ut på krogen, för att ha roligt, dvs inte för att hitta nåt att vila ögonen på, så kan SNÄLLA ALLA KARLAR ba som vik hädan?!

Kvällen börja me lite mess å nån som tydligen saknade mig. Hör å häpna *ritar en massa kors i taket*, inte den personen som erkänner det i första taget inte. Nåja, Marie å jag sku öht int göra nå idag, men sen råka de bli Terass. Det kom vi på typ sådär kl 11... Men vi sku absolut int vidare nå. Sen råkade bli stass. Å sen råkade jag bli påpussad av ett span oxå... Seriöst.. kom igen. Ids int ens... !

Vad är lixom upp, varför kan jag bara ibland inte få vara ifred?! Totalt osminkad, håret i hästsvans, helt vardaglig.. å så dehär. Visst e de kul ti få uppmärksamhet, most of the time, men ibland, som just idag, så vill ja int ens att nån ska si på mig.

Det här spanet e förstås inte ett ledigt span det heller, men ett span som ja connectar rätt bra me, kul typ, ett span som jag har skrattat åt så tårarna runnit, som dragit samma skämt 3 gånger bara för att få mig å skratta. Men de kunde ha räckt me den där kramen bara...

Och jo, jag har många span, jag har mina soft spots, jag har nåt att vila ögonen på. Jag vill ha nåt att vila ögonen på, och med span menar jag just nåt att vila ögonen på. Inget som ska ske nåt. Förut sysslade jag mkt me att flirta å ragga, alltså helt enligt konstens alla regler. Så till den grad att jag kollade ut en okänd person, enbart som utmaning, för att efter 5 minuter få honom att komma fram å snacka.

Jag har kommit förbi den där fasen, iaf till en stor del, visst kan jag se nåt intressant, men inte är det alls på samma vis som förut, som mer var bara för att testa om det faktiskt funkade. Ja de e lite invecklat att förklara... tror jag ger upp försöket.

Och inte nog med detta, så var det 2 andra desperata raggningsförsök oxå som gick så långt att jag faktiskt sa ord åt dom. Det fanns nog en del som jag kallt vände ryggen till. Och som dom ens fattade det..?!

Om vi ska ta till Tracey Cox regler så är det ju de facto kvinnan som sänder ut signaler åt karln att "ta första steget". Genom kroppsspråk. Men idag verkade det inte ha gått hem på folk att de stod KOM INTE HIT i min panna.

Ett givet bevis på att jag bara vill ha nåt att vila ögonen på, är att när det väl kommer till kritan, är det JAG som backar ur.

Pust å stön.

söndag, maj 25

Allt och inget...

... och det mesta där emellan.

Japp. Var ut igår med höga förväntningar - det borde jag inte ha haft. Okej, det här kommer att bli ett analyserande, så den som inte orkar med det kan ju sluta läsa nu då.

Jag hade förväntningar att hitta något nytt att se på som jag brukar säga, Mr Nr 7. Fråga mig inte, nr 7 är en juttu som e mångårig. Jag minns inte ens hur det hela började på, men det handlade hur som helst om nr 7. Maries krav är att det är nåt nytt som jag inte känner, och det är där jag failar litegrann. Marie hade skrivit ett inlägg, å dessvärre måste jag medge att jag lite känner igen mig där. På ett sätt.. !

Samtidigt som man är bekväm med det man känner, så borde man vidga vyerna lite grann. Men det blir väl så i en småstad, man tar det säkra före det osäkra. Nå det som var roligt iaf var att jag fick dra mitt urusla skämt åt Alexandra som hon sa att hon iiiiinte aaaalllls har hört förr... Dvs när en person betalar in för 2, av samma kön å tillägger "-Men vi e int ilag.."... Jag var ju skitnöjd när ja fick dra det skämtet åt Alexandra, (jag betalade in marie oxå), eftersom hon hade sagt att det är nog förmodligen det vanligaste "skämtet" hon får höra när hon sitter i inträdet. Och alla tror att DOM har kommit på det! ;) Jonej, så de va lite roligt ;) Stackars Alexandra :D


Det är svårt att inte falla i gamla rutiner, speciellt när ens svaga punkter rör sig mellan övre och nedre våningen. När man dessutom vet att det inte är någon bra idé... Ja usch ja, å så finns det dom där man suktar efter, den där förbjudna frukten. Why, oh why, vi är där igen. Usch jag blir riktigt irriterad... Det sku inte behövas nåmer än ett been there done that så sku det förmodligen vara ur världen..

Hur ska man ändra på det här då? Så jag inte faller tillbaka i gamla mönster, utan öppnar ögonen för ngt nytt. När man dessutom e lite rund under tassarna så blir ju inte saken bättre heller.

Måste trösta mig med den här, riktigt skön låt som Anna tipsade mig om. Brukar inte ha baslådan igång mer än när jag ska pre-parta för mig själv här hemma (Teamspeaken diggar inte riktigt baslådan, ljudet blir så... konstigt.. ), men den här låten e nog nästan värt att spark igång baslådan.. SÅ skön bas.

Riktigt bitter och riktigt grinig. Det finns ord som har yttrats som jag aldrig nånsin kommer att få ur mitt huvud. Av ett av dom där soft spotsen. Helvetes jävla skit. Rent ut sagt. Det är många år sen dessa ord yttrats, å varje gång jag ser personen, ack vad det hugger i hjärtat. HUR kommer man över det?! Nu handlar det inte om elaka ord, utan snarare snäppet värre, det där man inte vill höra när det redan är för sent. Hade jag ens haft en aning om saken förrns det var för sent... då jävlar..!

Nej jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag för att komma ifrån ilskan och bitterheten, känns som int riktigt nånting sku hjälpa. Alla förslag mottages med stor tacksamhet..! Kanske jag sku börja med frukost...

söndag, april 27

Payback is a bitch...

... Men först lite roliga grejjer. Fick lite positiv feedback av en bloggläsare, den 3e nu som gett mig feedback face to face, å det är himla roligt att få höra åskter...! TACK ni snälla människor!

Jaa... payback is a bitch var det jo.


För 1-2 månader sen fick jag ett erbjudande av ett been there done that (för några år sen). Men då tackade jag vänligt nej, var inte på humör, å "jag har ju slutat med det där.."... Ikväll träffade jag på denne igen, som sa, jag citerar "IKVÄLL kommer du med mig hem... !" (det var alltså ingen fråga... utan ett bestämt påstående). Jag övervägde å konstaterade att jag har inget emot den här personen som personen i sig å att jag skulle göra ett undantag den här gången... STORT MISSTAG. Denne hade just kommit till stass å skulle lämna in sin jacka när samtalet pågick, hånglade upp mig, och det var det sista jag såg av personen.

FET DISS. Riktigt fet diss. Singeln pratade om dissningar och att försöka se stoltheten i dom. Hur jag än försöker se något positivt i detta å försöker ha en stolthet så är det lite svårt. Så sorry du 3e bloggläsare-som-gav-mig-feedback, jag lovade dig smaskiga detaljer.

Det värsta är att jag tackade nej till två andra erbjudanden p.g.a denne. Hade det inte varit för dom bestämda orden hade det inte svidit lika mkt... Men nu gör det de. Jag gav vika en tum (ett?) och det här är vad man fick. Förnedring. Nåja, jag gör det till en större grej än vad det egentligen är, men det är frågan om principen

En av våra gemensamma bekanta förklarade för mig hur situationen låg till ikväll, och jo, jag kunde förlåta, om det inte varit för den tidigare incidenten (som egentligen inte var en incident, utan bara ett frågande konstaterande) och att det kom ett bestämt konstaterande ikväll. 

Nej det är riktigt jävla fel, så är det. Jag är den där som inte tagit ONS så hårt, nej verkligen inte, å oftast smygit iväg innan dom vaknat. Men det här tog på stoltheten... Och det är i sån hära situationer jag sen har svårt att vara snäll. Det är då bitchen i mig kommer fram, vilket jag verkligen inte får tillåta i detta fall, just p.g.a omständigheterna. Huua. 

Nej, det ska nog vara en ursäkt eller två nästa gång. Tyvärr kan nästa gång dröja, men anyhow. En ursäkt har jag åtminstone gjort mig förtjänt av. 

Nu är jag hungrig... !

lördag, april 26

Partypooper.

Känns som att jag e den personen idag.

Är inte alls på humör för nånting, trött som fan, å grinig dessutom. Å trött som fan. Å trött e jag dessutom. Å jag e så förbannat trött.

Var å fundera med Farbror C idag, gick riktigt bra, men iom att jag var trött från början så va de lixom inget extra.. Börjar få mera tjing på hjälperna åtminstone, tusan de e nog bra övning dehär. Farbror C va ju förstås lika fin å nöjd som alltid, ståtlig häst när han står fint i form. Jag måsta t.o.m göra en halt å gå så långt åt sidan jag kunde för att se hur fint han stod. Lustigt oxå hur tidsuppfattningen e borta när man försvinner in i sin lilla koncentrations-bubbla!

Nåja, såpass trött, så dom sista stegen när ja plocka undan allting var riktigt jobbiga.

Dessutom tyckte marie vi sku göra nåt ikväll. Hör å häpna så råka hon ha en ledig helg igen (!!)... Den människan har typ 2 lediga helger i året, å nu har hon tammetusan haft hela TRE lediga helger redan i år! Håhå, va ska de bli av henne?! Tsss.. Nå anyhow, det där "göra nåt ikväll" brukar ju vanligen innebära sprit. Å sist jag var på sånthär humor å "gjorde nåt", så hände ju kvällen "Karma, ödet, call it whatever you want"...  Seriöst, jag borde lära mig att skriva kortare inlägg, t.o.m jag tröttna ju när jag sku leta efter inlägget -.- Men jag kan inte rå för det då jag har typ tusen saker jag måste "spit it out".. sku ju istället bli ca 200 inlägg om dan då -.- ... Pest eller kolera...

I all min frustration så råkade ja klicka igång en pianoversion av PoTC å sen va de ju kört då. Då blir jag ännumera frustrerad då den där favoritlåten e så kort egentligen. Å när jag hör den så börjar jag så innerligt sakna ett spel som lades ner ;( Dom gjorde ett nytt spel under samma namn som nu kan spelas på fejjan, men det är inte alls samma upplägg. Bara samma namn. Å de suger. Fan va ja saknar de där andra spelet prkl... Tog några printscreens från spelet... å ja, så finns ju the zombie dance på tuben oxå. Dom la in sånhära helt onödiga grejjer som inte hade nåt med själva spelet att göra, men som (enligt mig) var askul. Ni lär ju förstå sen.




Denhär var inte så synkad, å lite mörk första, men sen blir det bättre. Sånt här kunde man roa sig med i spelet.

Här e några printscreens som jag tog..


Jag rapar... Moget?



Jag fiser (och är gul dessutom)... riktigt moget!



Close-up.

Ja, det var ett roligt spel. Kunde fördriva många timmar där när man inte hade nåt att göra. Det var ett skönt spel på det viset att det måsta int ske nånting hela tiden, du kunde precis välja själv. Hann dock aldrig bli full lvl, tror jag kom upp till lvl 46 eller nåt, sen la dom ner :(

Visst skulle det vara surt om dom lade ner seafight oxå, men ja lirar inte det så mkt. Dessutom är det dyrt. Dehär kosta 7,90 dollar i månaden (eller nåt ditåt) å det var allt du pröjsade för. Ja fy tusan, sku ja kuna progga spel, sku ja helt klart göra ett liknande bara för att få roa mig själv -.- Som sagt jag e ju sentamentalist...!

Sitter å funtsar på om jag borde göra egna compilations av PoTC soundtracket, så jag inte behöver sitta å klicka replay efter 2 minuter, å så jag får höra flera versioner efter varandra utan att behöva tuba efter flera. Handär Jarrod Radnich version e ju nog rätt skön om man säger så. Men det finns ju ofantligt varianter på den, 4-hands å massor med egna tolkningar.

Nåja om ja sku ta å dissa bloggen nu en stund å försöka göra nå annat. Som t. ex att börja mentalt förbereda mig på att fixa mig inför kvällen. När man int har nån lust så går de extra trögt, men jag e ju int den som int tar vara på chansen åtminstone. Tror jag sku vara typ 8 hos marie, å klockan är 5 nu... å jag e ju känd för att int riktigt stressa när jag ska fixa mig... Tagga? ... tagga.... -.-


torsdag, april 10

Bitter...

Ja ä änte bitter... Som en viss Tony sa... (Min favorit-Tony för den delen... )

Nejmen jag är lite bitter, egentligen har jag ingen direkt orsak eller vet varför jag e bitter, å sen är det en liten grej till som späder på bitterheten. Så idag är jag bitter! Det enda som dog ner lite på bitterhets-skalan är att radio x3m just nu spelar Klingande - Jubel.

Kan inte heller gå ut i helgen, hur mkt jag än vill. Jenny förbjöd mig. Nånej skämtåsido, men e lite kort på cash, så borde hållas hemma. Bara det här kommer att reta gallfeber på mig. Har så vår-feelis å är så beroende av att se folk, så vettetusan hur jag ska överleva!

Här e f.ö min favorit-tony i form av robert gustafsson




Det enda som är en liten tröst nu, är att det i princip e tävlingar varje helg. Visserligen träningstävlingar, men vafan, har nåt att göra då. Nu i helgen är det vid Nurk, nästa helg har vi träningstävlingar i hoppning, å så tror jag det sku vara nåt i kokkola snart, å sen är det 1 Maj tävlingarna, å sen börjar det köra på med riktiga säsongen.

Den här har väl alla sett, men ja kan ju inte låta bli att dela den. En av dom få saker som får det att rycka lite i mungipan på mig...!