....
Solen skiner, 7,5 grader ute, vårkänslor i överflöd, intressant film på netflix, kaffet är gott, å stick-/virksugen som fasen! :D
Mams hade köpt hem lite (!!) garn åt mig från Rusta/Ica, å nu sitter jag å grubblar vad jag ska hitta på med det. Mössor å halsdukar börjar bli lite för sent för, amigurumi har jag testat på (å har en påse garn till det)...
Har alltså många idéer men kan inte riktigt bestämma mig.. Dessutom sku jag vila fara efter loomringar ti halppis, såg att dom hade ett set med olika. Jag sku kun spinna lite, jag sku kun göra nåt av det jag redan spunnit, jag sku måst sortera garnerna igen in i hyllan då ca hälften ligger på skrivbordet.. Jag sku kun dra upp några ufon som jag vet att jag inte kommer att få klart...
Dilemma dilemma. Blir att glo bland dom miljoner mönster på Ravelry :D
Hade ett riktigt trevligt nästan 20 minuter långt samtal inatt oxå, sen var det svårt att sova efteråt :D
Visar inlägg med etikett Resa. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Resa. Visa alla inlägg
söndag, mars 8
Virka, sticka..
Etiketter:
Drömmar,
Inredning,
Jag flummar,
Karlar,
Pensionär,
Pensionärsliv,
Ravelry,
Resa,
Road trip,
Sticka,
Stickning,
Sunday Soft,
Virka,
Virkning
onsdag, augusti 20
Home Sweet Home!
... Nu är man äntligen hemma igen! Mycket najsigt att åka på en liten miniresa, även om luleå inte blev av. Vi var hela tiden i haparanda, bodde på en camping på svenska sidan. Kukkolaforsen.
Helt okej ställe, forsen var väldigt fin i solnedgången, men sådär i övrigt inget speciellt med den. Typ 14 km eller nåt sånt från Ikea, så det var riktigt lämpligt avstånd.
Mycket smått å gott har vi fått inhandlat, mkt till husbilen förstås, men även lite annat. Jag fick en vinterparkas eftersom jag inte har några vettiga vinterjackor, tänkte först ha den i stallet, men så insåg ja att ja gillade jackan så mkt, så jag vet nog inte om ja tänker ha den i stallet heller ;)
Otroligt skön jacka! Tanken var egentligen att jag skulle ha kollat på hjälmar, å ja hittade en svinsnygg som jag bara ville ha...som inte passade..! Dom har den inte på hemsidan, men det var en lamicell med blingbling, som var så snygg, men... som sagt... den var skön på huvudet å vinka från sida ti sida... Den satt alltså bara "fast" i pannan å bakhuvudet på mig, sen gick den å gunga.... Å de va ju lite synd :( Storlekarna var ett plus dock, för dom gick från typ 57-61 istället för att byta storlek vid 57 och 58. Eller om de brukar vara 58 å 59. Så hjälmfrågan återstår ännu... :/ Bara att söka vidare..!
Hittade även tidningen Allt om Dressyr vid hööks å blev ju överlycklig..! Fick dessutom 3 häst magazinet gratis, såna som blivit gamla, så de va ju trevligt, fick man lite läsning..!
Vid Ikea hittade jag äntligen en glasskål som går att ... erhm... vända... ;D Nåja, lite svårt att förklara, men hur som helst, så kan man lägg godis i den å lock på, så de inte torkar. Jag e ju inte känd för att äta upp godis så fort..
Första natten sov jag någorlunda bra, lite kallt, men hade helvetiskt ont i ryggen när jag vaknade. Riktigt ont i ryggen. Andra natten hade ja hållit på få värmeslag, så då sov jag inte mkt. Sov en stund på vägen sen, så då blev man lite piggare. Körde även från kempele ti kokkola, riktigt skön bil att köra måste ja säga, trodde inte den sku vara så trevlig att köra den där husbilen..!
Vad är btw oddsen att man har österbottningar brevid sig på campingen?! ;) Och ja, fick ju höra en del norrländska, jag e ju löjligt förtjust i den, så de var ju ett nöje ;)
Så, borta bra, men hemma bäst ;)
torsdag, augusti 14
Obotbart irritationsmoment.
.... Hittade en intressant hästblogg här, å förstås blev ja lite halvavis på benlängden.
Jo, det är inte roligt att ha för långa/smala ben heller, det är minst lika stort problem som för korta/breda vader. Nej, jag sku nog nästan säga att för korta är värre, för för långa/smala kan åtminstone tillfälligt få på sig ett par stövlar i någorlunda rätt storlek, samt fylla ut me strumpor. Jag kan inte såga av mina fötter för att få ett par tillräckligt korta stövlar, eftersom det oftast är skostorlek 35-36 på dom som har kortare skaft.
Ett annat problem med korta ben, är att jag fick lätt ont i knäna av knästöden på sadeln. Okej, min sydney hade ju extremt långa kåpor, men joo... Passade inte alls mina ben på nåt vis.
Jo, det är inte roligt att ha för långa/smala ben heller, det är minst lika stort problem som för korta/breda vader. Nej, jag sku nog nästan säga att för korta är värre, för för långa/smala kan åtminstone tillfälligt få på sig ett par stövlar i någorlunda rätt storlek, samt fylla ut me strumpor. Jag kan inte såga av mina fötter för att få ett par tillräckligt korta stövlar, eftersom det oftast är skostorlek 35-36 på dom som har kortare skaft.
Ett annat problem med korta ben, är att jag fick lätt ont i knäna av knästöden på sadeln. Okej, min sydney hade ju extremt långa kåpor, men joo... Passade inte alls mina ben på nåt vis.
Här ser man tydligt att min knä kommer precis där knästödet är som störst...
...Till skillnad från Malin som hade längre ben, å knäet kommer där knästödet minskar...
Nåja, det var ett såntdär litet irritationsmoment jag fick...
Sitter å funderar vad jag ska ha med mig på resan. Först hette det en natt, nu heter det kanske 2 nätter. Som sagt, man vet aldrig med oss... Och jag kommer att vara utan nät på svenska sidan, om man nu int hittar nå hotspots nånstans eller nåt sånt. Så fb är endast från farsans telefon. Men sådär i övrigt så är det tidsfördriv jag försöker komma på.
Vi far reda på söndag efter att jag varit å kliat kuddorna bakom öronen, bara hem å duscha, kaffe å frukost å sen far vi. Sover väl i bilen på väg till haparanda, tar ju sin lilla stund det. Men sen lär man väl vilja ha nåt tidsfördriv. Så surfplattan kommer med, mammas miniläppare å så tänkte ja ta med en drös med ljudböcker, böcker å studiematerial å så hårdskivan med filmer. Borde börja kolla så att allt är som det ska, ladda mp3 spelarn, kolla vilka ljudböcker jag ska ha, kolla vilka filmer som finns på hårdskivan å sånt.. Jamenar, så man inte behöver göra det sen på söndag ;)
Vår egentliga orsak varför vi sku ti luleå e redan fixad, men vi lär väl fara dit ändå... Men som sagt, man vet aldrig med oss vart man hamnar x)
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

