Visar inlägg med etikett Live Your Dream. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Live Your Dream. Visa alla inlägg

söndag, oktober 15

Bucketlist..

... Jeps.


Tatueringen var en grej på min bucketlist (som läker bra, tatueringen då alltså, inte bucketlisten.. eller kanske den oxå läker bra.. höhö). Så det kan jag checka av nu.

Sitter som bäst å kollar på en till grej som är på bucketlisten, men vet int riktigt hur jag ska genomföra den praktiskt. Största problemet är väl wasaline som går fel tider på dygnet.

Jag har 2 saker som inkluderar vinterhalvåret, men jag vet inte riktigt varför bägge sku måst ske den här vintern inte. Så ja velar lite från å till, vilken av dom jag ska försöka prioritera i vinter. OM ja nu lyckas få nån av dom genomförda denhär vintern, de e ju en fråga i sig.

Nåja, chilldag, så de blir hästhoppning på tvn å eventuellt lite brödbak om ja hittar de där goda receptet igen.. !

söndag, oktober 8

D-day del II

... Jeps. Mesproppen har tatuerat sig. Å ingen liten tatuering heller! ;)


Jo. Hjärtslagen å cancerbandet så e ju ganska självklar orsak varför jag ville ha, träden å stjärnorna bara för att de e fruktansvärt snyggt. Såg bilden på skogen (tydligen har det varit trendigt med att tatuera ett träd nu) å kände direkt att den ville jag ha. Stjärnorna fortsätter upp i nacken, å kan nog medge att ja var inte riktigt stor på mig då han tatuera där ;D

I övrigt gick det nog helt bra, riktigt trött å slut blev jag dock, å febern kom som på beställning på kvällen. Men det var väntat. In me Burana å förstås när man hadd som mest frossa så sku man å tvätt av tatueringen i ljummet/kallt vatten. Jej.

Sovit helt ok, e väl så van å sova med sjuka opererade kroppsdelar, så de va rena barnleken dehär. Ett par gånger har man vaknat då de ömmat när man ska vänd sig, annars inga problem.  Där de stora trädet är, de e kanske mest sjukt de området, resten e helt ok.

Flera tatueringar? Förmodligen!

Nu blir de att börja spara pengar ti nästa projekt av #liveyourdreams. Å nej, de e int en tatuering denna gång ;)


lördag, oktober 7

D-day!

Idag.. !

Alltså seriöst, ja kan int säga D-Day utan att börja nynna på sabaton.. *himlar me ögonen*

Beo, jovars, men ja hoppas de inte smäller så högt iaf ;) Har du annars sett dokumentären om communityn?

Har inte riktigt hunnit bli nerövs ännu, men många timmar kvar. Min vilda gissning var att jag sku vakna kl 06 (vaknade 05.30), så jag sku nog ha tid å vara nervös iaf.

Beslöt mig för att inte städa kämppän igår, bara tvätta lite kläder, så jag sku ha nåt å fördriva tiden med idag. Nå, 2 gånger kom ja på mig själv att ja gick å städa å plocka lite efter renoveringen ännu. Förstås. Nåja, finns nog ännu lite ti göra, men inte så de räcker i 6h iaf :S

På månda kommer disponenten å granskar både vessan å fönstren, så efter det får man väl bektrakta det här som klart då! Bara rörmans som ska kom å lägg nå plastskydd över vattenrören (som ja säkert har skrivit om redan), men de pikkujuttu å de stör int mig nämnvärt. Dom e lixom uppe vi taket, så de e ju int sådär så att ja snubblar i dom direkt..

Lite i motsats ti #liveyourdreams så har ja gjort ett beslut. Fan va de låter drastigt när man säger att man gjort ett beslut, men jo, har beslutat mig för att sälja resterande hästprylar. Kommer inte att köpa nå häst nåmer, så onödigt å spara på en massa grejs. Så i moron kommer en hel del att koma efter grejjerna, å mer grejs ännu som ska sorteras å läggas ti salu. Skönt att bli av me lite stuff som bara tar utrymme.

Nåja, nu ska ja fortsätt me moriskaffe å spela lite spel! Senare idag, när "heila daan" ha vari, så kommer ni att få veta vad som hänt idag ;)

tisdag, oktober 3

På lördag smäller det!

... Ojojoj va ja e nervös.. !

En del vänner vet va de e frågan om, en del kanske kan räkna ut det, resten får helt enkelt vänta å se!

Jag har haft lite ålderskris (som jag tidigare nämnt) helt på riktigt tror jag. Så häromdan la ja upp nå såndär cheesy life quotes (som jag vanligtvis är lite emot, trots att dom har en bra point ibland), på insta, å insåg, vaför int jag? Vaför sku ja int kuna när alla andra kan?! Vaför ska ja låta saker å ting stoppa mig från de ja vill?

Så. Exakt. Ett tillfälle råka dyka upp som ett brev på posten, så ja tackade ödet som råka komma så lägligt å nappade på förslaget. Så

På lördag smäller det, kl 12.