Visar inlägg med etikett Hitta-på-fanstyg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Hitta-på-fanstyg. Visa alla inlägg

måndag, januari 25

Nyårslöften

..... Jepajeps!

Ifjol hade jag en hel del nyårslöften. Minns inte majoriteten av dom (vet att jag har dom nerskrivna här i bloggen), å knappast har jag uppfyllt alla heller. Men det var nyårslöften som tex läsa mer böcker. Det kan jag säga for fact, att jag inte har lyckats uppfylla ;D


Nå, funderade länge å väl om jag alls ska ha nå nyårslöften i år å så råkade jag höra på radion om ett rätt så smart nyårslöfte. Testa 50 hobbyer! Nu tänker jag inte testa 50 hobbyer, men funderar på att ta tag i sånt jag velat testa på/göra. Nu e de ju de lite slöa, att mina vänner e int alls intresserad av sånt som jag är, så det e en aaaningens svårt att få dom å komma me på nåt sånt :P

Så, anställes, nån som e med på allt galet jag hittar på! ;D Nånee, så galna saker e de faktiskt inte, men.... Vissa saker e bara så slött å göra ensam... !

Visst, vissa saker gör jag helst ensam, som t. ex gym... Ingen point å ha me nån polare där, för då jobbar jag så ofokuserat.

På tal om det, så råka jag hitta en liten tävling som jag tänkte delta i. Enda problemet var att jag fick beslutsångest på första frågan.

Which of the following intrigues you the most about Lapland?


  • Snow and winter fun, friendly people and the holiday spirit. Great skiing, and perhaps the legendary après-ski too. 
  • The silence and the wilderness with only the snowy fells on the horizon and Aurora Borealis – the polar night magic – lighting up the sky
  • Lappish lifestyle and Finnish traditions such as sauna! The unique atmosphere you can’t experience anywhere else in the world.
  • The warmth of a fireplace, and the cosiness of a log cabin. The absence of crowds, and the sensation of absolutely zero hurry to do anything. 
Jahapp. Snow and winter fun passar mig ypperligt, men vill oxå uppleva the silence and the wilderness, å speciellt aurora borealis. Mjaahapp. Sauna kan ja skippa, aldrig varit nån bastubadare. Och ja, på kvällen vill jag uppleva the warmth of a fireplace and the cosiness of a log cabin. Hmm...

Fråga 2, Your perfect weekend is all about:
-Nature
-Sport activities
-Wining and Dining
-Culture
-Festivites
-Full-on Pampering.

Ja, det enda jag inte var så intresserad av dessa var Culture. *himlar me ögonen* Kan ju säga att sen gav jag upp... ! Om nån annan vill försöka, så finns det här ...

Nää, nu fick ja cravings på vietnamgrille... håhå!


tisdag, december 16

5 öring.

Ibland kan det vända på en 5-öring. Grimasen som kommer efter den meningen är ganska beskrivande hur jag känner mig och vad jag tänker i just det tillfället. Läpparna konstigt formade (typ duckface, fast ja hakar fast piercingplattan i tänderna), höjer på bägge ögonbryn å funderar "varför öppnade jag ens käften?". Det är så jävla klockrent, det slår aldrig fel..

Men nä, inte är det så dramatiskt som det låter, bara jag som överdramatiserar lite, sånt jag behöver för att återgå till det normala igen.

Vill att den här veckan ska vara över. Troligtvis vet jag mera då, men oxå för att jag har en rolig helg att se fram emot! TORNITALOPARTY! Woop woop! Som ja ha längtat ti de! Litet gäng, men ack så roligt de kommer att bli. No expectations!


söndag, maj 25

Allt och inget...

... och det mesta där emellan.

Japp. Var ut igår med höga förväntningar - det borde jag inte ha haft. Okej, det här kommer att bli ett analyserande, så den som inte orkar med det kan ju sluta läsa nu då.

Jag hade förväntningar att hitta något nytt att se på som jag brukar säga, Mr Nr 7. Fråga mig inte, nr 7 är en juttu som e mångårig. Jag minns inte ens hur det hela började på, men det handlade hur som helst om nr 7. Maries krav är att det är nåt nytt som jag inte känner, och det är där jag failar litegrann. Marie hade skrivit ett inlägg, å dessvärre måste jag medge att jag lite känner igen mig där. På ett sätt.. !

Samtidigt som man är bekväm med det man känner, så borde man vidga vyerna lite grann. Men det blir väl så i en småstad, man tar det säkra före det osäkra. Nå det som var roligt iaf var att jag fick dra mitt urusla skämt åt Alexandra som hon sa att hon iiiiinte aaaalllls har hört förr... Dvs när en person betalar in för 2, av samma kön å tillägger "-Men vi e int ilag.."... Jag var ju skitnöjd när ja fick dra det skämtet åt Alexandra, (jag betalade in marie oxå), eftersom hon hade sagt att det är nog förmodligen det vanligaste "skämtet" hon får höra när hon sitter i inträdet. Och alla tror att DOM har kommit på det! ;) Jonej, så de va lite roligt ;) Stackars Alexandra :D


Det är svårt att inte falla i gamla rutiner, speciellt när ens svaga punkter rör sig mellan övre och nedre våningen. När man dessutom vet att det inte är någon bra idé... Ja usch ja, å så finns det dom där man suktar efter, den där förbjudna frukten. Why, oh why, vi är där igen. Usch jag blir riktigt irriterad... Det sku inte behövas nåmer än ett been there done that så sku det förmodligen vara ur världen..

Hur ska man ändra på det här då? Så jag inte faller tillbaka i gamla mönster, utan öppnar ögonen för ngt nytt. När man dessutom e lite rund under tassarna så blir ju inte saken bättre heller.

Måste trösta mig med den här, riktigt skön låt som Anna tipsade mig om. Brukar inte ha baslådan igång mer än när jag ska pre-parta för mig själv här hemma (Teamspeaken diggar inte riktigt baslådan, ljudet blir så... konstigt.. ), men den här låten e nog nästan värt att spark igång baslådan.. SÅ skön bas.

Riktigt bitter och riktigt grinig. Det finns ord som har yttrats som jag aldrig nånsin kommer att få ur mitt huvud. Av ett av dom där soft spotsen. Helvetes jävla skit. Rent ut sagt. Det är många år sen dessa ord yttrats, å varje gång jag ser personen, ack vad det hugger i hjärtat. HUR kommer man över det?! Nu handlar det inte om elaka ord, utan snarare snäppet värre, det där man inte vill höra när det redan är för sent. Hade jag ens haft en aning om saken förrns det var för sent... då jävlar..!

Nej jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag för att komma ifrån ilskan och bitterheten, känns som int riktigt nånting sku hjälpa. Alla förslag mottages med stor tacksamhet..! Kanske jag sku börja med frukost...

söndag, april 27

Payback is a bitch...

... Men först lite roliga grejjer. Fick lite positiv feedback av en bloggläsare, den 3e nu som gett mig feedback face to face, å det är himla roligt att få höra åskter...! TACK ni snälla människor!

Jaa... payback is a bitch var det jo.


För 1-2 månader sen fick jag ett erbjudande av ett been there done that (för några år sen). Men då tackade jag vänligt nej, var inte på humör, å "jag har ju slutat med det där.."... Ikväll träffade jag på denne igen, som sa, jag citerar "IKVÄLL kommer du med mig hem... !" (det var alltså ingen fråga... utan ett bestämt påstående). Jag övervägde å konstaterade att jag har inget emot den här personen som personen i sig å att jag skulle göra ett undantag den här gången... STORT MISSTAG. Denne hade just kommit till stass å skulle lämna in sin jacka när samtalet pågick, hånglade upp mig, och det var det sista jag såg av personen.

FET DISS. Riktigt fet diss. Singeln pratade om dissningar och att försöka se stoltheten i dom. Hur jag än försöker se något positivt i detta å försöker ha en stolthet så är det lite svårt. Så sorry du 3e bloggläsare-som-gav-mig-feedback, jag lovade dig smaskiga detaljer.

Det värsta är att jag tackade nej till två andra erbjudanden p.g.a denne. Hade det inte varit för dom bestämda orden hade det inte svidit lika mkt... Men nu gör det de. Jag gav vika en tum (ett?) och det här är vad man fick. Förnedring. Nåja, jag gör det till en större grej än vad det egentligen är, men det är frågan om principen

En av våra gemensamma bekanta förklarade för mig hur situationen låg till ikväll, och jo, jag kunde förlåta, om det inte varit för den tidigare incidenten (som egentligen inte var en incident, utan bara ett frågande konstaterande) och att det kom ett bestämt konstaterande ikväll. 

Nej det är riktigt jävla fel, så är det. Jag är den där som inte tagit ONS så hårt, nej verkligen inte, å oftast smygit iväg innan dom vaknat. Men det här tog på stoltheten... Och det är i sån hära situationer jag sen har svårt att vara snäll. Det är då bitchen i mig kommer fram, vilket jag verkligen inte får tillåta i detta fall, just p.g.a omständigheterna. Huua. 

Nej, det ska nog vara en ursäkt eller två nästa gång. Tyvärr kan nästa gång dröja, men anyhow. En ursäkt har jag åtminstone gjort mig förtjänt av. 

Nu är jag hungrig... !

lördag, april 26

Partypooper.

Känns som att jag e den personen idag.

Är inte alls på humör för nånting, trött som fan, å grinig dessutom. Å trött som fan. Å trött e jag dessutom. Å jag e så förbannat trött.

Var å fundera med Farbror C idag, gick riktigt bra, men iom att jag var trött från början så va de lixom inget extra.. Börjar få mera tjing på hjälperna åtminstone, tusan de e nog bra övning dehär. Farbror C va ju förstås lika fin å nöjd som alltid, ståtlig häst när han står fint i form. Jag måsta t.o.m göra en halt å gå så långt åt sidan jag kunde för att se hur fint han stod. Lustigt oxå hur tidsuppfattningen e borta när man försvinner in i sin lilla koncentrations-bubbla!

Nåja, såpass trött, så dom sista stegen när ja plocka undan allting var riktigt jobbiga.

Dessutom tyckte marie vi sku göra nåt ikväll. Hör å häpna så råka hon ha en ledig helg igen (!!)... Den människan har typ 2 lediga helger i året, å nu har hon tammetusan haft hela TRE lediga helger redan i år! Håhå, va ska de bli av henne?! Tsss.. Nå anyhow, det där "göra nåt ikväll" brukar ju vanligen innebära sprit. Å sist jag var på sånthär humor å "gjorde nåt", så hände ju kvällen "Karma, ödet, call it whatever you want"...  Seriöst, jag borde lära mig att skriva kortare inlägg, t.o.m jag tröttna ju när jag sku leta efter inlägget -.- Men jag kan inte rå för det då jag har typ tusen saker jag måste "spit it out".. sku ju istället bli ca 200 inlägg om dan då -.- ... Pest eller kolera...

I all min frustration så råkade ja klicka igång en pianoversion av PoTC å sen va de ju kört då. Då blir jag ännumera frustrerad då den där favoritlåten e så kort egentligen. Å när jag hör den så börjar jag så innerligt sakna ett spel som lades ner ;( Dom gjorde ett nytt spel under samma namn som nu kan spelas på fejjan, men det är inte alls samma upplägg. Bara samma namn. Å de suger. Fan va ja saknar de där andra spelet prkl... Tog några printscreens från spelet... å ja, så finns ju the zombie dance på tuben oxå. Dom la in sånhära helt onödiga grejjer som inte hade nåt med själva spelet att göra, men som (enligt mig) var askul. Ni lär ju förstå sen.




Denhär var inte så synkad, å lite mörk första, men sen blir det bättre. Sånt här kunde man roa sig med i spelet.

Här e några printscreens som jag tog..


Jag rapar... Moget?



Jag fiser (och är gul dessutom)... riktigt moget!



Close-up.

Ja, det var ett roligt spel. Kunde fördriva många timmar där när man inte hade nåt att göra. Det var ett skönt spel på det viset att det måsta int ske nånting hela tiden, du kunde precis välja själv. Hann dock aldrig bli full lvl, tror jag kom upp till lvl 46 eller nåt, sen la dom ner :(

Visst skulle det vara surt om dom lade ner seafight oxå, men ja lirar inte det så mkt. Dessutom är det dyrt. Dehär kosta 7,90 dollar i månaden (eller nåt ditåt) å det var allt du pröjsade för. Ja fy tusan, sku ja kuna progga spel, sku ja helt klart göra ett liknande bara för att få roa mig själv -.- Som sagt jag e ju sentamentalist...!

Sitter å funtsar på om jag borde göra egna compilations av PoTC soundtracket, så jag inte behöver sitta å klicka replay efter 2 minuter, å så jag får höra flera versioner efter varandra utan att behöva tuba efter flera. Handär Jarrod Radnich version e ju nog rätt skön om man säger så. Men det finns ju ofantligt varianter på den, 4-hands å massor med egna tolkningar.

Nåja om ja sku ta å dissa bloggen nu en stund å försöka göra nå annat. Som t. ex att börja mentalt förbereda mig på att fixa mig inför kvällen. När man int har nån lust så går de extra trögt, men jag e ju int den som int tar vara på chansen åtminstone. Tror jag sku vara typ 8 hos marie, å klockan är 5 nu... å jag e ju känd för att int riktigt stressa när jag ska fixa mig... Tagga? ... tagga.... -.-