.... När jag börjar med nåt, så slutar det heeeelt nån annanstans!
Hade tänkt jag skulle städa idag. Eller städa, städandet kommer väl först när jag sorterat å organiserat... Dvs gå igenom alla lådor (som inte finns, men dom e väl 2 st iaf), gå igenom gamla kläder, vilka som ska slängas osv osv.. Såntdär som sku behöv göras..
Nåja, det sluta med att jag nästan röjde allt ur vessan å börja slita ut plankor ur ett skåp i vardagsrummet. Alltså såntdär stenålders inbyggt skåp med oslipade plankor som hyllor..
Så nu blir nästa projekt att inventera andra sidan, kasta ut en oanvänd tvättmaskin från min toa, samt endera tillverka eller använda befintliga hyllor till vessan.
Just nu är 80% av mina toagrejer på utsidan i trappan, så mkt förvaringsutrymme har jag i toan. Tyvärr kom jag ju lite sent på det här å ids inte börja röja så mkt mer ikväll, men i morron då jävlar..!
Får sitta å leta lite inspiration på pinterest sålänge, så ska jag nog jäklar få det bra här oxå :D
Det här bekymret har länge plågat mig, inte bara toan, utan vardagsrummet å sovrummet oxå. Dom mest osmart planerade rummen som finns på denna jord! I kid you not. Toan är så fenomenalt stor så när jag har min smala toppmatade tvättmaskin där, så får jag gå med sidan före in, å sidan före ti handfatet... ! Men bara jag får ordning på toan först, så kanske de börjar ordna upp sig med allt annat. Har ju iaf inventerat lite material nu, så det blir nog några dagar av Ernst-släng här nu :D
Bara jag får toan fixad så ska jag nog försöka få ihop nån garnhylla å bokhylla här oxå ;) Jag har 2 bokhyllor, den ena har jag haft för dvd skivor, där int ens alla rymdes, å den andra e en smal billy the bokhylla för mina garner som sedan länge e fylld.. Så behöver nödigt nånting större ;)
Åååh så nöjd när jag får vara lite kreativ! :D Å kanske får nån ordning på allt här! :D Dessutom såna saker som lämnar hit sen, så man behöver lixom int oroa sig för att ta med det eller nåt sånt :D
Visar inlägg med etikett Pinterest. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Pinterest. Visa alla inlägg
tisdag, maj 26
torsdag, januari 29
Pinterest!
Alltså om int ja gillar Pinterest! Tyvärr står de int när man har joinat pinterest, men de e bra många år sen Jag joinade. Och jag har babblat om det förr, å jag babblar om det igen. Kändes aldrig som pinterest riktigt slog igenom, men nu på senaste månaderna har jag sett flertalet vänner som joinat. Skoj! Jag fullkomligt älskar sidan!
Det varierar lite vad jag pinnar, förut var det rätt mkt "My future home", nu är det ju då mest Fitness Inspo å Crochet & Knitting. Hittar sååå mkt fint å inspirerande! Det roliga med många sociala medier, är att man lägger upp foton för ANDRA. Pinterest, där lägger jag upp FÖR MIG SJÄLV.
Nåja, nog om det.
Det andra som jag är faktiskt lite nöjd över, är träningen. Har varit på gymmet måndag till onsdag, "vilodag" idag torsdag, så bara Zumba, å sen blir det gym i morgon fredag oxå :) Sen får jag se hur jag gör i helgen om jag tar vilodagar eller om jag kör nån av dagarna. Är hur som helst riktigt nöjd att jag kommit igång sådär bra :) Hoppas nu bara det håller i sig :D Men jag har på känn att de nog kommer att göra det, för det är ungefär det enda jag tänker på nu. Och varje kväll "Borde jag fara en gång till?" "-men bara lite cardio?"... Så att jo. Jag vet inte hur "skadligt" de sku vara, men jo, sån är känslan för mig nästan dagligen :S
Vad tror ni? Köra styrke på morgon å cardio på kvällen?
Det varierar lite vad jag pinnar, förut var det rätt mkt "My future home", nu är det ju då mest Fitness Inspo å Crochet & Knitting. Hittar sååå mkt fint å inspirerande! Det roliga med många sociala medier, är att man lägger upp foton för ANDRA. Pinterest, där lägger jag upp FÖR MIG SJÄLV.
Nåja, nog om det.
Det andra som jag är faktiskt lite nöjd över, är träningen. Har varit på gymmet måndag till onsdag, "vilodag" idag torsdag, så bara Zumba, å sen blir det gym i morgon fredag oxå :) Sen får jag se hur jag gör i helgen om jag tar vilodagar eller om jag kör nån av dagarna. Är hur som helst riktigt nöjd att jag kommit igång sådär bra :) Hoppas nu bara det håller i sig :D Men jag har på känn att de nog kommer att göra det, för det är ungefär det enda jag tänker på nu. Och varje kväll "Borde jag fara en gång till?" "-men bara lite cardio?"... Så att jo. Jag vet inte hur "skadligt" de sku vara, men jo, sån är känslan för mig nästan dagligen :S
Vad tror ni? Köra styrke på morgon å cardio på kvällen?
fredag, augusti 1
Life is goood.
Japp.
Sitter å softar, lyssnar på Annas playlist på spotify, så mkt enklare å ba lyssna på hennes än å laga egna, då vi princip hör på samma sak ;) Samma sorters playlistar å samma musiksmak (så gott som), så .. passar perfa ;)
Sam Smith - Stay With Me. Lyssna, riktigt skön låt. En såndär låt som kräver baslåda. Tror lustigt nog att det var jag som tipsade Anna om denhär :D En annan riktigt skön låt som jag kom över av en slump, är en reggae version av Aviciis Wake me up. Så värt att lyssna på den oxå ;)
Sitter å funderar på en cider, men jag mitt dåkelskaft håxa ju int att jag bara har en kvar :S Måste ha gått åt möe på midsommarafton ;) Nå, inte tar spriten slut i första hand, det beror på hur kräsen man är ;) Å min Caipi är only for special moments ;)
Nåja, sådärja... Nu fastna jag på pinterest oxå. Känns inte riktigt som pinterest nånsin slog igenom, men ja stendiggar det. Här är en länk ifall nån vill kika vad jag har där. Blev att pinna lite Dermal Anchors. Oj ack (som jag redan nämnde) va ja sku vila ha sån...! Men jag e nog sån mespropp. Dessutom vet jag inte riktigt vem som gör såna, tror ingen här i stan iaf...! Tyvärr hittar man ju inte riktigt originella DAs, men det är riktigt snyggt på fingrarna eller på ovansidan av armen... Jag som är så löjligt förtjust i blingbling, så de här sku ju passa mig ;) Plus att de e int lika permanent som en tatuering iaf. Ett annat alternativ är såndär stav som är formad som [ istället, men har en känsla av att den e dels smärtsammare, rörligare å krångligare att göra... Nåja, vad vet jag. Int ska ja grubbla på det nu..
Vidare till tatueringar. Sitter å glor på tats som ja gillar. Nåt som e riktigt snyggt på karlar e såna som går upp mot halsen. Sleeves har jag aldrig varit nåt stort fan av, eller färgade tatueringar...Nåja, heter man Zombie Boy så då funkar sleeves ;) Rico (zombie boy) e en typ ja sku gift mig me tvärt! ;) Den här videon ska ni se (okej ja lovar, ja slutar med länkar nu!) på zombie boy, å så ska ni höra på låten. Låten är en av mina "Sunday Softs", Zoo Brazil - There is Hope. Kan förövrigt inte höra den låten utan att tänka på Rico ;)
Jonej, cidern uppdrucken å åskan har dragit vidare, så nu får de va färdigflummat å dags att uppsöka snarklådan ;)
Sitter å softar, lyssnar på Annas playlist på spotify, så mkt enklare å ba lyssna på hennes än å laga egna, då vi princip hör på samma sak ;) Samma sorters playlistar å samma musiksmak (så gott som), så .. passar perfa ;)
Sam Smith - Stay With Me. Lyssna, riktigt skön låt. En såndär låt som kräver baslåda. Tror lustigt nog att det var jag som tipsade Anna om denhär :D En annan riktigt skön låt som jag kom över av en slump, är en reggae version av Aviciis Wake me up. Så värt att lyssna på den oxå ;)
Sitter å funderar på en cider, men jag mitt dåkelskaft håxa ju int att jag bara har en kvar :S Måste ha gått åt möe på midsommarafton ;) Nå, inte tar spriten slut i första hand, det beror på hur kräsen man är ;) Å min Caipi är only for special moments ;)
Nåja, sådärja... Nu fastna jag på pinterest oxå. Känns inte riktigt som pinterest nånsin slog igenom, men ja stendiggar det. Här är en länk ifall nån vill kika vad jag har där. Blev att pinna lite Dermal Anchors. Oj ack (som jag redan nämnde) va ja sku vila ha sån...! Men jag e nog sån mespropp. Dessutom vet jag inte riktigt vem som gör såna, tror ingen här i stan iaf...! Tyvärr hittar man ju inte riktigt originella DAs, men det är riktigt snyggt på fingrarna eller på ovansidan av armen... Jag som är så löjligt förtjust i blingbling, så de här sku ju passa mig ;) Plus att de e int lika permanent som en tatuering iaf. Ett annat alternativ är såndär stav som är formad som [ istället, men har en känsla av att den e dels smärtsammare, rörligare å krångligare att göra... Nåja, vad vet jag. Int ska ja grubbla på det nu..
Vidare till tatueringar. Sitter å glor på tats som ja gillar. Nåt som e riktigt snyggt på karlar e såna som går upp mot halsen. Sleeves har jag aldrig varit nåt stort fan av, eller färgade tatueringar...Nåja, heter man Zombie Boy så då funkar sleeves ;) Rico (zombie boy) e en typ ja sku gift mig me tvärt! ;) Den här videon ska ni se (okej ja lovar, ja slutar med länkar nu!) på zombie boy, å så ska ni höra på låten. Låten är en av mina "Sunday Softs", Zoo Brazil - There is Hope. Kan förövrigt inte höra den låten utan att tänka på Rico ;)
Jonej, cidern uppdrucken å åskan har dragit vidare, så nu får de va färdigflummat å dags att uppsöka snarklådan ;)
Etiketter:
Dermal Anchor,
Jag flummar,
Piercing,
Pinterest,
Sunday Soft,
Tatuering
onsdag, april 9
Serlöst...!
Jag pallar inte att se biggest loser!! Inte skulle det vara så speciellt om de inte vore för att allas vår Sarah är med, men herregud ja håller på avlider varje avsnitt. Det är den där känslan att man absolut inte vill se, men man bara måste veta hur det går!! Åh... Tur att jag började med BL å har nu ett avsnitt av ryttareliten att se.
Ikväll är det dessutom jenni-träningar, ska bli otroligt skönt att fara å se å få tänka lite på annat. Nu börjar jag känna mig som en hästoman, åker till stallet för att få slappna av, är det inte så alkoholister å diverse andra gör?! Tar till deras svaghet för att slippa tänka? ;D Okej det är allvarligt å inget att skämta om, jag förstår det, men... det ÄR så skönt å bara pyssla om Faxi. Plus att han var till en stor del väldigt duktig i måndas, det kom mycket nytt å bra när Jenny red, å sen tömkörningen igår, så det blir alltid spännande å se hur det går på träningarna. Egentligen ännumer spännande nu, då jag inser hur mkt han går framåt för varje gång.. !
Satt å flummade lite för mig själv i mitt huvud efter att jag sett ryttareliten... och en tanke slog mig... Sitter folk å fantiserar/planerar/funderar på hur deras framtida hus ska se ut?! Gör folk sånt? Det spelar ingen roll vad jag ser på, det kan vara på nätet, bilder, filmer, tv-serier, å när jag ser något jag gillar, så tappar jag fokus nästan direkt på det jag ser, å sen planerar hur det här skulle fungera i "mitt hus".
Just när jag åt frukost satt jag å planerade hur sovrummet ska vara utformat, varför jag vill ha en hörningång, å hur man bäst får till en dörr i en höringång, å hurudan dörr. Var plancerar man toaletten, eftersom det blir "mastertoalett", och att en dörr till terassen är ett absolut måste. Ska det vara golv-till-tak fönster i sovrummet, blir det varm? Har jag morgonsol eller kvällssol i sovrummet?! Här kan man se mina tidigare funderingar.
Gör folk sånt här?!
Sitter å överväger om jag borde skissa ner mina planer, men då jag är så hiiiiimla dålig på att rita. Det är f.ö något jag borde lära mig, att rita i perspektiv.
Jag är dessutom helt inne på nivåskillnader i huset, men jag vet inte riktigt var och hur jag ska placera dom. Dessutom vill jag ha stora luftiga ytor, inga väggar å dörrar. Så som jag bor nu, så måste jag gå genom 2 dörrar (åtminstone vintertid, eftersom trapputrymmet e kallt) för att komma till sovrummet. Jättehejsan, eller så inte. Dessutom är jag lite rädd att jag aldrig kommer att bli 100% nöjd om jag inte får det exakt som jag vill ha det. Å vem fan har råd med arkitekt-ritat?!
Nåja, drömma får man, men det lär nog aldrig hända i verkligheten (Realist goes pessimist?). Nu ska jag fördriva tiden på nåt vis, å sen mot kvällssidan åka iväg till stallet.
Ikväll är det dessutom jenni-träningar, ska bli otroligt skönt att fara å se å få tänka lite på annat. Nu börjar jag känna mig som en hästoman, åker till stallet för att få slappna av, är det inte så alkoholister å diverse andra gör?! Tar till deras svaghet för att slippa tänka? ;D Okej det är allvarligt å inget att skämta om, jag förstår det, men... det ÄR så skönt å bara pyssla om Faxi. Plus att han var till en stor del väldigt duktig i måndas, det kom mycket nytt å bra när Jenny red, å sen tömkörningen igår, så det blir alltid spännande å se hur det går på träningarna. Egentligen ännumer spännande nu, då jag inser hur mkt han går framåt för varje gång.. !
Satt å flummade lite för mig själv i mitt huvud efter att jag sett ryttareliten... och en tanke slog mig... Sitter folk å fantiserar/planerar/funderar på hur deras framtida hus ska se ut?! Gör folk sånt? Det spelar ingen roll vad jag ser på, det kan vara på nätet, bilder, filmer, tv-serier, å när jag ser något jag gillar, så tappar jag fokus nästan direkt på det jag ser, å sen planerar hur det här skulle fungera i "mitt hus".
Just när jag åt frukost satt jag å planerade hur sovrummet ska vara utformat, varför jag vill ha en hörningång, å hur man bäst får till en dörr i en höringång, å hurudan dörr. Var plancerar man toaletten, eftersom det blir "mastertoalett", och att en dörr till terassen är ett absolut måste. Ska det vara golv-till-tak fönster i sovrummet, blir det varm? Har jag morgonsol eller kvällssol i sovrummet?! Här kan man se mina tidigare funderingar.
Gör folk sånt här?!
Sitter å överväger om jag borde skissa ner mina planer, men då jag är så hiiiiimla dålig på att rita. Det är f.ö något jag borde lära mig, att rita i perspektiv.
Jag är dessutom helt inne på nivåskillnader i huset, men jag vet inte riktigt var och hur jag ska placera dom. Dessutom vill jag ha stora luftiga ytor, inga väggar å dörrar. Så som jag bor nu, så måste jag gå genom 2 dörrar (åtminstone vintertid, eftersom trapputrymmet e kallt) för att komma till sovrummet. Jättehejsan, eller så inte. Dessutom är jag lite rädd att jag aldrig kommer att bli 100% nöjd om jag inte får det exakt som jag vill ha det. Å vem fan har råd med arkitekt-ritat?!
Nåja, drömma får man, men det lär nog aldrig hända i verkligheten (Realist goes pessimist?). Nu ska jag fördriva tiden på nåt vis, å sen mot kvällssidan åka iväg till stallet.
Etiketter:
Arkitektur,
Design,
Faxi,
Inredning,
Jenni-träningar,
Pinterest
onsdag, april 2
Pastellblogg?!
Jag vet inte riktigt hur och i vilket skede min blogg blev en pastellblogg?! Att jag gillar lila det är ju inget nytt. Men sen att de kom både rosa å turkos, å ljusblått med i bilden, vet inte riktigt hur det hände?! o.O Jamenar, titta på dehär!
Nåja, vem behöver inte lite pasteller såhär på vårkanten, i min annars så gråa blogg ;) Höhöh, där fick ja till det.
Uscha fastnade helt på pinterest igårkväll, arrangerade om mina boards litegrann å laddade upp nytt. Min pinterest e nog i särklass den där jag har mest followers.. nåja särklass e väl att ta i, såg att min twitter har 15, å pinterest har 16 ;) Men som jag tidigare sagt, ja gillar pinterest väldigt mkt. Hur som hafver fastnade jag på pinterest igårkväll, å såg att klockan var närmare 12 innan ja gick å la mig. Yay. Å inte somnade ja ju sen heller.
Egentligen spelar de ingen roll att jag har mest followers där, kunde ha betydligt mindre, men den mesta aktiviteten sker där. De e lite roligt! :) Kom på en bra board häromdan, men förstås glömde jag den. Precis som när jag skulle googla på något för några dagar sen, öppnade fliken å där blev jag. Följande dag kom jag på vad jag hade tänkt googla på. Inte lätt när mkt snurrar i kontoret ;)
Idag då? Jovars, idag blir det troligen en relativt lugn hemmadag. Men sen blir det program igen. Vattenjumppan på torsdag, sista gången, sen möte på fredag på förmiddagen, eventuellt skoldag resten av dagen, förhoppningsvis våffelkalas (seriöst, jag blir aldrig för gammal för att 1) äta våfflor, 2) hänga me tjejerna i stallet), å sen oxå förhoppningsvis (HINT TILL MARIE) preopening på stass. Lördag sen består av träningstävlingar i dressyr, dock såg jag att vasa har på söndag, så det drar väl bort en del deltagare från oss, men sådär är det. Då ska jag sitta som sekreterare i 3 klasser. Sen är man väl lagom slö på kvällen vilket passar bra, eftersom det kostar 35 (!!) euro in till stass, Maria Montazami är där. Så kanske Lärrys om man orkar. På söndag sen blir det ActivExpo med morsan! Dock såg ja ju nu att Activexpo inte har uppdaterat sin hemsida för 2014, men det blir nog av!
Så det är planerna inför helgen. Ja just de, glömde ju Jenni-träningarna ikväll, så det ska jag på. Eller å se på!
Etiketter:
Blogg,
Instagram,
Jenni-träningar,
Pinterest,
Twitter
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)

