Visar inlägg med etikett Mellen. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Mellen. Visa alla inlägg

fredag, augusti 22

Klagan...

.... Nu ska jag beklaga mig, så den som inte orkar läsa om mina krämpor kan sluta läsa nu.

Sen resan har jag haft infernaliskt ont  i min ena höft. Eller snarare ovanför höftbenskammen. Jag vet inte exakt riktigt hur jag ska förklara, tror det är muskulärt, men sku borda kolla upp hur musklerna går där.


Här är ljumskmusklerna, men de känns på nå vis ändå som de sku gå över/runt övre kanten av höftbenet. Nåja, känner inte så bra nu när jag sitter stilla.. Nä måste nog vara Gluteus Medius som e sjuk, oerhört irriterande är det dock. Vet inte varifrån det kommit heller :S Å det blir bara värre å värre för varje dag -.-

Inte nog med det så är det strul med vänstra axeln ännu. Tror det var den som började krångla vid simningen, minns inte riktigt. Nå den känns av ännu, kan inte självmant lägga vänster hand på höger axel utan att de skär till på framsidan, troligen nå ligament eller senor som e slut. Inflammation tror ja inte riktigt på, eftersom det varken är svullet eller varmt. 

De e så ljuvligt när man e sådär trasig. 

Alltså jag måst erkänna en sak. Ni som det berör, ni lär nog bara garva åt mig, men de e helt på riktigt. Stallsflickorna e ju ... Ja vilken ålder e ni i nu? 15 å uppåt? Nå, jag e ju sådär meganojig att ja ska va som typ världens pinsammaste person som talar me dom. Ja vet int vaför ja nojar så över de, ja kommer bra överens me dom, men på nå vis e de så .... ja... Alltså vi stalle går de bra, men sådär när ja ser dom på andra ställen... x) Men jag tror nog att dessa stallsflickor är vettiga i huvudet till skillnad från mig då ja va tonåring höhö ;D De e nog säkert ba i mitt huvu, men ändå :D 

Man har ju känt dom i bra många år nu redan å e goda vänner, å jag har, som jag alltid sagt, int nå skillna på ålder på folk ja umgås med. Ja behandlar int en person efter deras ålder, ja behandlar dom som individer. Om man nu ska gå lite djupare på det hela. Just av såndära gånger som jag brukar funder om ja int på ett eller annat sätt borde jobba med ungdomar. Livserfarenhet har jag ju som jag sku va ungefär 80 år gammal ;) 

Nämen ja tycker de e roligt då man kan umgås med människor i väldigt varierande åldrar :) 

Näpp, nu borde jag börja tagga, ska ti lärrys åtminstone ikväll, sen får man se om det bär vidare eller nä. Lär ju inte kunna shejka me min höft ;) Eller så är det kanske just det som behövs!! :D 



söndag, maj 25

Allt och inget...

... och det mesta där emellan.

Japp. Var ut igår med höga förväntningar - det borde jag inte ha haft. Okej, det här kommer att bli ett analyserande, så den som inte orkar med det kan ju sluta läsa nu då.

Jag hade förväntningar att hitta något nytt att se på som jag brukar säga, Mr Nr 7. Fråga mig inte, nr 7 är en juttu som e mångårig. Jag minns inte ens hur det hela började på, men det handlade hur som helst om nr 7. Maries krav är att det är nåt nytt som jag inte känner, och det är där jag failar litegrann. Marie hade skrivit ett inlägg, å dessvärre måste jag medge att jag lite känner igen mig där. På ett sätt.. !

Samtidigt som man är bekväm med det man känner, så borde man vidga vyerna lite grann. Men det blir väl så i en småstad, man tar det säkra före det osäkra. Nå det som var roligt iaf var att jag fick dra mitt urusla skämt åt Alexandra som hon sa att hon iiiiinte aaaalllls har hört förr... Dvs när en person betalar in för 2, av samma kön å tillägger "-Men vi e int ilag.."... Jag var ju skitnöjd när ja fick dra det skämtet åt Alexandra, (jag betalade in marie oxå), eftersom hon hade sagt att det är nog förmodligen det vanligaste "skämtet" hon får höra när hon sitter i inträdet. Och alla tror att DOM har kommit på det! ;) Jonej, så de va lite roligt ;) Stackars Alexandra :D


Det är svårt att inte falla i gamla rutiner, speciellt när ens svaga punkter rör sig mellan övre och nedre våningen. När man dessutom vet att det inte är någon bra idé... Ja usch ja, å så finns det dom där man suktar efter, den där förbjudna frukten. Why, oh why, vi är där igen. Usch jag blir riktigt irriterad... Det sku inte behövas nåmer än ett been there done that så sku det förmodligen vara ur världen..

Hur ska man ändra på det här då? Så jag inte faller tillbaka i gamla mönster, utan öppnar ögonen för ngt nytt. När man dessutom e lite rund under tassarna så blir ju inte saken bättre heller.

Måste trösta mig med den här, riktigt skön låt som Anna tipsade mig om. Brukar inte ha baslådan igång mer än när jag ska pre-parta för mig själv här hemma (Teamspeaken diggar inte riktigt baslådan, ljudet blir så... konstigt.. ), men den här låten e nog nästan värt att spark igång baslådan.. SÅ skön bas.

Riktigt bitter och riktigt grinig. Det finns ord som har yttrats som jag aldrig nånsin kommer att få ur mitt huvud. Av ett av dom där soft spotsen. Helvetes jävla skit. Rent ut sagt. Det är många år sen dessa ord yttrats, å varje gång jag ser personen, ack vad det hugger i hjärtat. HUR kommer man över det?! Nu handlar det inte om elaka ord, utan snarare snäppet värre, det där man inte vill höra när det redan är för sent. Hade jag ens haft en aning om saken förrns det var för sent... då jävlar..!

Nej jag vet inte riktigt vad jag ska göra idag för att komma ifrån ilskan och bitterheten, känns som int riktigt nånting sku hjälpa. Alla förslag mottages med stor tacksamhet..! Kanske jag sku börja med frukost...

lördag, april 12

Ja ä änte bitter...!

... del 2.


Jag vill SÅ ut på krogen ikväll, men tror inte jag lyckas få nån med mig, mitt konto skriker tomt åt mig, å jag har sjuk hals å e lite snorig, å asigt trött. Alltså en helt superb förutsättning för en perfekt kväll. Eller hur var det nu?! Dessutom kom Singeln med ett bra inlägg, å jag bara måste citera henne igen.

Alla luttrade singlar vet att raggning med desperation i blicken är lika framgångsrikt som att korsa Atlanten med kälke

Precis.

Egentligen är inte grejjen att supa sig bedövad (även om jag i detta fall tror att det sku hjälpa en hel del) å därför springa ut varje helg, nej, det är för att se folk. Åh herreminjesus vad jag har blivit beroende av att se folk. Kanske jag borde söka upp en AK - Anonyma Krogister? Känns som det kanske skulle behövas.

Lyssnar på Sabaton å frustar ilsket över... ja? Vettefasen vad jag egentligen är irriterad på, men nånting är det ju obviously.  Och förutom att jag tror att jag har riktig feber snart (om det fortsätter utvecklas i fel riktning) så har jag en massa andra febrar på allt möjligt. Ååååh det är så jobbigt! Varför ska livet hålla på sådär?! Husfeber, hästfeber, [insert here]-feber osv osv osv... Å helst allt på samma gång! För någon lugn stund på kontoret är det inte att tala om!

Nej jag borde käka middag å sen gå å lägga mig för att överleva den här kvällen. Vad tror ni, när kommer jag att explodera av rastlöshet?!



torsdag, april 10

Bitter...

Ja ä änte bitter... Som en viss Tony sa... (Min favorit-Tony för den delen... )

Nejmen jag är lite bitter, egentligen har jag ingen direkt orsak eller vet varför jag e bitter, å sen är det en liten grej till som späder på bitterheten. Så idag är jag bitter! Det enda som dog ner lite på bitterhets-skalan är att radio x3m just nu spelar Klingande - Jubel.

Kan inte heller gå ut i helgen, hur mkt jag än vill. Jenny förbjöd mig. Nånej skämtåsido, men e lite kort på cash, så borde hållas hemma. Bara det här kommer att reta gallfeber på mig. Har så vår-feelis å är så beroende av att se folk, så vettetusan hur jag ska överleva!

Här e f.ö min favorit-tony i form av robert gustafsson




Det enda som är en liten tröst nu, är att det i princip e tävlingar varje helg. Visserligen träningstävlingar, men vafan, har nåt att göra då. Nu i helgen är det vid Nurk, nästa helg har vi träningstävlingar i hoppning, å så tror jag det sku vara nåt i kokkola snart, å sen är det 1 Maj tävlingarna, å sen börjar det köra på med riktiga säsongen.

Den här har väl alla sett, men ja kan ju inte låta bli att dela den. En av dom få saker som får det att rycka lite i mungipan på mig...!


söndag, mars 30

Kryptiskt.

Ja jösses ja... Vilken kväll å vilken natt! :D

Kom hem halv 7 i morse efter att ha varit på efterfest till en klubblokal på jakobsgaton. Inte så möe speciellt på efterfesten, men roligt var det iaf. Höll seriöst på pissa på mig av skratt när vi stod utanför stass oxå, så inte kan jag säga att jag inte hade roligt...!

Som vanligt hände ju de ena med de andra, å man fick höra de tredje. De där tredje var rätt trevligt att höra ;) Det finns en hel del jag sku vilja skriva, men som jag hellre behåller för mig själv å mina närmsta vänner ;) 

Fick vip biljett oxå till preopening nästa fredag, men de e liiiite just tajt schema nästa helg. Kurs på frekväll, våffelkväll vi stalle (i shit u not, sku ja ba ha tid sku ja fa tvärt!), sen preopening kl 21. Sen på lördag hade ja visst gått å lova att ja sku va sekreterare i 3 dressyrklasser..! Hoppsan..! Så de gäller ju att vara någorlunda skärpt..!

Jag vet inte va de e me söndagar, men då blir jag tammetusan snål på allt. Idag har det varit allt från smörkex ti ratatouille till smoothies. Oh come on -.- Läste lite recept å kom över ratatoiulle av en slump (man har ju sett filmen!) å läste ingredienserna, å det är heeelt klart nåt jag ska testa på till min specialvesion av 5:2. Om ja känner mig rätt så kan det nog bli en omvänd 5:2, dvs 2 dagar i veckan äta "va som helst" å sen resterande massa grönsaker å tjafs haha ;D Skulle inte alls förvåna mig. Jo, men nej, Ratatoiulle med en kryddig stekt korv omnomnom. Ser det inte himmelskt gott ut?!