Visar inlägg med etikett Lastbil. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Lastbil. Visa alla inlägg

fredag, januari 22

Good morning world...!

Man kan minst sagt säga att det verkligen känns som jag sku ha ett liv, när jag inte somnat förrns halv 12 dom senaste nätterna.

Å när man sen inser att man inte varit helt hemma en endaste kväll denna vecka... Vilket jag insåg precis nyss? Eller ja, de blir ju ikväll, fredag... ... antar jag.. Man vet ju aldrig vad jag hittar på för fanstyg..

Men majoriteten av dessa kvällar har bestått av snösvängen. Chefen sa nångång i höstas att innan vintern är slut kommer jag att se rött såfort jag ser en snöflinga... Men jag gillar dehär me å köra snö. Vilket e lite lustigt, dom flesta brukar ju inte tycka om "enformiga" jobb, men av nån orsak så gillar jag såntdär. De e som när man sätter sig i bilen å ska köra långt... Alltså personbilen (å inte till åbo då)... Man vet att de kommer att ta länge, man vet att det inte går fortare för att man stressar upp sig å e irriterad för att man ska sitta i bil länge.. Å så e man ju uppväxt i en bil på finlands vägar kan man ju säga.

Fick telefonställningen fixad till Lilla Röda här i onsdags på kvällen, å den blev jäkligt nice. Hade fått en plexiglasplatta monterad i bilen för bra längesen, men har inte kommit ihåg å hämta ställningen, men nu hade jag fått gjort det, å fick dit den. Så snart börjar Lilla Röda bli riktigt min bil :) Det är vissa saker ännu som jag inte riktigt vet hur jag vill ha det, en pennställning är nåt jag saknar, å ja, lite sådär.. Hur jag vill ha allt placerad.

11 Juni är det dags för Pedersöre Truckmeet, å har redan dealat att jag tänker stjäla Tommys bil ;) Om jag nu klarar av å köra manuellt nåmera.. heh. Nåja, det sitter väl i muskelminnet :D Hans bil e mkt snyggare än Lilla Röda, han har mera lampor ;D Jaja, jag vet.. ! Snyggare tejpningar oxå, å sådär överlag snyggare bil. Lilla Röda är ju "50 nyanser av röd" efter alla vurpor å flygande grindar å fan å hans mormor. Hur man än polerar så får man inte allt å bli samma nyans på rött. Knappast nåt som syns på avstånd, men jag vet om det, å de stör mitt öga :P

Å nu var klockan tydligen så mkt så det var dags att börja klä på sig å söka sig mot jobbet! :) Ha en trevlig fredag allihopa!

lördag, juni 7

Lastbilar är inte min grej...

.... att fota!

Nej verkligen inte, visste int hur jag sku vända å vrida, vilket objektiv, varifrån, när, hur å varför... *ruskar på huvu*... Nej, det ska nog vara action för att jag ska lyckas, fanns en trial show där oxå, å betydligt bättre. 

Försökte bildgoogla på "fotografera lastbilar" i morse, men inte fick jag fram nåt vettigt svar. Sen på vanliga sök, men inte fick jag riktigt nå vettiga tips där heller. Det är riktigt jobbigt med sol å blänkade lastbilar om jag ska var ärlig. Men det hade jag nog förväntat mig å, så de här va nog lite på prövning.. 

Blev lite abrupt avbruten i mitt bloggande, då paps ringd å sa vi sku ti brosan på kaffe. Så nu fick man lite nya foton på bröderna fluff oxå. Fast jäklar de va lite svårt ti hinn me nu, di börj bli så pass stora så de e som full fart hela tiden..! 

Huvudvärk from hell, vet inte om de beror på ett eventuellt lågtryck, saltbrist, vätskebrist... eller va tusan de beror på. Kaffebrist e de int, för härkas om ja inte har sörplat kaffe idag.. 

Nåja, här får ni lite smakprov åtminstone... 


Kenworth



Dom flesta bilarna stod så tätt packade så det här var en av dom få där man fick nåt annat än fronten




Nicke Aldén ha vari å backa me volvo...



Synd på flaggan där på vänstra sidan som flaxa till precis ja knäppt av, stör riktigt myki.. 



Joa Hindrén 


Magnus Hansén är inte rädd om familjelyckan...






fredag, maj 30

Välte lastbilstrailern...

... Så kan det gå ibland...

Dom har grävd upp halva vägen bakom vårt hus, å grannens gräsplätt bakom deras hus, å ja ha vari lite å åk me brosan idag. Nå brosan sku ha upp nå skum trailerjuttu på krokbilen, men han misslyckast på första försöket så han fråga om ja kuna försök kör. Försökte nog, men de va lite knepigt, dels va vägen så smal när dom ha grävd upp, å dessutom hadd han knuffa till tunnan på den där trailermojängen (nej jag fattar int heller, hjul hade den, men sku ändå upp me krok?) så jag fick böka å backa lite innan ja kom bra.... Eller vi ska säga, som så här, att jag hann int ens så långt. Plötsligt gav marken vika eftersom den där trailern stod precis vid de djupa hålet dom har grävt, så... dit for den tanken, upp å ner i gropen, med hjulen rakt upp.

Det var inte riktigt vår dag idag. Dessutom höll ja på köra över nå av brosans jobbarkompisar, lastbilen -vettefan var dom har hittat den- var från 1800-kall om inte ännu äldre, så de va nå förbannat vajersystem dels på handbromsen, alltså synliga vajrar, å sen va de typ nå 3 till. Nån låste fast bromspedalerna, så när du bara peta så låste de bromsarna helt å hållet, å du sku tryck på en annan pedal för att få de å släppa. Lite som "handbromsen" på min jänkare, dvs du tryckt ner en pedal å de va "handbromsen".. Eller ja minns inte hur den hade, men de va nåt sånt system iaf...  Nå anyhow, den hade riiiiktigt skit bromsar den här lastbilen, så ja höll helt enkelt på att ramma en av brosans jobbarkompisar. När brosan visa vilken vajer som var till vad så slet han dessutom av en vajer. Som sagt, vettefan var dom har hittat den här lastbilen.

Dessutom fredag eftermiddag, så int vet ja hur de blev nudå om dom sku beställ nån kran som kommer å lyfter upp den, eller om de blir på månda...


Kan ju säga att jag skratta när jag vaknade... 

När jag berätta det här åt ma&pa så fattade ju Ma direkt att jag hade drömt, men farsan som var på väg ti tv-rummet vände om å kom å lyssna riktigt ordentligt.. å TRODDE PÅ DET!

Har ju varit lite halvflunssig å trött, så när ma&pa sku dra till kokkola på en liten shoppingrunda, så beslöt jag mig för att ta en nap me doggen, som sov som en död. Tror de e första gången jag ser/hör/känner att hon drömmer! Snarkar brukar hon kunna göra, men drömma...! Det händer inte ofta det. Stackarn kan inte sova ordentligt med papsen, så vi beslöt att jag ska försöka ta upp henne lite nu som då å sova på dagarna. Hon vet att hon har int nå alternativ när jag tar upp henne, för väcka mig vågar hon inte :P