Visar inlägg med etikett Petter det går bra nu. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Petter det går bra nu. Visa alla inlägg

lördag, maj 7

As I said.. Ruinerad!

Japp... dit försvann en ca 300 euro sådär bara...!

Var igår å köpte schampoo, balsam + nå såndär.. miracle juttu, alltså typ en packning + en concealer, eftersom min YSL hade kastat in handduken förra gången ja sku ut... (dom tar tydligen slut på en gång.. int ens minsta förvarning)...

71 euro...! För 4 saker... ! Okej, concealern var visserligen Sensai, å jo, jag vet, jag brukar inte ha de billigaste sminket bla bla bla...  Å hårprodukterna jag köpte, så har jag tidigare testat ett torrschampoo å leave-in spraybalsam, å tro't eller ej, men de fungerar i mitt hår. Första gången i världshistorien jag har hittat nåt som ger mitt hår lite volym. Iallafall i 5 minuter..  Så hårprodukterna var nu av samma märke som jag tänkte testa på å se hur de blir.

Idag då... 1 bh, ett pack med 5 strumpor, trosor (tag 3 betala för 2), 55 euro. Som hittat. Okej, visserligen hade jag ett 30 euros presentkort på det, så de sved ju inte så himla mkt. Men 55 jävla euro?

Gick hastigt in ti Cosmetique oxå, behövde ju som jag nämnde i mitt förra inlägg, ny ansiktstvätt samt en precleanser å så köpte jag ansiktswipes oxå som ja endera lägger i lilla röda eller i bilen (man blir otroligt skitig i trynet på jobbet.. speciellt nu på sommarn me allt damm...)... 120 euro!

Blev köpt några linnen oxå, dom svarta jag har e så slutnötta, å brukar ha dom på jobbet, så några såna blev inhandlade oxå, dom var visserligen från halppis, så rätt billiga.

Önskar så att jag inte sku vara sånt förbannat märkesfreak, å då e jag ändå betydligt bättre nu än va jag var för 7-10 år sen, herregud ändå. Då var det Peak, det var Gucci, endast Guess väskor, plånböcker, smycken, Gant klocka, D&G armband osv... Jag som grinade som fan när jag äntligen hittade favoritlooken på en D&G klocka (för det förmånliga priset av 379 euro) å den inte fanns i silverfärg utan bara guld...


.... Och där kom det 7 års olycka... Sminkspegeln kraschad i golvet.

tisdag, mars 22

På gång...

.... är väl det mesta, förutom jag.

Är så ruggigt trött å genomslut, så det ska faktiskt bli lite skönt med påskledigt. Vet inte riktigt varför heller, sovit hur bra som helst dom senaste nätterna...

Pappren på firman blev inskickade idag, så om 3 veckor borde det vara på gång. Var en viss typ som hade lite brådis med att ja sku få igång firman, jo Marie, jag syftar på dig ;D

Lördagen kommer förhoppningsvis att bli riktigt bra. Tävlingar på dagen, å sen på kvällen iväg till sesam å käka me dom närmaste polarna å fira födelsedan. Ja, å ifall nån tycker dom sku behöva ge nåt, så e de pengar (som går ti kameran) som mottages väldigt tacksamt ;D

Jag vet seriöst inte vart denhär månaden har försvunnit? Jag tycker fortfarande att vi är i början av mars, men den e ju fan snart slut. Februari kändes ju som 7 fati ååre däremot.

Visserligen e de nog rätt kul, fr.o.m 1 maj börjar min utomhussäsong på allvar, så det ser jag fram emot! Å oj va ja sku ha vila ha nya kameran tills dess, men.. nä :( Sku ha vari så smidigt ti få ha 2 kameror istället beroende på vilket objektiv man vill använda, för på en hoppbana så hinner du inte byta objektiv ;D

Nåja, nu ska ja fortsätta glo på den 8-delar långa dokumentären om första världskriget som jag hittade på tuuben. Ha de gött!

fredag, mars 4

Överdramatisk....

... Så känner jag mig nu.


Har via jobbet lärt känna en typ, å vi brukar stå å snarvla en hel del. Nå, nu e de så tragiskt att han har bytt jobb, eller ja, på måndan börjar han på sitt nya jobb, å jag vet inte om hans nya jobb kommer att ingå i min rutt... Vilket betyder att jag sitter här med bauta krokodiltårar å snörvlar. Som sagt, lite överdramatisk...

Men de e en såndär typ, som jag bara... ja ni vet, när man bara klickar med en person.. ! Vi har rätt lika åsikter om det mesta, står å skrattar så tårarna rinner, å jaa... en såndär person som bara förgyller ens vardag. T.o.m när jag muttrat över dåligt väder på fredagar...

Jaa-a, sentimental jävel som man är, så känns det väldigt vemodigt... :/

Hade missat honom i morse, så jag "åkte vidare till grannen som är uppför backen" (så att säga), när han hade kommit gåendes, å visslade ljudligt å kasta upp armen i luften för att hälsa... Så ja, inte blev de ju bättre de heller, då man visste att jahapp, få se när man råkar på den personen nästa gång :/ Under hela min arbetstid hittills så har jag inte sprungit på honom på privat tid, så de lär ju knappast hända i morron... :S

Det har hänt lite annat under solen oxå, men vettefasen om jag orkar dra det. Å på tal om sol, vet ni hur avis jag e på jobbpolarna, när man ser att dom e alldeles rödbrusiga i ansiktet vid arbetsdagens slut? FU har ja lust å säga... :P

fredag, januari 1

Tickande bomb.

Så känner jag mig just nu.

Käre bror var hit å försökte fixa vår EXTENDER eftersom jag inte hade fått det att toima. En extender är alltså en grej som förstärker wlan, eftersom jag har lite dåligt me signal hit uppe och vi hade nyligen bytt modem...

Nå, tror ni på fullaste allvar att det gick smärtfritt? Nej, inte ens lite. Varför kan det inte bara vara plug and play, vaför i hela helskota ska allt vara så förbaskat krånligt?

Efter mkt krånglande va bror tvungen att åka hem, så de lämna lite på hälft, jag connecta tfn å surfplattan direkt ti modemet å i vardagsrummet (som e rakt ovanför) så går det nog bra, de e i sovrummet de brukar vara lite problem med signalen. Men vi ska se ikväll nudå när ja går å lägger mig om de sku va så att det faktiskt sku fungera bättre med det här modemet eftersom det hade antenner.

Nå, när jag hade lugnat ner mig från det utbrottet så kom jag på en fenomenal idé som jag tänkte göra åt Melwin, å börja som vanligt fundera på garnalternativ. Googla lite å såg att Tilda å Home sweet Home är det som använts oftast, men med Tilda blir det minimalt smått å med Home Sweet Home blir det enormt! Så ja tänkte jag kör på ett mellanting, myboschi. MyBoschi brukar ha många färger, å på nätet kan man beställa flera färger, på novitas hemsida.

Men dra mig baklänges genom en tallskog, tror ni int att novita har slutat sälja myboshi? Nu är jag inte helt säker, men ja tror novita har varit agentur i finland.

Jag tror jag seriöst börjar gråta. Dock vet jag att det finns ett exakt likadant garn som myboschi, som jag nu inte kommer ihåg vad heter sådär på rak arm, men dock vet jag inte hur deras färgalternativ ser ut. VARFÖR I HELA JÄVLA HELVETE SKA DET MÅST VARA SÅ FÖRBASKAT SVÅRT ATT HITTA RÄTT GARN MED RÄTT FÄRGER? Speciellt i finland. I Sverige finns det massor med garntillverkare som har otroligt många å fina färger. Novita har nog det sämsta utbudet ever, både storleksmässigt och färgmässigt.

Håhå, det tar på mitt stackars hjärta å bli sådär förbannad.

fredag, december 25

Smärta.

.. Det har knappast undgått någon att jag har värk.

Har inte direkt velat säga det högt, eller ens tänka tanken, men faktum är att det är nu 3e gången sen november som jag har problem. Nu kom det i måndags, å sen julaftons förmiddag har det suttit i konstant. Under veckan har jag haft korta värkfria stunder.

Idag har jag käkat 2x 1g panadol utan de minsta tillstymmelse av förbättrning. Värken kan gå ner lite, men bort går den inte helt.

Ikväll fick jag nog å åkte till sjukan, är så himla genomtrött å familjen blir lidande av mitt vresiga humör, men dom förstår att det beror på värken å tröttheten. Väl i väntrummet blev värken så kraftig så pulsen gick upp å jag kunde inte sitta stilla. Fick tyvärr inte sprutor direkt i triggerpunkterna som jag hade sett fram emot, men en injektion med voltaren i ena skinkan (nåja, höften) å norflex i andra, så nu e nog så gott som 97% av smärtan borta. Norflex är akut muskelavslappnande å voltaren arbetar som inflammationshämmande. Så ni kan tro att jag ska sova inatt!

Att ha värk i nerverna i ansiktet anses vara den värsta värken en människa kan vara med om, finns t.o.m dokumenterat att folk har begått självmord pga denna smärta.

Mina diagnoser heter kronisk spändhet i ryggen och kronisk dubbelsidig tennisarmbåge. Säkert har cellgifterna sin beskärda del i det hela oxå.

Jag har nu kommit till den slutsatsen att jag ska skaffa en TENS/EMS-maskin (=Transkutan elektrisk nervstimulering) och försöka mig på akupunktur tillika som träning av ryggen. OM dessa inte hjälper så blir det kontakt med privatläkare och diskussion om alternativa metoder. Vet att det finns så radikala åtgärder som nervblockad, men det brukar nog innebära ansiktsförlamning såvitt jag förstått, är inte så påläst om radikalare metoder. Men det är saker jag faktiskt överväger, för jag måste kunna arbeta.

Det här är en av dom sjukdomar (eller vad man nu ska kalla det), som jag inte kan själv riktigt bra. Det som jag faktiskt misstänker att triggade igång det i måndags, var blåsten..! För det kändes faktiskt som jag .. ja, jag kan inte riktigt förklara.. men fick typ ont av blåsten..  I onsdags hade jag min vindtäta übersexiga audimössa på mig, å då kändes det faktiskt lite bättre.

Men annars kan jag inte komma ihåg några samband med något, eller nåt sånt, är trots allt rätt många år sen jag hade problem (sista var 1,5 år efter att jag sa upp mig som avbytare, så det betyder... april.. 2013?...kanske?...)

Just det här med blåsten är karakteristiskt med Trigeminusneuralgi, däremot lär den smärtan vara väldigt intensiv men kort, mera huggande. Jag har lång molande värk. Men värken är på samma ställe, trillingnerven i ansiktet.

Nåja, nu ska jag bege mig å sova, känns som en extrem vardagslyx att få sova kan jag säga! :)

tisdag, december 1

Karma?

Jag vet inte om de e karma eller ödet eller vafan som jävlas med mig nu... Men de går som riktigt bra nu....


Nämnde på fb om att jag åt chokobitar från en chokoplatta igår å fick världens kramp i magen... Brukar vanligtvis äta 1-3 bitar åt gången, men hade typ 2 rader kvar på plattan igår eller nåt sånt, så ja tryckte i mig lite mera... Det var tydligen inte så smart! Ännu i morse mådde jag illa, å magen tyckte sitt oxå.

Slog mig senare på dan, att jag för kanske en månad sen drack en såndär starbucks kall-kaffe, å ble riktigt dålig av den å, så börjar jag tammetusan reagera på laktosen nudå?

Redan i högstadiet så var de på tal om laktosintolleransen, men iom att jag aldrig blev bättre trots att jag höll mig från laktos under en period, så skippades den idén. Senare har gastroscopi gjorts å även prover tagits från magsäcken, men inget har hittats. Så jag har bara "känslig mage".

Sen ca 17 års ålder, så spyr jag rätt ofta på morgonen. Orsaker? För att jag är trött, stressad, nervös, sovit för varmt eller bara för att jag hostar för mkt. Så små saker gör att jag spyr. Folk brukar ju flina till å fråga "är du gravid?" "-jovars, har varit de i över 15 år nu... "

Nå, inte nog med det här eländet, så fick jag mig en flygtur som hette duga idag. Flög 1,5-2m bakåt å landade på rygg. Slog i arslet/höften/korsryggen, samt huvudet, rätt i asfalten! Lyckat? Mjääh. Nacken fick sig en törn, fick riktigt ont i nacken, men känns nog lite bättre nu, eller de går lite i vågor. Halva huvudet känns lite småkonstigt mellan varven å örat på samma sida blev stekhett å rött!

Får nog tacka hästsvansen, för tror den dämpade slaget lite, iaf var den enda som blev våt då jag slog i huvudet. Trevligt väder f.ö att lägga sig ner i, 5cm slask. Korsryggen är lite småsjuk, men.. får se i morron hur man mår.


Det jag undrar är, vafan försöker karma säga mig? Olycka på elände? Inte nog med det, så har man sådär smått sjuk hals (inte sådär helt seriöst, men lite sådär varningens finger..), finns en risk att ja kan smittas av vattkoppor (nej, har inte haft det... )....


Är det här payback time för att jag brukar skryta med mitt bra-iga immunförsvar? Håhå... !