Visar inlägg med etikett Blogg. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Blogg. Visa alla inlägg

söndag, april 27

Bloggstatistik....

... jepp. Har inget vettit, bara abstinens x)

Satt å kolla lite bloggstatistik häromdan (kom å tänka på de nu, då ja snarvla me marie), tror jag låg på ca 380 unika läsare. Inte så illa ändå. Ja kör ju automatisk statistik på blogger, men så har ja google analytics oxå. Dessvärre tycker jag int riktigt att nån av dom e sådär superbra. Plus att dom visar rätt olika. Gogglade runt lite angående att jag är rätt tveksam på att bloggers statistik stämmer, men det påstås nog göra det.

Men sen gillar jag inte riktigt sånthära totala grejjer. Som tex sidvisningen som jag har synlig på bloggen... För det första visar B vs GA (blogger/google analytics) helt olika på antalet sidvisningar. Sen, vad säger egentligen sidvisningar?! För det tredje finns det en "spåra inte dina egna sidvisningar", vilket betyder att det varje gång skulle räkna som jag sitter å letar efter ett speciellt inlätt och vill kopiera länken. Vad är egentligen poängen med det?!

Det här är oxå ett exempel som jag inte riktigt gillar... (detta är från GA)


Och så tar vi on mouse-over och hoppsan ojsan...!


Det här betyder såvitt jag förstår, i praktiken så kan antalet besökare vara TVÅ st. T.o.m EN besökare som är återkommande. Eller hur tolkar ni detta, skulle ni tolka det som unika besökare?! Man får inte mer information än sådär om vad som gäller. 



Här ser vi då översikten från Bs statistik, även en sak jag inte gillar. Sidvyer idag vs Sidvyer. Antalet läsare per inlägg kan jag tro på, men det vs 85 läsare idag? (eller vilken av dom där man nu väljer), DET har jag svårt att tro på. Om vi tar dagens inlägg å antalet klick på dom, så är det 23+25. Det ger oss en siffra på 48 om jag fortfarande kan räkna. Det betyder att 36 andra inlägg sku ha blivit lästa idag. Eller kanske inte enskilda inlägg i sig, men 36 andra klick om vi säger så. Jag kunde förstå om det räknar mina sidvisningar (vilket jag klickat att det INTE ska göra), så då låter de ju lite mera troligt.. ja uppdaterar ju sidan varje gång ja lagt in ett nytt inlägg för att se att layouten ser bra ut å så int nå bilder åker utanför å liknande.

Här kan man ju oxå se att enligt B så är historiken på sidvyerna totalt 2770 st, medans GA visar 2309! Sen är dock GA betydligt roligare, för man kan få fram så mkt mer statistik om allt å inget. Tillika som lite skrämmande! Huua!

Hittade nu ett annat ställe på GA där det faktiskt står "antalet nya användare", alltså unika besökare, å 405, så då stämde ju siffran där uppe, trots att det stod så luddigt. Sen finns de ju såndär statistik som jag inte tycker är så speciellt spännande, tex antalet sekunder som spenderats på bloggen. Av hur många å hur länge.. Säkerligen kan det ju vara av värde för någon, men definitivt inte för mig :D Däremot kön och ålder (som faktiskt går att få fram via GA om man ställer in nå grejs) sku va rätt intressant, men tillika vill ja låta mina läsare vara anonyma om dom så vill :) Jag får ju redan fram från vilket nätverk inläggen läses, vilken internetleverantör. JNT är populär kan ja ju säga ;) En grej som är lite kul att läsa, är från VAD (mobila enheter) folk har läst. Men det ids jag inte ta printscreen på å lägga upp här, den infon behåller jag för mig själv ;) Men lite kul å se sånt oxå. Ja orter är ju rätt kul att se oxå :D

Nej nu tusan e det färdigjollrat för ikväll! :)

onsdag, april 2

Pastellblogg?!

Jag vet inte riktigt hur och i vilket skede min blogg blev en pastellblogg?! Att jag gillar lila det är ju inget nytt. Men sen att de kom både rosa å turkos, å ljusblått med i bilden, vet inte riktigt hur det hände?! o.O Jamenar, titta på dehär!


Nåja, vem behöver inte lite pasteller såhär på vårkanten, i min annars så gråa blogg ;) Höhöh, där fick ja till det. 

Uscha fastnade helt på pinterest igårkväll, arrangerade om mina boards litegrann å laddade upp nytt. Min pinterest e nog i särklass den där jag har mest followers.. nåja särklass e väl att ta i, såg att min twitter har 15, å pinterest har 16 ;) Men som jag tidigare sagt, ja gillar pinterest väldigt mkt. Hur som hafver fastnade jag på pinterest igårkväll, å såg att klockan var närmare 12 innan ja gick å la mig. Yay. Å inte somnade ja ju sen heller. 

Egentligen spelar de ingen roll att jag har mest followers där, kunde ha betydligt mindre, men den mesta aktiviteten sker där. De e lite roligt! :) Kom på en bra board häromdan, men förstås glömde jag den. Precis som när jag skulle googla på något för några dagar sen, öppnade fliken å där blev jag. Följande dag kom jag på vad jag hade tänkt googla på. Inte lätt när mkt snurrar i kontoret ;) 

Idag då? Jovars, idag blir det troligen en relativt lugn hemmadag. Men sen blir det program igen. Vattenjumppan på torsdag, sista gången, sen möte på fredag på förmiddagen, eventuellt skoldag resten av dagen, förhoppningsvis våffelkalas (seriöst, jag blir aldrig för gammal för att 1) äta våfflor, 2) hänga me tjejerna i stallet), å sen oxå förhoppningsvis (HINT TILL MARIE) preopening på stass. Lördag sen består av träningstävlingar i dressyr, dock såg jag att vasa har på söndag, så det drar väl bort en del deltagare från oss, men sådär är det. Då ska jag sitta som sekreterare i 3 klasser. Sen är man väl lagom slö på kvällen vilket passar bra, eftersom det kostar 35 (!!) euro in till stass, Maria Montazami är där. Så kanske Lärrys om man orkar. På söndag sen blir det ActivExpo med morsan! Dock såg ja ju nu att Activexpo inte har uppdaterat sin hemsida för 2014, men det blir nog av! 


Så det är planerna inför helgen. Ja just de, glömde ju Jenni-träningarna ikväll, så det ska jag på. Eller å se på! 



måndag, mars 31

Bloggtips?

Just he!

Ni sku kuna ge era bloggtips åt mig!

Följer sällan nån blogg slaviskt, men sporadiskt läser jag diverse olika blogg. Vilket påminner mig om att jag borde göra en blogglista här på bloggen, (alltså där på sidan) så jag själv sku ha enklare att hitta/komma ihåg dom.

Nå varför funderar jag på det här nudå?! Jo, för att jag hittade en så fantastisk blogg, så jag tjöt av skratt det första inlägget jag läste. Den handlar om singellivet, men den här tjejen kan SKRIVA!

Jag har nog nångång testat bloglovin å liknande sidor, men jag får ju bara ångest då jag går in där å ser att man har ungefär en miljon olästa blogginlägg. Jag vill läsa när jag vill! Jo, så en blogglista ska jag nog fixa till. Ska komma ihåg alla bloggar oxå x) Men några såndära vanliga som ja brukar läsa, kissies, dressyrsnack, ponnysanning osv osv..

Nej nu ska ja fortsätta läsa singelbloggen å skratta så tårarna rinner!