Visar inlägg med etikett Ragga. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Ragga. Visa alla inlägg

måndag, maj 23

Livet ler...

.... Eldä naa.

På dom 5 senaste inläggen är 4 utkast.. ;D Så bra har jag varit på att blogga nu igen, fast jag har miljoner saker att säga!

Mycke fotas på G nu, knattecross ikväll, FG-Cup i moron, klubbcross på torsdan, å så e de säkert nå på lörda å sönda oxå.

Men efter söndagens fotas, så ... ser jag så framemot att ta kameran i handen igen...! Marie hade ju öppet hus i Ösö, å sami var där å varmskodde fanttisen... Å jag fick till så förbaskat bra foton från det, så inte ens jag kan moitta! T.o.m en av dom där bättre mentorerna sa "Bra jobbat!"

Det var ju de där med att ha utvecklats... Å jag bannas fortfarande över att jag litar så blint på va ja läser på nätet om "lär dig..." å sen blir det bara pannkaka... ! Tänkte nästan skriva Pangkaka.. Minns du den Therese? Som vi gjorde åt din pappa i födelsedagspresent? (nåja, de var en annan story... men rolig sådan!)

Jag börjar hitta min teknik så småningom, vad som definierar mig som fotograf. Samma gäller redigeringen.. Tänkte nästan försöka experimentera lite på knattecrossen ikväll (kanske.. ) å försöka få... jaa... Jag vet inte exakt vad jag söker där, så lite svårt.. Vet att rodolfi fotar crossen med ett motsvarande som Bjässen (om de int t.o.m var samma märke) + att han dessutom kör utan tri-/monopod. Okej, såg just ett foto, han har 2 kameror (därmed 2 objektiv), så han kan växla... Men ändå..! Visst ger min bjässe bra foton oxå, men jag har inte lärt mig använda den ännu... :S Tro mig.. hela ekipaget väger väl närmare 4kg, så stå nu å håll upp de ett par timmar då...!

Här e mina favoriter från helgen.






Dom här fotona säger nånting. Det är inte bara en still stillbild, utan en rörlig stillbild som lever. Det har jag lite svårt att få fram. Och tackvare dom här fotona fick jag bra reklam genom Sami! Så det var ju ännu bättre! :D

Sen e de lite annat skojs på gång (som inte har nåt med fotas å göra), men det vet bara dom närmaste om ;) Den som lever tillräckligt länge får se.. (frågan är om jag ens lever så länge, med denhär takten hahaha..)


fredag, augusti 22

Klagan...

.... Nu ska jag beklaga mig, så den som inte orkar läsa om mina krämpor kan sluta läsa nu.

Sen resan har jag haft infernaliskt ont  i min ena höft. Eller snarare ovanför höftbenskammen. Jag vet inte exakt riktigt hur jag ska förklara, tror det är muskulärt, men sku borda kolla upp hur musklerna går där.


Här är ljumskmusklerna, men de känns på nå vis ändå som de sku gå över/runt övre kanten av höftbenet. Nåja, känner inte så bra nu när jag sitter stilla.. Nä måste nog vara Gluteus Medius som e sjuk, oerhört irriterande är det dock. Vet inte varifrån det kommit heller :S Å det blir bara värre å värre för varje dag -.-

Inte nog med det så är det strul med vänstra axeln ännu. Tror det var den som började krångla vid simningen, minns inte riktigt. Nå den känns av ännu, kan inte självmant lägga vänster hand på höger axel utan att de skär till på framsidan, troligen nå ligament eller senor som e slut. Inflammation tror ja inte riktigt på, eftersom det varken är svullet eller varmt. 

De e så ljuvligt när man e sådär trasig. 

Alltså jag måst erkänna en sak. Ni som det berör, ni lär nog bara garva åt mig, men de e helt på riktigt. Stallsflickorna e ju ... Ja vilken ålder e ni i nu? 15 å uppåt? Nå, jag e ju sådär meganojig att ja ska va som typ världens pinsammaste person som talar me dom. Ja vet int vaför ja nojar så över de, ja kommer bra överens me dom, men på nå vis e de så .... ja... Alltså vi stalle går de bra, men sådär när ja ser dom på andra ställen... x) Men jag tror nog att dessa stallsflickor är vettiga i huvudet till skillnad från mig då ja va tonåring höhö ;D De e nog säkert ba i mitt huvu, men ändå :D 

Man har ju känt dom i bra många år nu redan å e goda vänner, å jag har, som jag alltid sagt, int nå skillna på ålder på folk ja umgås med. Ja behandlar int en person efter deras ålder, ja behandlar dom som individer. Om man nu ska gå lite djupare på det hela. Just av såndära gånger som jag brukar funder om ja int på ett eller annat sätt borde jobba med ungdomar. Livserfarenhet har jag ju som jag sku va ungefär 80 år gammal ;) 

Nämen ja tycker de e roligt då man kan umgås med människor i väldigt varierande åldrar :) 

Näpp, nu borde jag börja tagga, ska ti lärrys åtminstone ikväll, sen får man se om det bär vidare eller nä. Lär ju inte kunna shejka me min höft ;) Eller så är det kanske just det som behövs!! :D 



söndag, april 27

Payback is a bitch...

... Men först lite roliga grejjer. Fick lite positiv feedback av en bloggläsare, den 3e nu som gett mig feedback face to face, å det är himla roligt att få höra åskter...! TACK ni snälla människor!

Jaa... payback is a bitch var det jo.


För 1-2 månader sen fick jag ett erbjudande av ett been there done that (för några år sen). Men då tackade jag vänligt nej, var inte på humör, å "jag har ju slutat med det där.."... Ikväll träffade jag på denne igen, som sa, jag citerar "IKVÄLL kommer du med mig hem... !" (det var alltså ingen fråga... utan ett bestämt påstående). Jag övervägde å konstaterade att jag har inget emot den här personen som personen i sig å att jag skulle göra ett undantag den här gången... STORT MISSTAG. Denne hade just kommit till stass å skulle lämna in sin jacka när samtalet pågick, hånglade upp mig, och det var det sista jag såg av personen.

FET DISS. Riktigt fet diss. Singeln pratade om dissningar och att försöka se stoltheten i dom. Hur jag än försöker se något positivt i detta å försöker ha en stolthet så är det lite svårt. Så sorry du 3e bloggläsare-som-gav-mig-feedback, jag lovade dig smaskiga detaljer.

Det värsta är att jag tackade nej till två andra erbjudanden p.g.a denne. Hade det inte varit för dom bestämda orden hade det inte svidit lika mkt... Men nu gör det de. Jag gav vika en tum (ett?) och det här är vad man fick. Förnedring. Nåja, jag gör det till en större grej än vad det egentligen är, men det är frågan om principen

En av våra gemensamma bekanta förklarade för mig hur situationen låg till ikväll, och jo, jag kunde förlåta, om det inte varit för den tidigare incidenten (som egentligen inte var en incident, utan bara ett frågande konstaterande) och att det kom ett bestämt konstaterande ikväll. 

Nej det är riktigt jävla fel, så är det. Jag är den där som inte tagit ONS så hårt, nej verkligen inte, å oftast smygit iväg innan dom vaknat. Men det här tog på stoltheten... Och det är i sån hära situationer jag sen har svårt att vara snäll. Det är då bitchen i mig kommer fram, vilket jag verkligen inte får tillåta i detta fall, just p.g.a omständigheterna. Huua. 

Nej, det ska nog vara en ursäkt eller två nästa gång. Tyvärr kan nästa gång dröja, men anyhow. En ursäkt har jag åtminstone gjort mig förtjänt av. 

Nu är jag hungrig... !

tisdag, april 8

Avis...

... Det är jag, men först lite faxi ;)

Ja, jag behöver ju knappast fortsätta skriva hur fantastisk denna häst är, var 3e gången idag, å de bara flyter på. Gjorde skänkelvikningar i trav, hade in honom på så liten volt att jag nästan kunde nudda honom på arslet, i både galopp å trav, å testade med spö på baken efteråt utanför stallet å konstaterade att de gick bra, så nästa gång tar vi med spöet! Det är lite svårt att få hållit tillbaka honom för passagen, funderade ett skede om jag borde testa me att bara ha tyglar å inspänningstyglar, alltså lära honom det på vanligt vis. Nu är det ju inte frågan om att han inte kan, utan att han behöver snajja vad jag vill från marken!

Kanske de sku va skäl å prova det nästa gång! Nå hur som helst, han va kolugn idag, nu vet jag att han inte längre spänner sig för linorna, han läser av mig minsta lilla, tex om ja vill korta upp linorna för att komma närmare honom, så gör han halt direkt. Knuffar jag honom i bogen går han ut direkt, å inte ens ut på "longervolt" utan helt enkelt bort från mig! Fantastiska älskade häst!

Det flöt lixom helt på idag, utan bekymmer! Mitt mål för dagen var att få honom mera fram, att få honom att suga mer i bettet framåt, vilket behövs för att jag ska kunna hålla emot, så vi kan börja gå mot passagen. Det lyckades utan problem.

OM jag ska säga nåt negativt idag, så förstod han inte riktigt styrningen i höger varv då jag ville ha in honom på liten volt runt mig. Det kan likabra vara jag som gör nåt annorlunda, å det känns ju som en negativ sak för att det lyckades så otroligt bra i andra varvet ;) Så egentligen kan jag inte ens kalla det negativt, å allt de positiva väger waaaaaaay upp den lilla grejjen ;)

Körde typ 35-40 minuter idag, tidigare har jag ta't rätt lugnt å hållit på en timma ungefär, men idag behövdes det inte. Först kolla ja på klockan när vi hade hållit på en halvtimma, å ja tänkte att lite längre kan ja ju köra nog, men sen beslöt jag mig att sluta för han var så duktig! Faxi blev lite besviken själv, han tycker de e så himla skoj när jag står å skriker "DUUUKTIG KILLE, BRAAAAA FAXI, SUPERBRAAAAAA!"

Han ville gärna fortsätta, men ja sa att det får nog räcka nu :) Efteråt gick vi å filosoferade några varv på plan, han är så nöjd när han efteråt får gå bakom mig.


Fina fina faxi <3

Nåja. Till det andra då. JAG ÄR SÅ JÄVLA AVIS FÖR EN KOMPIS SKA PÅ DEJT IKVÄLL! prkl. 2a dejten nu. Hmpf. Det är ju bara av principsak som jag är avis ;D Sa redan att jag hatar henne, så hon vet va ja tycker hahaha ;D Här är vi ärliga åtminstone ;) 

Nåja, inte nog med det, jag kan ju fan inte låta bli att skratta åt mig själv heller. Har ännu inte hört något av honom, å håller på imploderar eller nåt. Men sen där emellan sitter jag å säger "Jag tror nog inte han är min typ", men SERRE, hur skulle de va om man kunde bestämma sig? Nejmen, det handlar ju bara om principen, uppmärksamheten ;) Ja ni kan tro att jag sitter å skrattar å ruskar på huvudet åt mig själv. Nåja, det är väl bara att inse sanningen (realist - javisst!) att det inte kommer nåt ;) Men som sagt, han är nog inte riktigt min typ, å så e han nåt år yngre än mig oxå, ja brukar ju gilla åt andra hållet ;D 

Det är precis just sånhära gånger det skulle vara himla intressant å veta vad hade dom diskuterat på vägen hem? Vad tänker han nu? Osv.. Nåja, det är ju ett kapitel som är och kommer att förbli en hemlighet. Nu ska jag bara fortsätta njuta av livet, yla med när Veronica Maggio sjunger "Allt är för bra nu", och blicka framåt. 




Fortsättning på random.

Jag kom på igårkväll.. inatt... När jag kollade min insta, å instautmaningen jag fick av jenny, att i 5 dagar lägga upp bilder på ett valfritt tema. Mitt tema var ju #mindresmickrandefoton. Å när jag såg dom här fotona igårkväll, så blev jag verkligen å fundera på vad som är upp med alla karlar?

När jag i min stillhet analyserade dessa bilder, så konstaterade jag att dom är från samma kväll. Dessutom kan jag lätt konstatera att dom är från 2010, eftersom jag ser att jag har sårtejp under armen, å det var 2010 jag blev opererad i armhålan. Man pratade inte heller om duckface på den tiden.... (Dessutom ser jag att jag har min vita Guess väska, ååh, va jag saknar den!)





Det här är vad karlar raggar på. Vilket gör mig ännu mindre förstående på VARFÖR?! Jag tror jag seriöst skulle behöva en analytisk kommentar av Lars här. 

Tänkte nästan lägga in en passande Nemi stripp här, men vafan, de finns för många att välja på. Jag tror Nemi är min idol. Kan man säga det när folk frågar om man har nån förebild eller idol?! Nemi! Men hon är ju så fantastisk. 

Tusan vill lyssna på musik, men på nåt vis lyckas alla sånger få mig att börja längta till sommaren ännumer, så till den milda grad att jag seriöst blir tokig. Som tex Veronika Maggio - Hela Huset. Den får mig å börja tänka på när man går hem en tidig varm, lugn, stillsam morgon efter en fantastisk fest! Jag tror på något vis fortfarande att denna sommar kommer att bli fantastisk. Jag vet inte riktigt varför, men jag har den känslan. 

Ja just de ja, ska iväg å tömköra faxi här om en timma oxå, skönt det så får jag nåt annat att tänka på! Försvinner in i min lilla bubbla när jag jobbar med honom! 

Borde börja lära mig att använda etiketter oxå, tusan jag är så dålig på att komma iåg det -.- 

Random.

Jag känner lätt bloggabstinens, men jag vet inte hur jag ska kunna klå mitt helgs-inlägg innehållsmässigt. :S Det känns som att det var toppen av intressant å nu e de helt tomt :S

Var över till annas ikväll på kaffe å tjejsnack, fasen va de e skönt å va å snarvla, å int bara via chatten..! Dessutom har anna så gooou kaffi ;)

Något som slog mig idag... VA E UPP me alla karlar?! Nu är ju den här helgen inte det första som händer, men det första jag valt att skriva om. Och jag insåg att jag inte ens har försökt, å mittiallt står dom å svansar framför en.

Förra helgen picka jag en i armen då han stod brevid mig, å sa hej (alltså jag visste vem han var, inte en totalt random karl). Det var allt jag gjorde. Den här helgen mötte jag honom i dörren... (nåja strax innanför) å sa hej. Och så mötte jag den-andra-vi-inte-pratar-om i trappan vi moody. Va e upp lixom?! Min stackars hjärna klarar inte av det här.

Sa åt Marie att jag borde stå å boxas lite på Micki så kanske han portar mig. Av nån orsak sa marie att ja lär nog få stå å bulta på honom länge då, tror inte risken är så stor att jag blir portad :P Jag kan ju seriöst int fara ut nåmer om de ska va såhär varje helg?! Skulle jag flirta hejvilt så kunde jag väl förstå då... Men jag har lixom inte gått ut för det, å speciellt inte senaste helg med den inställningen jag hade då! Jonej, men då... ! När man är i sitt värsta jag, ja då fan kommer det erbjudanden från höger å vänster, NEJ VAFAN E UPP?! Har folk faktiskt så möe vårkänslor?!

Nej seriöst jag förstår inte, å det känns lite jävligt att säga "tack, men nej tack" varje gång. Å varför säger jag nej då? Jo, för att ONS inte är värt ett piss längre. Inte ens lite. Jag får ingenting ut av det förutom ångest. Eller nä, inte får jag ångest heller, sålänge jag kan rymma därifrån innan han vaknar ;) Jepp, det var min melodi. Då slapp man allt jobbigt.

Men nej, jag har som princip numera, INGA ONS MERA! Iaf inte nu. Kanske nångång i sommar sen, men nej, inte nu.

Fick just en idé som jag borde ta å diskutera med en typ. Något som kunde bli stort med god tur.

Nåja, det tar jag sen. Vet inte riktigt hur jag ska kunna sova, är så på G, så många tankar å funderingar som snurrar i huvudet. Och att jag sen drack 2 koppar hos anna kanske inte gör det så mkt enklare att somna ;)

Fasen jag har så jävla bra feelis, kan det här bli bästa sommaren ever?! Det känns som att det finns potential åtminstone. Jag har bara den där känslan att det kommer att ordna sig. Vad det är som ska ordna sig vet jag inte riktigt, men det kommer att göra det. På alla sätt och vis.

måndag, april 7

In your face...

... Har ingen sagt ännu, höhö ;)

Kan det eventuellt bero på att jag inte träffade nån polare igår? Mjaah ;D Nejmen skämtåsido, var inte så bakis, men väldigt trött. Steg ju upp vid 11 nångång i tron att jag å morsan skulle gå på mässan, men nej, det orkade hon inte med.

Så resten av dagen spenderades mest i sängen varvat med datorn. Hade go lust att åka nånstans på kvällen, men jag var på de där ett-öga-mode igen, så ... mjah. Och idag är det inte bättre heller, somnade så förbannat sent, OARGH JAG BLIR SÅ TRÖTT PÅ ATT INTE SOMNA NÄR JAG ÄR DÖDSTRÖTT!!

Jo, det har varit ett dilemma nu i snart 2-3 veckor.

Dessutom tänker jag unenrolla bägge coursera kurserna (dvs hoppa av dom), de e för mkt på gång nu så jag hinner inte med dom. På helgerna då jag egentligen har mest tid, så e de tävlingar här å där, så... Men det går att ta dom pånytt ;)

Idag borde jag ringa å boka tid till arbetskraftsbyrån för att meddela det nya som är på G, å sen var det frivillig simning kl 12, för dom som missat nån gång, men de får jag se om jag far på. Sen sku jag behöv kom mig iväg till stallet oxå... !

Ryggen å armen har varit lite knäro efter helgen, armen pga träningsvärk (!!!!) från skrivandet ;D Ryggen för att jag blev lite svettig å hade dubbla icke-andas kläder på mig, å sen satt stilla, så partiet runt skuldrorna e lite protesterande. Inte sådär att de gör ont på nåt vis, men ja känner att det inte är helt 100 där.

Angående helgen och dess bravader, så det är egentligen nu det mest spännande börjar ;) Hör han av sig, eller nä? Och om han gör, NÄR? Okej, nu råkar ja ju veta att han inte är den som springer ut varje helg... Men det lär visa sig, jag har inte alldeles för höga förväntningar ;) Vet egentligen int om han är min typ heller riktigt, men kan inte säga att jag vet, då jag inte på det viset känner honom så bra... Nåja, ja ska int ta ut nåt i förväg..

Tror jag skippar simningen idag, även om jag borde, men tänkte försöka satsa på nåt annat ställe sen när jag har lite mera cash, för det är ju nog uppenbarligen bra. Tror mitt ben mår bra av det här, kanske jag skrev det tidigare?! Ni vet, stukade vristen från typ 5-6 år sen. Den som inte tåls att gå varken fort eller långt med, å när jag pressar den så hårt jag kan (som t.ex vid ridning) så e allt bortdomnat från knäet å neråt... Det benet känns bättre.. !

Min polare sa just nåt som är värt att tänka på, eller som man snarare kanske INTE vill tänka på. "Undras hur karlar beskriver oss?" OMG NONONO! Det vill man nog inte veta ;D Jag tror nog dom sku beskriva mig som ett psykfall hahaha ;D

Det andra jag faktiskt suttit å funderat på att skriva.. Jag läser ju mkt kroppsspråk, å allt såntdär, de e ju en hobby för mig, alltså lite beteendevetenskap. Man har både hört å läst om karlar som säger "jag är inget pojkvänsmaterial" och skribent på diverse sidor säger "Då är det oftast så, han är en douchbag"... Om nu det här är sant då, hur är det då för mig som brukar tänka "jag är nog lite knepig i ett förhållande.." Err... :S ÄR jag det då?! Jag vet ju inte, ja vet ju bara va som rör sig i mitt huvud... (Okej, kanske jag ÄR ett psykfall?)
Näämen, jag vet inte riktigt, dom 2 senaste var rätt kravlösa förhållande, som tog slut rätt odramatiskt. Men det är oxå såna förhållanden som aldrig hann bli helt seriösa... Alltså att vi snackar längre tid där man faktiskt känner varann osv osv osv..

Nejmen nog skulle de va intressant å veta hur en karl sku beskriva en, men jag tror nog inte man vill veta innerst inne :P


söndag, april 6

Karma, ödet, call it whatever you want..

Ni måste läsa det här inlägget...

Jag lovar er, efter att ni läst det inlägget, å sen läst det här, så får ni skrika IN YOUR FACE när ni ser mig. Ni får riktigt rub it in my face om ni så önskar. Om ni läser det inlägget först, så kommer ni att förstå varför.


Ikväll... Inatt? Kommer jag att skriva rätt så personligt, vilket jag vanligtvis inte gör, eller ja, det beror ju helt på hur det är. Det finns en personlig sida av mig å så finns det en personlig sida av mig. Men nu ska jag sluta jomsa om det å försöka komma till skott här nångång.

Kvällen började med att jag var superschizo-fetast-fulast-äckligast-i-världen-depp. Vilket inte händer ofta. Jag var jätte neggo å bara gnällde åt marie å anna på fejjan chatten. Nå marie med sitt fantastiska uttryck att jag ska komma ut å vädra hjärnan me henne å emma, å anna som peppade mig, så lyckades dom bägge övertala mig om att gå ut.

Nå, jag for till netti, aka black sheep, aka (igen maries fantastiska uttryck) fårstallet, var sur å grinig, t.o.m skrek åt en polare. Så ni förstår då vilken pissmärr jag varit ikväll. Ja, jag måst riktigt ta en paus i skrivandet för att få till det här på bästa vis.

I ett skede, en liten stund före jag sku gå ut å dra lite frisk luft, så tänkte jag på en gammal arbetskollega. En som jag jobbat med rätt länge. Funka för jävla fint, de va lixom aldrig nåt tjafs, han skötte sitt, jag skötte mitt, å allt bara funka väldigt bra. Kom det problem så löste vi det då osv. Men inte sådär så att vi vägrade snacka me varann eller nåt, de lixom bara sällan behövdes... ! Nå det specifika tillfället jag tänkte på var när jag hade ta't vrålis på jobb, å halvvägs började känna bensinlukt. Jag vågade inte stanna med rädsla för att inte komma fram till jobbet, så ja körde bara, tills jag var där. Ringde direkt farsan som sa att jag skulle be min jobbarkollega kolla på det om han hittar nåt. Nå, efter att vi hade jobbat klart så öppna han huven på vrålis å började undersöka å hittade att fläkten nött hål på bränsleslangen. Inte mkt, men sådär lagom så de sippra ut bensin. Lite sådär tyst för sig själv så försvann han in efter lite verktyg å leta efter nåt han kunde ersätta stumpen i slangen med, å sen fixade han det. Farsan blev impad av hans uppfinningsrikedom, å de e inte alla som impar på farsan!

Nåja, våra vägar skiljdes åt, å ibland träffa jag på honom. Nu har jag "varit borta" sen juli 2011, å tror inte jag har träffat honom sålänge jag hade elmo, så typ då 2008 åtminstone. Nå allt dehär tänkte jag ju på några få sekunder, men de va just den där juttun jag tänkte på. Babbla några ord med marie å emma, å sa sen att jag ska gå ut å dra frisk luft.

Gissa vem jag mötte, som precis kom in genom dörren. Jepp. Just han. Vet ni hur rädd jag blev?!

Snackade några ord med honom å fortsatte sen ut å dra frisk luft. Kom in tillbaka å berätta åt marie å emma vad som hade hänt, å sen dess har kvällen varit.. ja. KONSTIG. Jag sa åt dom, att det här var ett tecken. Endera skulle jag fortsätta till mellen, eller så sku jag gå hem å dra täcket över öronen.

Killen gick förbi senare å frågade "tänkte ni dra vidare?", så då hade ju jag gjort mitt beslut.

Nåja, på mellen sprang vi på varann lite titt som tätt, men inget extra, förrns i slutet då. Förstås. Jaja, men jag har ju slutat med sådant, så jag är ju snäll flicka å går ensam hem ;) Nå vi stod rätt länge å snackade på utsidan, jag förklarade vänligt att jag inte sysslar med sånt längre (vilket jag egentligen inte tror om denhär killen heller... på ett sätt... ) men.... nu... nu till det som gör att ni får säga "IN YOUR FACE!" (på villkoret att ni läst det andra inlägg)... Han sa... Håll i er.. (nej det sa han inte, men jag försöker suga på karamellen... )

"-Kan jag få din nummer då?"


PÅ RIKTIGT?! Okej, jag ska va väldigt skeptisk nu, för han kanske inte alls hör av sig. Okej, jag tar tibax de där, han skicka just mess ;) Nå, okej jag ska fortfarande va skeptisk, för han har inte ännu fullföljt steg 2 av 2 ;) Dvs fråga om dejt. Så nej, jag ska hålla mig å bara vänta å se ;) OM en karl faktiskt ÄR intresserad, så ska han nog bannemig jobba för det oxå ;) Sa den eviga singeln höhö ;)

Jag vet inte öht vad jag ska tro. Med tanke på mitt lilla utbrott i torsdags, å 2 dagar senare allt det här?!

Men nej, jag ska ta det chill här nu, även om ja sitter me flinet från öra till öra, å messar med honom ;) Han var ju ändå full, så de e min excuse ;)






söndag, mars 30

Kryptiskt.

Ja jösses ja... Vilken kväll å vilken natt! :D

Kom hem halv 7 i morse efter att ha varit på efterfest till en klubblokal på jakobsgaton. Inte så möe speciellt på efterfesten, men roligt var det iaf. Höll seriöst på pissa på mig av skratt när vi stod utanför stass oxå, så inte kan jag säga att jag inte hade roligt...!

Som vanligt hände ju de ena med de andra, å man fick höra de tredje. De där tredje var rätt trevligt att höra ;) Det finns en hel del jag sku vilja skriva, men som jag hellre behåller för mig själv å mina närmsta vänner ;) 

Fick vip biljett oxå till preopening nästa fredag, men de e liiiite just tajt schema nästa helg. Kurs på frekväll, våffelkväll vi stalle (i shit u not, sku ja ba ha tid sku ja fa tvärt!), sen preopening kl 21. Sen på lördag hade ja visst gått å lova att ja sku va sekreterare i 3 dressyrklasser..! Hoppsan..! Så de gäller ju att vara någorlunda skärpt..!

Jag vet inte va de e me söndagar, men då blir jag tammetusan snål på allt. Idag har det varit allt från smörkex ti ratatouille till smoothies. Oh come on -.- Läste lite recept å kom över ratatoiulle av en slump (man har ju sett filmen!) å läste ingredienserna, å det är heeelt klart nåt jag ska testa på till min specialvesion av 5:2. Om ja känner mig rätt så kan det nog bli en omvänd 5:2, dvs 2 dagar i veckan äta "va som helst" å sen resterande massa grönsaker å tjafs haha ;D Skulle inte alls förvåna mig. Jo, men nej, Ratatoiulle med en kryddig stekt korv omnomnom. Ser det inte himmelskt gott ut?!