.. å idag tänker jag ha LEDIGT.
Det märks nog att det e mera full rulle med egen firma, trots att jag nästan till 100% kan bestämma vad jag gör när... Förutom beställningsjobb på vissa datum då... de e kanske lite svårt å bestämma när man vill göra :P
Egentligen har jag inte nå destomer än att redigera trehundrasjuttiotolvtusen foton, men då de måst lixom finnas lite motivation ti de oxå... Annars blir de sådär "nää.... nope.... fö dålig... vaför sku di vila si den där? ... nää...int den heller" osv osv.. å så slutar de med att jag laddar upp 5% av dom foton ja ta't.
Blev lite så me crossbilderna från i torsdags, var ju typ 1300 foton eller nåt sånt.. när jag kommit halvvägs, så hade jag "godkänt" 22 st... Å dom andra var egentligen inte dåliga, men inte heller tillräckligt bra..
Blir väl lite av en nackdel de där oxå, vartefter mitt kunnande ökar å kvalitén blir bättre, så blir jag kräsnare!
Så att jo, idag blir det riktigt lazyass sunday! Endera sola ute om de nu går... (ser lite sådär halvmulet ut... eller sådär... dimma framför solen)... eller så blir de film å stickning/virkning. Längesen jag har rört evighetsfilten nu, så borde nog röra lite på den igen.. OM jag ska ha den klar till julen 2016 ;)
Har kommit lite längre än så, tror jag är på andra nystanet grått. Men så ser den ut i övrigt. Tanken var att den skulle ha blitt svart - grå - vit - vit - grå - svart, men de gråa hann ta slut i butikerna innan jag fick tillräckligt :( Var bara ett kampanjgarn, så man får inte ens tag i mera :( Vilket e jäkla synd, novita har met tunna/int-så-snygga garner, så dehär sku dom få ha som standard.. !
Dock vet jag att jag kommer att få lite beslutsångest då nuvarande nystan e slut, om jag ska laga den svart - vit - grå - svart - grå - vit - svart, eller svart - vit - grå - vit - svart. Har ju liten släng av ocd, så är rädd att de senare alternativet kommer att störa mina ögon, då alla färger e 3 nystan åt gången, utom de gråa som e 2... Så att kasta in en svart mellan 2x2 grå, tror jag sku störa mig mindre..
Nåja, den som lever så länge får se... Men som sagt, har grubblat på de där nu sen i våras, så...
Så att jo, beroende på vädret, så får man se va de blir idag :)
Visar inlägg med etikett Frustrerad. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Frustrerad. Visa alla inlägg
söndag, maj 29
Full rulle...
Etiketter:
By JoA,
Firman,
Fotografering,
Frustrerad,
Inredning,
Jag flummar
söndag, november 8
Feber...
.... Hästfeber, kamerafeber... you name it!
Jag hatar lite söndagar. Lördagar går ut på att vila upp sig, chilla, göra sånt man tycker e roligt, söndagar brukar innebära att jag får feber. På precis vad som helst. Tusen miljoner idéer om allt å ingenting, å oftast kan man ju inte göra så mkt ändå åt saken på söndagar.
Finns ju 2 saker jag ska ha innan jag drar dit pepparn växer (dvs flyttar)... En dator å en kamera. Vad jag köper först så beror lite på vad jag är på för humör för dagen. Fast jag vet att det kommer nog att bli datorn först, dels för att den är billigare, å dels för att jag vill ha ny innan jag måste köpa ny. Sku väl tro att den här börjar närma sig 10 år, så... Den har väl gjort sitt.
Kameravalet har ju länge legat på en 70D (tror jag de var?), men nu börjar de mer å mer luta mot en 7D mk II istället. Visst, den har inte wifi, men eftersom jag börjat peta lite på bildredigering, så lär jag inte heller ha speciellt stor nytta av wifi. Plus att 7D mk II e otroligt snabb, alltså ännu större nytta med den (och det bästa av allt, både CF och SD minneskort = jag har oändligt med utrymme, och sådär på riktigt betyder väl det kanske 30-40gb).
Var ju oxå länge rätt säker på att jag skulle sälja trotjänaren, men jag har nog definitivt insett nyttan av att ha 2 kameror och inte behöva byta objektiv. Eller ja, nu har jag ju bara 2 objektiv så... Jag fotar oftat i dammiga miljöer, så... De e ju inget man e direkt glad över, när man ska byta objektiv. Så att jo, kommer troligen att behålla den tills vidare :)
Sen e de ju förstås annat smått å gott man ska ha, första efter dessa två lär väl bli ett 50mm 1,8 objektiv för den enorma summan av ca 140 euro. 119 på Rajala nu just, men lär ju ta ett par månader ännu innan ja har cash ti datorn å kameran. Datorn ligger på ca 1000 euro å kameran 1299-1499 beroende på rea eller nä.
Batterier ti kameran (båda till trotjänaren å nya) så lär man ju samla upp, batterigrepp sku inte sitta helt fel, så man behöver byta mitt i som man hamnar å göra nu.. Å speciellt när batterierna orkar ca 1h var med Bjässen, så.. dom börjar ju bli lite slut :/ Blixt e ju nåt som står på önskelistan, förstå flera å bättre objektiv, men dom e nog lägre ner på prio-listan.
Så ja, de e bara att spara pengar :) Lite mer än halvvägs ti datorn, men vet att både november å december är såndära månader me trevliga räkningar. Yay.
Jag hatar lite söndagar. Lördagar går ut på att vila upp sig, chilla, göra sånt man tycker e roligt, söndagar brukar innebära att jag får feber. På precis vad som helst. Tusen miljoner idéer om allt å ingenting, å oftast kan man ju inte göra så mkt ändå åt saken på söndagar.
Finns ju 2 saker jag ska ha innan jag drar dit pepparn växer (dvs flyttar)... En dator å en kamera. Vad jag köper först så beror lite på vad jag är på för humör för dagen. Fast jag vet att det kommer nog att bli datorn först, dels för att den är billigare, å dels för att jag vill ha ny innan jag måste köpa ny. Sku väl tro att den här börjar närma sig 10 år, så... Den har väl gjort sitt.
Kameravalet har ju länge legat på en 70D (tror jag de var?), men nu börjar de mer å mer luta mot en 7D mk II istället. Visst, den har inte wifi, men eftersom jag börjat peta lite på bildredigering, så lär jag inte heller ha speciellt stor nytta av wifi. Plus att 7D mk II e otroligt snabb, alltså ännu större nytta med den (och det bästa av allt, både CF och SD minneskort = jag har oändligt med utrymme, och sådär på riktigt betyder väl det kanske 30-40gb).
Var ju oxå länge rätt säker på att jag skulle sälja trotjänaren, men jag har nog definitivt insett nyttan av att ha 2 kameror och inte behöva byta objektiv. Eller ja, nu har jag ju bara 2 objektiv så... Jag fotar oftat i dammiga miljöer, så... De e ju inget man e direkt glad över, när man ska byta objektiv. Så att jo, kommer troligen att behålla den tills vidare :)
Sen e de ju förstås annat smått å gott man ska ha, första efter dessa två lär väl bli ett 50mm 1,8 objektiv för den enorma summan av ca 140 euro. 119 på Rajala nu just, men lär ju ta ett par månader ännu innan ja har cash ti datorn å kameran. Datorn ligger på ca 1000 euro å kameran 1299-1499 beroende på rea eller nä.
Batterier ti kameran (båda till trotjänaren å nya) så lär man ju samla upp, batterigrepp sku inte sitta helt fel, så man behöver byta mitt i som man hamnar å göra nu.. Å speciellt när batterierna orkar ca 1h var med Bjässen, så.. dom börjar ju bli lite slut :/ Blixt e ju nåt som står på önskelistan, förstå flera å bättre objektiv, men dom e nog lägre ner på prio-listan.
Så ja, de e bara att spara pengar :) Lite mer än halvvägs ti datorn, men vet att både november å december är såndära månader me trevliga räkningar. Yay.
Etiketter:
Canon 50D,
Fotografering,
Frustrerad,
Jag flummar,
Kamera
fredag, mars 27
Frustrerad..
... 2 gånger nu har jag försökt skriva blogg å de har inte blivit ti nåt, så får se nu, 3e gången gillt då?
Är riktigt pms:ig, pissmärrig, irriterad, bitter å allt jävla tänkbart inom den kategorin.
Det började med i morse att jag vaknade trött. Okej, de låter ju helt normalt, men vi säger såhär då, fullständigt DÖDSTRÖTT, outvilad. Längesen det har hänt nu, men förstås i morse då.
Det här betyder att trots att jag dricker mitt morronkaffe så vaknar jag inte å, ofta runt 11-12 tiden får jag ge upp då jag nickar till i stolen, å får gå å sova ett par timmar. Sen blir ju dagen sällan till nåt efter det.
Men det jag är mest frustrerad på e varför livet orkar jävlas hela jävla tiden. Ja, det är studierna det handlar om, men jag blir så trött. Med min otur kommer det att ta ca, 7-8 år innan jag e klar med det jag vill. Kan ta ännu längre om jag måste vänta mer än 2 år innan ja kommer in på utbildningen.
Vet ni hur jävligt det känns? "-Men vadå, det är väl bara at.. ?", näe, de e inte så bara att inte. Skulle de vara så bara att, så sku jag ha gjort det redan. Det som jag har funderat på i snart 1-2 år hur jag ska lösa det... När flytta ja hem?! 2013? Så jo, sku jag ha haft en lösning på mina problem, sku jag nog ha åtgärdat problemet redan.
Eller ja, en endaste lösning finns det. Men det kräver att jag hittar ett jobb.. Sen är det bara tid å engagemang som avgör hur länge det tar. Men försök nu sen hitt ett jävla jobb i den här stan då? Näe, därför söker jag jobb i svealandet oxå. Men då blir det väl nå struligheter med att jag bor i sverige å vill läsa kurser på vasa aftis.
Samma visa, samma problem, samma jag. Jag blir så trött.
Är riktigt pms:ig, pissmärrig, irriterad, bitter å allt jävla tänkbart inom den kategorin.
Det började med i morse att jag vaknade trött. Okej, de låter ju helt normalt, men vi säger såhär då, fullständigt DÖDSTRÖTT, outvilad. Längesen det har hänt nu, men förstås i morse då.
Det här betyder att trots att jag dricker mitt morronkaffe så vaknar jag inte å, ofta runt 11-12 tiden får jag ge upp då jag nickar till i stolen, å får gå å sova ett par timmar. Sen blir ju dagen sällan till nåt efter det.
Men det jag är mest frustrerad på e varför livet orkar jävlas hela jävla tiden. Ja, det är studierna det handlar om, men jag blir så trött. Med min otur kommer det att ta ca, 7-8 år innan jag e klar med det jag vill. Kan ta ännu längre om jag måste vänta mer än 2 år innan ja kommer in på utbildningen.
Vet ni hur jävligt det känns? "-Men vadå, det är väl bara at.. ?", näe, de e inte så bara att inte. Skulle de vara så bara att, så sku jag ha gjort det redan. Det som jag har funderat på i snart 1-2 år hur jag ska lösa det... När flytta ja hem?! 2013? Så jo, sku jag ha haft en lösning på mina problem, sku jag nog ha åtgärdat problemet redan.
Eller ja, en endaste lösning finns det. Men det kräver att jag hittar ett jobb.. Sen är det bara tid å engagemang som avgör hur länge det tar. Men försök nu sen hitt ett jävla jobb i den här stan då? Näe, därför söker jag jobb i svealandet oxå. Men då blir det väl nå struligheter med att jag bor i sverige å vill läsa kurser på vasa aftis.
Samma visa, samma problem, samma jag. Jag blir så trött.
Etiketter:
Bitter,
Frustrerad,
Jag blir så trött,
Studier,
Umeå Universitet
tisdag, december 16
5 öring.
Ibland kan det vända på en 5-öring. Grimasen som kommer efter den meningen är ganska beskrivande hur jag känner mig och vad jag tänker i just det tillfället. Läpparna konstigt formade (typ duckface, fast ja hakar fast piercingplattan i tänderna), höjer på bägge ögonbryn å funderar "varför öppnade jag ens käften?". Det är så jävla klockrent, det slår aldrig fel..
Men nä, inte är det så dramatiskt som det låter, bara jag som överdramatiserar lite, sånt jag behöver för att återgå till det normala igen.
Vill att den här veckan ska vara över. Troligtvis vet jag mera då, men oxå för att jag har en rolig helg att se fram emot! TORNITALOPARTY! Woop woop! Som ja ha längtat ti de! Litet gäng, men ack så roligt de kommer att bli. No expectations!
Men nä, inte är det så dramatiskt som det låter, bara jag som överdramatiserar lite, sånt jag behöver för att återgå till det normala igen.
Vill att den här veckan ska vara över. Troligtvis vet jag mera då, men oxå för att jag har en rolig helg att se fram emot! TORNITALOPARTY! Woop woop! Som ja ha längtat ti de! Litet gäng, men ack så roligt de kommer att bli. No expectations!
Etiketter:
Dejting,
Frustrerad,
Hitta-på-fanstyg,
Jag flummar,
Karlar,
Party,
Tornitalo
lördag, maj 31
Seriöst...?
Nästa gång ja far ut på krogen, för att ha roligt, dvs inte för att hitta nåt att vila ögonen på, så kan SNÄLLA ALLA KARLAR ba som vik hädan?!
Kvällen börja me lite mess å nån som tydligen saknade mig. Hör å häpna *ritar en massa kors i taket*, inte den personen som erkänner det i första taget inte. Nåja, Marie å jag sku öht int göra nå idag, men sen råka de bli Terass. Det kom vi på typ sådär kl 11... Men vi sku absolut int vidare nå. Sen råkade bli stass. Å sen råkade jag bli påpussad av ett span oxå... Seriöst.. kom igen. Ids int ens... !
Vad är lixom upp, varför kan jag bara ibland inte få vara ifred?! Totalt osminkad, håret i hästsvans, helt vardaglig.. å så dehär. Visst e de kul ti få uppmärksamhet, most of the time, men ibland, som just idag, så vill ja int ens att nån ska si på mig.
Det här spanet e förstås inte ett ledigt span det heller, men ett span som ja connectar rätt bra me, kul typ, ett span som jag har skrattat åt så tårarna runnit, som dragit samma skämt 3 gånger bara för att få mig å skratta. Men de kunde ha räckt me den där kramen bara...
Och jo, jag har många span, jag har mina soft spots, jag har nåt att vila ögonen på. Jag vill ha nåt att vila ögonen på, och med span menar jag just nåt att vila ögonen på. Inget som ska ske nåt. Förut sysslade jag mkt me att flirta å ragga, alltså helt enligt konstens alla regler. Så till den grad att jag kollade ut en okänd person, enbart som utmaning, för att efter 5 minuter få honom att komma fram å snacka.
Jag har kommit förbi den där fasen, iaf till en stor del, visst kan jag se nåt intressant, men inte är det alls på samma vis som förut, som mer var bara för att testa om det faktiskt funkade. Ja de e lite invecklat att förklara... tror jag ger upp försöket.
Och inte nog med detta, så var det 2 andra desperata raggningsförsök oxå som gick så långt att jag faktiskt sa ord åt dom. Det fanns nog en del som jag kallt vände ryggen till. Och som dom ens fattade det..?!
Om vi ska ta till Tracey Cox regler så är det ju de facto kvinnan som sänder ut signaler åt karln att "ta första steget". Genom kroppsspråk. Men idag verkade det inte ha gått hem på folk att de stod KOM INTE HIT i min panna.
Ett givet bevis på att jag bara vill ha nåt att vila ögonen på, är att när det väl kommer till kritan, är det JAG som backar ur.
Pust å stön.
Kvällen börja me lite mess å nån som tydligen saknade mig. Hör å häpna *ritar en massa kors i taket*, inte den personen som erkänner det i första taget inte. Nåja, Marie å jag sku öht int göra nå idag, men sen råka de bli Terass. Det kom vi på typ sådär kl 11... Men vi sku absolut int vidare nå. Sen råkade bli stass. Å sen råkade jag bli påpussad av ett span oxå... Seriöst.. kom igen. Ids int ens... !
Vad är lixom upp, varför kan jag bara ibland inte få vara ifred?! Totalt osminkad, håret i hästsvans, helt vardaglig.. å så dehär. Visst e de kul ti få uppmärksamhet, most of the time, men ibland, som just idag, så vill ja int ens att nån ska si på mig.
Det här spanet e förstås inte ett ledigt span det heller, men ett span som ja connectar rätt bra me, kul typ, ett span som jag har skrattat åt så tårarna runnit, som dragit samma skämt 3 gånger bara för att få mig å skratta. Men de kunde ha räckt me den där kramen bara...
Och jo, jag har många span, jag har mina soft spots, jag har nåt att vila ögonen på. Jag vill ha nåt att vila ögonen på, och med span menar jag just nåt att vila ögonen på. Inget som ska ske nåt. Förut sysslade jag mkt me att flirta å ragga, alltså helt enligt konstens alla regler. Så till den grad att jag kollade ut en okänd person, enbart som utmaning, för att efter 5 minuter få honom att komma fram å snacka.
Jag har kommit förbi den där fasen, iaf till en stor del, visst kan jag se nåt intressant, men inte är det alls på samma vis som förut, som mer var bara för att testa om det faktiskt funkade. Ja de e lite invecklat att förklara... tror jag ger upp försöket.
Och inte nog med detta, så var det 2 andra desperata raggningsförsök oxå som gick så långt att jag faktiskt sa ord åt dom. Det fanns nog en del som jag kallt vände ryggen till. Och som dom ens fattade det..?!
Om vi ska ta till Tracey Cox regler så är det ju de facto kvinnan som sänder ut signaler åt karln att "ta första steget". Genom kroppsspråk. Men idag verkade det inte ha gått hem på folk att de stod KOM INTE HIT i min panna.
Ett givet bevis på att jag bara vill ha nåt att vila ögonen på, är att när det väl kommer till kritan, är det JAG som backar ur.
Pust å stön.
Etiketter:
Bitter,
Frustrerad,
Jag analyserar,
Karlar,
Rabiat,
Stass,
Terass
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
