Visar inlägg med etikett Twitter. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Twitter. Visa alla inlägg

onsdag, april 2

Pastellblogg?!

Jag vet inte riktigt hur och i vilket skede min blogg blev en pastellblogg?! Att jag gillar lila det är ju inget nytt. Men sen att de kom både rosa å turkos, å ljusblått med i bilden, vet inte riktigt hur det hände?! o.O Jamenar, titta på dehär!


Nåja, vem behöver inte lite pasteller såhär på vårkanten, i min annars så gråa blogg ;) Höhöh, där fick ja till det. 

Uscha fastnade helt på pinterest igårkväll, arrangerade om mina boards litegrann å laddade upp nytt. Min pinterest e nog i särklass den där jag har mest followers.. nåja särklass e väl att ta i, såg att min twitter har 15, å pinterest har 16 ;) Men som jag tidigare sagt, ja gillar pinterest väldigt mkt. Hur som hafver fastnade jag på pinterest igårkväll, å såg att klockan var närmare 12 innan ja gick å la mig. Yay. Å inte somnade ja ju sen heller. 

Egentligen spelar de ingen roll att jag har mest followers där, kunde ha betydligt mindre, men den mesta aktiviteten sker där. De e lite roligt! :) Kom på en bra board häromdan, men förstås glömde jag den. Precis som när jag skulle googla på något för några dagar sen, öppnade fliken å där blev jag. Följande dag kom jag på vad jag hade tänkt googla på. Inte lätt när mkt snurrar i kontoret ;) 

Idag då? Jovars, idag blir det troligen en relativt lugn hemmadag. Men sen blir det program igen. Vattenjumppan på torsdag, sista gången, sen möte på fredag på förmiddagen, eventuellt skoldag resten av dagen, förhoppningsvis våffelkalas (seriöst, jag blir aldrig för gammal för att 1) äta våfflor, 2) hänga me tjejerna i stallet), å sen oxå förhoppningsvis (HINT TILL MARIE) preopening på stass. Lördag sen består av träningstävlingar i dressyr, dock såg jag att vasa har på söndag, så det drar väl bort en del deltagare från oss, men sådär är det. Då ska jag sitta som sekreterare i 3 klasser. Sen är man väl lagom slö på kvällen vilket passar bra, eftersom det kostar 35 (!!) euro in till stass, Maria Montazami är där. Så kanske Lärrys om man orkar. På söndag sen blir det ActivExpo med morsan! Dock såg ja ju nu att Activexpo inte har uppdaterat sin hemsida för 2014, men det blir nog av! 


Så det är planerna inför helgen. Ja just de, glömde ju Jenni-träningarna ikväll, så det ska jag på. Eller å se på! 



måndag, mars 31

Hmm...

Av nån orsak så har inte twitterfeed hittat mitt senaste inlägg å publicerat det på fejjan. Hmm.. weird.

Usch de e en såndär dag igen, då ja dels har mkt på schemat men dessutom jaa... vill så mkt! Måst försöka fara ti optima idag igen å se om jag sku få tag i snubben som ännu inte har ringt åt mig. Ja, de e lite såndär ångestdag överlag, mycket att håll reda på i huvudet just nu. Dessutom blir det simning idag oxå, hoppas nu axeln håller för det.

Sku måst in ti arbetskraftsbyrån å reda ut lite grejjer oxå, innan jag kan ta det stora steget. Det ena stora steget åtminstone. Men det är inte så svårt att ta reda på, det är bara att fråga i infon, hon e mkt kunnig å vet det mesta om det mesta ;D

Men jo, först gäller det att få tag i optima snubben... ! För att få reda på mera information där!


Sen när allt det här är löst, då börjar nog resten rulla på rätt fort oxå. Alltså nu pratar vi flytta å allt det där. Å så småningom säkert skaffa häst oxå.. ! Och vikten börjar nog rasa med sånt jobb oxå, de vet jag av erfarenhet ;D Men jo, det sku måst fixa sig innan vårbruket börjar å skolorna slutar, så de sku ju som helst få ske nu, att jag har allt på det klara. Alltså med optima snubben. Sen det andra stora steget kan jag lösa efteråt.

Åh, nu såg jag att twitterfeed hade vaknat å postat mitt senaste inlägg. Tog ju sin lilla stund med tanke på att jag skrev det igår..!


Blarf, varför har inte blaklader en webshop! Såg nu att dom varselbrallor jag har kostar 699 kr, å jag tror jag pröjsade typ 107 euro eller nåt sånt för mina! Nåja, visserligen på åland, så lite lapinlisä på, men ändå! Kolla på k-rauta i kokkola, intressant att samma modell på byxor, x1500 kostar 99 euro å 119 euro beroende på färg. Tror jag har X1500 på vanliga brallorna, men varsel e möe skönare, dom e mjukare material, alltså inte lika stekheta när man sitter i en traktor me icke-fungerande ac, å solen gassar.


Mina absoluta favoritbrallor! Mina är så nötta å slitna, så dom e tunna som tidningspapper i arslet, å reflexen ser ut som två gråa band ungefär. Dock är ja lite besviken att blaklader inte har dessa boxarlinnen, de e de enda ja använder på sommarn.. ! Kalla dagar tar man en t-shirt på sig ;) Dom hade endast tanktop, å de e såndär som slutar vid axlarna, så jonej, INGEN CHANS i världen att ja sku dra sån på mig ;( Nåja, man hittar ju såna basics överallt visserligen, senast såg jag på halpahalli, men kvalitén brukar ju vara därefter å. 

Så jo, det blir nog det första införskaffat när allt annat rullat på. Måste väl få ha ordentliga arbetskläder? ;) Ja, min profilbild här på blogger, där har ja ju mina favoritbralls! 


Såhär chillar man på Knallens terass ;) Å mina finaste fina bästa-gå-bort-skor :D