... den bästa häst som finns! Okej, hon heter ju Flamenca på riktigt, men hon är nog verkligen Queen of Spain!
För den oinvigde, Flamenca är Sussys ena PRE häst, ett sto.
Tror jag har skrivit om henne förut, åtminstone på fejjan, men de här e en sån obeskrivlig häst så... nä, det finns inte ord för henne! Önskar så att jag nångång sku hitta en häst som henne, å hädanefter så den dagen jag ska köpa häst, så kommer jag definitivt att leta ett sto ;) Endast ston som jag har kommit bäst överens med förut. Sen har jag visserligen tyckt om en del valacker, men när det gäller, då e de ston!
Nå, igår så slog det mig på kvällen att oj tusan att jag inte hade tänkt på det tidigare, de sku ju ha vari lite kul å fara på träningsdressyr-tävlingen, när dom hade en såpass lätt klass som dom hade. Men det var ju lite sent påtänkt. Tills Sussy skrev att flamenca går bara en klass ;D
Så lite på skoj då, så efteranmälde jag mig i morse, å red då lättaste klassen. Kände redan på uppvärmningen att det här kommer att gå bra. Nu ska jag då berätta att jag kom från åland september 2013, sen dess har jag ridit henne 4 gånger tror jag, å fanta en gång. De e allt jag ridit sen dess, så det blev ju verkligen att ta det här på talang!
När jag värmde upp å de var 2 ekipage kvar, så slog det mig "heeelvettteee, jag har glömt bort volt-tillbaka" när jag hade gått igenom banan i huvudet. Då blev det lite halvpanik. Det roliga var att dom kom jag ihåg, men sen red jag fel på 2 andra ställen istället haha ;D På det ena stället märkte inte ens domaren att jag ridit fel, men jag insåg att jag har ingen koll på vart jag ska härnäst, så jag hojtade "Red jag inte fel nu?" -6p totalt, men sånt händer :D Blev inte diskad iaf, å mitt mål var ju att få godkänd bana!
I början av banan var hon som ett ånglok, vilket både sussy å jenny har informerat mig om (å som jag själv sett när hon gått banor, men hade glömt bort), å redan innan startsignalen höll vi på springa ut från plan ett par gånger.
Nå, som en yr liten höna tog vi oss igenom banan (alltså yra hönan var jag då.. ), hon lugnade ner sig efter halva banan, men strax innan banan var klar började hon ladda å fråga mig när galoppen kommer :D Tackolov så kom de ingen galopp :D Jag har egentligen ingen aning om HUR jag ridit, mer än det som står på protokollet, men nää... sen e allt bara en dimma ;D De enda jag vet e att jag försökte se vägarna iallafall ;D Protokollet har jag i jackfickan som är i bilen, men tror jag landade på 60,nånting% iaf, så mer än godkänd bana! Ingen aning om hästen har gått i form, har jag haft långa eller korta tyglar osv osv ;D
Jag tror nog jag hade största flinet på när jag gjorde sista hälsningen (hade jag det Marie?), å när jag gav långa tyglar åt Flamenca, så kände jag mig nog som Edward Gal å Totilas! SÅ nöjd var jag med henne!
Det var lite svårt att landa på jorden efteråt, men nu när spänningen börjar släppa, ack va trött jag e (lagom vakna 3 på natten å stig upp halv 4) ;D Blir nog att ta en tupplur här snart så man orkar på tjejkväll/middag me polarna. Får dubbelfira ikväll nudå! :D
Man får hoppas det blir av igen, men kanske lite träning före vore på sin plats! ;)
Visar inlägg med etikett Party. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Party. Visa alla inlägg
lördag, mars 26
onsdag, juni 10
Livets goda...!
... Alltså ja moittar int, men just nu tycker jag livet sku kun sakta ner litegrann, jag hinner inte riktigt med :D
But first (let me take a selfie), nånej... Men helgen. Den fantastiska helgen.
Fredagkväll ringer C och undrar om jag har lust å komma å polera lastbil, visst, jag e ju inte den som backar för lite ovanligheter (förutsatt att ja inte e upptagen eller för trött), så det blev autosol å polera tank som fredagsmys för min del. Halv 2 på natten somnade jag, väckning 06, men vaknar 05.30 efter att ha sovit asigt dåligt. Ni vet sådär, en timme sömn, sen vaknar man å undrar va klockan e, sen sova lite till å så vakna igen... :S
Nåja, upp å full rulle, duscha, dricka kaffe (det enda jag tar lugnt med), äta gröt, packa packa packa... Och så iväg till lillby och Pedersöre TruckMeet (insta-länk) 2015. Anländer ca 09:15, testar kameran lite å kollar inställningar. Hade fått önskemål om att få convoyen på foto... Så det fixar jag!
Mkt tekniska problem med kameran, i ett skede fick fokuseringspunkterna spunk, brukar hända titt som tätt, hakar alltså upp sig på en punkt oavsett vad man fokuserar på, riktigt irriterande. Har inte klurat ut vad det beror på, men brukar hjälpa att snurra på programratten.. (?!)
Ovan med objektiven, å det ena märkte jag inte att var på MF (manuell fokus), så .. Ja... Svårt å tänka när man e trött som faen. Hade alltså lånat 3 objektiv, å lika skit blev det med alla tre (tills där en 12-tiden på natten)... Så fort jag bytte till eget objektiv, så fungerade allt plötsligt igen. Orsaken varför det "krånglade" var att dessa lånade objektiv hade ljusstyrkor på 1,8 (tror alla hade det), medans jag har 4 som lägsta. Det innebär oxå att jag måste justera iso å annat tjafs, å hur jag än gjorde så fick jag det inte riktigt bra.. på nåt jävla vis :S Ja, nej, det bara fungerade inte... :/
Så mkt jag borde lära mig med kameran ännu, men det tar sin tid..!
Nåja, när jag inte fotade så satt jag med Sussy å gänget i deras husvagn, drack kaffe, blev bjuden på mat å hade det otroligt trevligt! Runt en 8-9 tiden, så gick jag för att leta lite galningar från RP, hittade dom i andra ändan av området. Fick då träffa på flera st jag bara snackat med på nätet innan, så de va göörskoj!
Kvällen förlöpte ungefär så, tills det var dags för The Boopers.
Fick en bra plats, viftade bara lite med kameran, så flyttade folk sig ur vägen å jag fick stå närmast scenen. Tyvärr hade jag även här fortfarande problem med tekniken och dom första bilderna blev lite överexponerade, tills jag mittiallt hittade rätt inställningar!
But first (let me take a selfie), nånej... Men helgen. Den fantastiska helgen.
Fredagkväll ringer C och undrar om jag har lust å komma å polera lastbil, visst, jag e ju inte den som backar för lite ovanligheter (förutsatt att ja inte e upptagen eller för trött), så det blev autosol å polera tank som fredagsmys för min del. Halv 2 på natten somnade jag, väckning 06, men vaknar 05.30 efter att ha sovit asigt dåligt. Ni vet sådär, en timme sömn, sen vaknar man å undrar va klockan e, sen sova lite till å så vakna igen... :S
Nåja, upp å full rulle, duscha, dricka kaffe (det enda jag tar lugnt med), äta gröt, packa packa packa... Och så iväg till lillby och Pedersöre TruckMeet (insta-länk) 2015. Anländer ca 09:15, testar kameran lite å kollar inställningar. Hade fått önskemål om att få convoyen på foto... Så det fixar jag!
Mkt tekniska problem med kameran, i ett skede fick fokuseringspunkterna spunk, brukar hända titt som tätt, hakar alltså upp sig på en punkt oavsett vad man fokuserar på, riktigt irriterande. Har inte klurat ut vad det beror på, men brukar hjälpa att snurra på programratten.. (?!)
Ovan med objektiven, å det ena märkte jag inte att var på MF (manuell fokus), så .. Ja... Svårt å tänka när man e trött som faen. Hade alltså lånat 3 objektiv, å lika skit blev det med alla tre (tills där en 12-tiden på natten)... Så fort jag bytte till eget objektiv, så fungerade allt plötsligt igen. Orsaken varför det "krånglade" var att dessa lånade objektiv hade ljusstyrkor på 1,8 (tror alla hade det), medans jag har 4 som lägsta. Det innebär oxå att jag måste justera iso å annat tjafs, å hur jag än gjorde så fick jag det inte riktigt bra.. på nåt jävla vis :S Ja, nej, det bara fungerade inte... :/
Så mkt jag borde lära mig med kameran ännu, men det tar sin tid..!
Nåja, när jag inte fotade så satt jag med Sussy å gänget i deras husvagn, drack kaffe, blev bjuden på mat å hade det otroligt trevligt! Runt en 8-9 tiden, så gick jag för att leta lite galningar från RP, hittade dom i andra ändan av området. Fick då träffa på flera st jag bara snackat med på nätet innan, så de va göörskoj!
Kvällen förlöpte ungefär så, tills det var dags för The Boopers.
Fick en bra plats, viftade bara lite med kameran, så flyttade folk sig ur vägen å jag fick stå närmast scenen. Tyvärr hade jag även här fortfarande problem med tekniken och dom första bilderna blev lite överexponerade, tills jag mittiallt hittade rätt inställningar!
Här tex syns det jättebra hur överexponerad han är i ansiktet... Knepigt..
Men ni ska få se några av mina favoriter.. Oavsett om dom är överexponerade eller nä :D
Den här.. Den är min absoluta favorit! Utan tvekan!
Uppladdningen krånglade lite, så ni får inte se flera bilder, men dom finns i den här gruppen på FB eller så på kuvat.
Det viktiga för mig i det här fallet, det var inte att få bra foton för andras ögon, utan extremt bra foton i mina ögon, av ett band jag älskar. Och det fick jag. När jag såg på kameran att jag hade fått första fotot jag var nöjd med, så log jag ett såntdär överlyckligt med harmoniskt leende. Sångaren (han bortre) såg på mig, å log han oxå. Jag kunde lixom dö lyckligt. Jag hade fått ett -i mina ögon- perfekt foto.. ! Och när man sen såg dom på datorn, så visade det sig vara flera! Men det var mitt mål med boppers.
Före och efter boppers så hade jag otroligt kul (som ovan nämnt) många galningar, många pussar, många kramar från höger å vänster. I ett skede blev jag attack-pussad från varsin sida, netta på ena sidan, tomppi på andra sidan :D
Satt i ett skede å hade filosofiska funderingar med en typ, det var riktigt trevligt. Trots att jag var nykter. En såndär sak jag inte riktigt kan lägga fingret på heller... Det roliga är att denhär typen har jag träffat förut, genom mitt ex :D Alltså jäkligt många år sen.. Så lite lustigt att man springer på varann på det sättet igen.
Inte nog med att det har varit rätt tomt på fronten oxå, så dök det plötsligt upp 2 erbjudanden nu. Eller kanske 3 t.o.m... Det fick en att börja fundera minsann.
Och så ska jag försöka få ihop en liten "Helgens" (beror på hur mkt jag kommer på det.. )
Helgens #1: The boppers
Helgens Surprice: Stocken
Helgens Adrenalin: Cage Riders (seriöst, jag gick därifrån när dom tog in en gubbe å stå medans dom körde)
Helgens Bamsekram: Tomppi
Helgens Förvåning: Sören å Tom B.
Helgens Godaste: Sussy mat!
Helgens Mysigaste: Sussys husvagn å pussen jag fick innan jag for hem ;)
Helgens Wtf-moment: När jag insåg att jag kunde ha tagit husbilen vår.
Helgens Imponering: Dabba
Helgens Buu: Regnet som kom å strulet med kameran
Nåjaa, snarklådan nudå! :D
Etiketter:
Canon 50D,
Fotografering,
Förälskad,
Jag analyserar,
Jag flummar,
Party,
Pedersöre TruckMeet,
PTM2015,
Tagga,
The Boppers
tisdag, december 16
5 öring.
Ibland kan det vända på en 5-öring. Grimasen som kommer efter den meningen är ganska beskrivande hur jag känner mig och vad jag tänker i just det tillfället. Läpparna konstigt formade (typ duckface, fast ja hakar fast piercingplattan i tänderna), höjer på bägge ögonbryn å funderar "varför öppnade jag ens käften?". Det är så jävla klockrent, det slår aldrig fel..
Men nä, inte är det så dramatiskt som det låter, bara jag som överdramatiserar lite, sånt jag behöver för att återgå till det normala igen.
Vill att den här veckan ska vara över. Troligtvis vet jag mera då, men oxå för att jag har en rolig helg att se fram emot! TORNITALOPARTY! Woop woop! Som ja ha längtat ti de! Litet gäng, men ack så roligt de kommer att bli. No expectations!
Men nä, inte är det så dramatiskt som det låter, bara jag som överdramatiserar lite, sånt jag behöver för att återgå till det normala igen.
Vill att den här veckan ska vara över. Troligtvis vet jag mera då, men oxå för att jag har en rolig helg att se fram emot! TORNITALOPARTY! Woop woop! Som ja ha längtat ti de! Litet gäng, men ack så roligt de kommer att bli. No expectations!
Etiketter:
Dejting,
Frustrerad,
Hitta-på-fanstyg,
Jag flummar,
Karlar,
Party,
Tornitalo
fredag, augusti 22
Klagan...
.... Nu ska jag beklaga mig, så den som inte orkar läsa om mina krämpor kan sluta läsa nu.
Sen resan har jag haft infernaliskt ont i min ena höft. Eller snarare ovanför höftbenskammen. Jag vet inte exakt riktigt hur jag ska förklara, tror det är muskulärt, men sku borda kolla upp hur musklerna går där.
Sen resan har jag haft infernaliskt ont i min ena höft. Eller snarare ovanför höftbenskammen. Jag vet inte exakt riktigt hur jag ska förklara, tror det är muskulärt, men sku borda kolla upp hur musklerna går där.
Här är ljumskmusklerna, men de känns på nå vis ändå som de sku gå över/runt övre kanten av höftbenet. Nåja, känner inte så bra nu när jag sitter stilla.. Nä måste nog vara Gluteus Medius som e sjuk, oerhört irriterande är det dock. Vet inte varifrån det kommit heller :S Å det blir bara värre å värre för varje dag -.-
Inte nog med det så är det strul med vänstra axeln ännu. Tror det var den som började krångla vid simningen, minns inte riktigt. Nå den känns av ännu, kan inte självmant lägga vänster hand på höger axel utan att de skär till på framsidan, troligen nå ligament eller senor som e slut. Inflammation tror ja inte riktigt på, eftersom det varken är svullet eller varmt.
De e så ljuvligt när man e sådär trasig.
Alltså jag måst erkänna en sak. Ni som det berör, ni lär nog bara garva åt mig, men de e helt på riktigt. Stallsflickorna e ju ... Ja vilken ålder e ni i nu? 15 å uppåt? Nå, jag e ju sådär meganojig att ja ska va som typ världens pinsammaste person som talar me dom. Ja vet int vaför ja nojar så över de, ja kommer bra överens me dom, men på nå vis e de så .... ja... Alltså vi stalle går de bra, men sådär när ja ser dom på andra ställen... x) Men jag tror nog att dessa stallsflickor är vettiga i huvudet till skillnad från mig då ja va tonåring höhö ;D De e nog säkert ba i mitt huvu, men ändå :D
Man har ju känt dom i bra många år nu redan å e goda vänner, å jag har, som jag alltid sagt, int nå skillna på ålder på folk ja umgås med. Ja behandlar int en person efter deras ålder, ja behandlar dom som individer. Om man nu ska gå lite djupare på det hela. Just av såndära gånger som jag brukar funder om ja int på ett eller annat sätt borde jobba med ungdomar. Livserfarenhet har jag ju som jag sku va ungefär 80 år gammal ;)
Nämen ja tycker de e roligt då man kan umgås med människor i väldigt varierande åldrar :)
Näpp, nu borde jag börja tagga, ska ti lärrys åtminstone ikväll, sen får man se om det bär vidare eller nä. Lär ju inte kunna shejka me min höft ;) Eller så är det kanske just det som behövs!! :D
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)