Så känner jag mig just nu.
Käre bror var hit å försökte fixa vår EXTENDER eftersom jag inte hade fått det att toima. En extender är alltså en grej som förstärker wlan, eftersom jag har lite dåligt me signal hit uppe och vi hade nyligen bytt modem...
Nå, tror ni på fullaste allvar att det gick smärtfritt? Nej, inte ens lite. Varför kan det inte bara vara plug and play, vaför i hela helskota ska allt vara så förbaskat krånligt?
Efter mkt krånglande va bror tvungen att åka hem, så de lämna lite på hälft, jag connecta tfn å surfplattan direkt ti modemet å i vardagsrummet (som e rakt ovanför) så går det nog bra, de e i sovrummet de brukar vara lite problem med signalen. Men vi ska se ikväll nudå när ja går å lägger mig om de sku va så att det faktiskt sku fungera bättre med det här modemet eftersom det hade antenner.
Nå, när jag hade lugnat ner mig från det utbrottet så kom jag på en fenomenal idé som jag tänkte göra åt Melwin, å börja som vanligt fundera på garnalternativ. Googla lite å såg att Tilda å Home sweet Home är det som använts oftast, men med Tilda blir det minimalt smått å med Home Sweet Home blir det enormt! Så ja tänkte jag kör på ett mellanting, myboschi. MyBoschi brukar ha många färger, å på nätet kan man beställa flera färger, på novitas hemsida.
Men dra mig baklänges genom en tallskog, tror ni int att novita har slutat sälja myboshi? Nu är jag inte helt säker, men ja tror novita har varit agentur i finland.
Jag tror jag seriöst börjar gråta. Dock vet jag att det finns ett exakt likadant garn som myboschi, som jag nu inte kommer ihåg vad heter sådär på rak arm, men dock vet jag inte hur deras färgalternativ ser ut. VARFÖR I HELA JÄVLA HELVETE SKA DET MÅST VARA SÅ FÖRBASKAT SVÅRT ATT HITTA RÄTT GARN MED RÄTT FÄRGER? Speciellt i finland. I Sverige finns det massor med garntillverkare som har otroligt många å fina färger. Novita har nog det sämsta utbudet ever, både storleksmässigt och färgmässigt.
Håhå, det tar på mitt stackars hjärta å bli sådär förbannad.
Visar inlägg med etikett Rabiat. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Rabiat. Visa alla inlägg
fredag, januari 1
Tickande bomb.
lördag, maj 31
Seriöst...?
Nästa gång ja far ut på krogen, för att ha roligt, dvs inte för att hitta nåt att vila ögonen på, så kan SNÄLLA ALLA KARLAR ba som vik hädan?!
Kvällen börja me lite mess å nån som tydligen saknade mig. Hör å häpna *ritar en massa kors i taket*, inte den personen som erkänner det i första taget inte. Nåja, Marie å jag sku öht int göra nå idag, men sen råka de bli Terass. Det kom vi på typ sådär kl 11... Men vi sku absolut int vidare nå. Sen råkade bli stass. Å sen råkade jag bli påpussad av ett span oxå... Seriöst.. kom igen. Ids int ens... !
Vad är lixom upp, varför kan jag bara ibland inte få vara ifred?! Totalt osminkad, håret i hästsvans, helt vardaglig.. å så dehär. Visst e de kul ti få uppmärksamhet, most of the time, men ibland, som just idag, så vill ja int ens att nån ska si på mig.
Det här spanet e förstås inte ett ledigt span det heller, men ett span som ja connectar rätt bra me, kul typ, ett span som jag har skrattat åt så tårarna runnit, som dragit samma skämt 3 gånger bara för att få mig å skratta. Men de kunde ha räckt me den där kramen bara...
Och jo, jag har många span, jag har mina soft spots, jag har nåt att vila ögonen på. Jag vill ha nåt att vila ögonen på, och med span menar jag just nåt att vila ögonen på. Inget som ska ske nåt. Förut sysslade jag mkt me att flirta å ragga, alltså helt enligt konstens alla regler. Så till den grad att jag kollade ut en okänd person, enbart som utmaning, för att efter 5 minuter få honom att komma fram å snacka.
Jag har kommit förbi den där fasen, iaf till en stor del, visst kan jag se nåt intressant, men inte är det alls på samma vis som förut, som mer var bara för att testa om det faktiskt funkade. Ja de e lite invecklat att förklara... tror jag ger upp försöket.
Och inte nog med detta, så var det 2 andra desperata raggningsförsök oxå som gick så långt att jag faktiskt sa ord åt dom. Det fanns nog en del som jag kallt vände ryggen till. Och som dom ens fattade det..?!
Om vi ska ta till Tracey Cox regler så är det ju de facto kvinnan som sänder ut signaler åt karln att "ta första steget". Genom kroppsspråk. Men idag verkade det inte ha gått hem på folk att de stod KOM INTE HIT i min panna.
Ett givet bevis på att jag bara vill ha nåt att vila ögonen på, är att när det väl kommer till kritan, är det JAG som backar ur.
Pust å stön.
Kvällen börja me lite mess å nån som tydligen saknade mig. Hör å häpna *ritar en massa kors i taket*, inte den personen som erkänner det i första taget inte. Nåja, Marie å jag sku öht int göra nå idag, men sen råka de bli Terass. Det kom vi på typ sådär kl 11... Men vi sku absolut int vidare nå. Sen råkade bli stass. Å sen råkade jag bli påpussad av ett span oxå... Seriöst.. kom igen. Ids int ens... !
Vad är lixom upp, varför kan jag bara ibland inte få vara ifred?! Totalt osminkad, håret i hästsvans, helt vardaglig.. å så dehär. Visst e de kul ti få uppmärksamhet, most of the time, men ibland, som just idag, så vill ja int ens att nån ska si på mig.
Det här spanet e förstås inte ett ledigt span det heller, men ett span som ja connectar rätt bra me, kul typ, ett span som jag har skrattat åt så tårarna runnit, som dragit samma skämt 3 gånger bara för att få mig å skratta. Men de kunde ha räckt me den där kramen bara...
Och jo, jag har många span, jag har mina soft spots, jag har nåt att vila ögonen på. Jag vill ha nåt att vila ögonen på, och med span menar jag just nåt att vila ögonen på. Inget som ska ske nåt. Förut sysslade jag mkt me att flirta å ragga, alltså helt enligt konstens alla regler. Så till den grad att jag kollade ut en okänd person, enbart som utmaning, för att efter 5 minuter få honom att komma fram å snacka.
Jag har kommit förbi den där fasen, iaf till en stor del, visst kan jag se nåt intressant, men inte är det alls på samma vis som förut, som mer var bara för att testa om det faktiskt funkade. Ja de e lite invecklat att förklara... tror jag ger upp försöket.
Och inte nog med detta, så var det 2 andra desperata raggningsförsök oxå som gick så långt att jag faktiskt sa ord åt dom. Det fanns nog en del som jag kallt vände ryggen till. Och som dom ens fattade det..?!
Om vi ska ta till Tracey Cox regler så är det ju de facto kvinnan som sänder ut signaler åt karln att "ta första steget". Genom kroppsspråk. Men idag verkade det inte ha gått hem på folk att de stod KOM INTE HIT i min panna.
Ett givet bevis på att jag bara vill ha nåt att vila ögonen på, är att när det väl kommer till kritan, är det JAG som backar ur.
Pust å stön.
Etiketter:
Bitter,
Frustrerad,
Jag analyserar,
Karlar,
Rabiat,
Stass,
Terass
torsdag, maj 15
Ajaj...
.... Tror det blev ca 7h istallet idag... Lätt trött om jag ska vara riktigt ärlig.
Är lite grinig oxå, måste vara oäten å odrucken i morron morrn, när jag ska ti sjukan ;( FYFAN VAD JAG HATAR DET. Blodproven måste göras mellan 08 - 09, å sen rtg e kl 10 först. Men sen är det över..! Sen får jag vräka i mig käk, å sen på kvällen blir det talko vid stallet. Sen e de bara roligt på G.
Konstaterade att jag sku behöva en sadelstol när jag ska fota, å en hög en dessutom... Får så helvetiskt ont i ryggen å stå sådär länge.. Dessutom körs 2 banor samtidigt, å de e lite tråkigt :S Betyder att jag inte kommer att kunna fota alla ekipage :/ Nåja, de e som de e.
Håller på slänger upp Jennys bilder från träningarna nu, tänkte jag sku göra de först i moron, men när jag kolla igenom bilderna å såg faxis steg, så var ja tvungen att göra de nu ikväll... Så nu är dom på uppladdning. Fototekniskt ingen förbättring ännu... Men antar att man inte kan förvänta sig förbättring på sådär kort stund... Fick inga wow-foton idag, men det kan bero på att jag har som sagt mer kritiska ögon nu, å förväntar mig mer.
Ni får som vanligt några smakprov...
Och så var det nån som sa att faxi sku måst lägg mera vikt på bakbenen...
Är lite grinig oxå, måste vara oäten å odrucken i morron morrn, när jag ska ti sjukan ;( FYFAN VAD JAG HATAR DET. Blodproven måste göras mellan 08 - 09, å sen rtg e kl 10 först. Men sen är det över..! Sen får jag vräka i mig käk, å sen på kvällen blir det talko vid stallet. Sen e de bara roligt på G.
Konstaterade att jag sku behöva en sadelstol när jag ska fota, å en hög en dessutom... Får så helvetiskt ont i ryggen å stå sådär länge.. Dessutom körs 2 banor samtidigt, å de e lite tråkigt :S Betyder att jag inte kommer att kunna fota alla ekipage :/ Nåja, de e som de e.
Håller på slänger upp Jennys bilder från träningarna nu, tänkte jag sku göra de först i moron, men när jag kolla igenom bilderna å såg faxis steg, så var ja tvungen att göra de nu ikväll... Så nu är dom på uppladdning. Fototekniskt ingen förbättring ännu... Men antar att man inte kan förvänta sig förbättring på sådär kort stund... Fick inga wow-foton idag, men det kan bero på att jag har som sagt mer kritiska ögon nu, å förväntar mig mer.
Ni får som vanligt några smakprov...
Och så var det nån som sa att faxi sku måst lägg mera vikt på bakbenen...
Och så hade vi det här med benlyft...
Ja de blev lite bildspam här i ren frustration... Men då MAN VET vad hästen kan, å vissa kan bara inte öppna ögonen...! Förbannade domarsport dehär..
Etiketter:
Dressyr,
Faxi,
Fotografering,
Förälskad,
Jenni-träningar,
Malmska Sjukhus,
Rabiat
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)