... todotodotodo... tootttodooo..
Jo, de slirar lite sådär direkt från moronen, men va gör nu he ;)
Har börjat smaka på BuJo:ing lite lätt sådär å gör en massa listor. Min värsta/längsta lista e ju min To-Do lista, som konstigt nog blir bara längre å längre, å inte alls kortare som tanken var ;)
Nåja, vissa saker på listan är ju såntdär evigt återkommande som att städa å diska, men man kunde ju åtminstone få bort såntdär en-gångs-göra. Som att sortera pappren i mappen jag har på golvet framför tvn, kolla vilka papper jag ska ha kvar, å vilka som int ska va kvar! Så jag kan nyttja mappen till annat!
Satt igår å fundera om ja sku visp ihop en smörgåstårta, men kom fram till att jag har för mkt mat som borde ätas upp först, innan datumet går ut, så får väl se till nästa helg om det sku lyckas bättre då! Bara för att jag kan lixom. Min käre mor har nån fix idé att vissa saker går bara ti laga vissa tidpunkter på året. Tex äppelpaj går bara att laga till halloween. Så man kan väl säga att jag sådär vid 34-års ålder blir lite barnsligt rebellisk av mig, å vill laga dittan å dattan, för att jag kan...
Nåt jag borde få gjort, men inte riktigt vet hur, e större "kontorsutrymme". Det börjar bli en aningens fullt på mitt enorma skrivbord nu när printern kom hit oxå. Sen att man har 2 högtalaren å en baslåda, samt en 22,3" skärm, gör ju inte saken desto bättre. I praktiken innebär det här lite kaos på skrivbordet, min kalender å mitt anteckningsblock ligger bägge på printern, mina normalstora fotopapper ligger oxå på printern, å mina A4 fotopapper ligger på baslådan. Vanliga utskriftspappren ligger på en golvhögtalare.
För att inte tala om mapparna jag har, vart tusan ska ja lägga dom? Jag sku behöva få in en liten smidig bokhylla av nåt slag mellan skrivbordet å väggen.. Höh. Fastna förstås på ikea-loppiset nu.. Men nåjo, det får vänta. Eller nån annan som har nåt bra knep?
Nåja, de börjar väl så småningom bli dags å ta itu me dagens To-Dos nudå :)
Visar inlägg med etikett The Crib. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett The Crib. Visa alla inlägg
lördag, januari 14
söndag, januari 1
Gott nytt år.. !
I sedvanlig ordning så sov jag mig genom nyåret. Kollade lite memories på fejjan här tidigare, å såg att jag nog sovit mig genom flera nyår ;)
Igår var det soffläge hela dagen, hade varit vaken ti halv 1 (!!!!) på natten å förstås vaknat 6 på moron, så man var ju sådär lagom pigg. Efter "9ans kaffe" hade ja tänkt sova ett par timmar på soffan, men kollade en så spännande serie så... jag somna aldrig, utan låg där tills halv 8 på kvällen då jag hade sett alla avsnitt. Skam f.ö riiiktigt bra serie! Diggar man Gossip Girl å Awkward, så diggar man denhär serien oxå! Den ÄR precis så bra som alla säger!
Nå hur som hafver, halv 8 kravla ja mig upp från soffan i hopp om att kvickna till, men halv 9 insåg jag att jag fick ge upp, så kasta in en Duact så man sku få nå luft å gick å la mig. Sov sådär vackert till halv 8 morse!
Så nu sitter man här med moriskaffe, inte helt 100%, men betydligt piggare. Ryggen sku vila mörda mig efter att liggande.. ! Det blev mao inte så mkt gjort här igår. Men idag lär det bli iaf! Väntar nu mest på att folk ska börja vakna till här i huset så man vågar börja röra sig. Det heter väl kl 06, men brukar nog vänta till 9 på helgerna åtminstone.
Mina planer för idag är att få lite omrumsterat i köket, jag har vissa grejjer på fel ställen. T.ex medicinerna. Å nå plastpryttlar. Så det blir nog att försöka få nån sorts bättre ordning där. Medicinerna har jag haft i "kaffeskåpet", men de resulterar i att ja lyfter ner lådan på ugnen varje gång jag ska ha nåt, å dit lämnar den sen. Irriterande. Dom måste vara mer åtkomliga.. !
Ytterligare hade jag tänkt försöka få färdigt så långt, så jag t.o.m får nålat upp gardinerna i alla rum, böckerna på plats, å om jag e riktigt flitig, börja sortera mina mappar. Alltså egentligen hinna med sånt som ligger långt ner på prioriteringslistan. Skrubben är ett sånt exempel.. ! Sladdar ti datorn. Nu just har ja bara en skarvsladd så ja får datorn, skärmen å högtalarna ikopplade, således inte mina externa hårdskivor.
Nå om int annat, om ja inte hinner få färdigt allt idag (blir det nånsin färdigt?) så e de ju lite längre helg nästa helg.. !
Nåja, nu börjar nog klockan närma sig så mkt 9 så jag vågar börj på, dessutom har jag hört livstecken från nå grannar, så nu jävlars! :D Go moron å gott nytt år! :D
Igår var det soffläge hela dagen, hade varit vaken ti halv 1 (!!!!) på natten å förstås vaknat 6 på moron, så man var ju sådär lagom pigg. Efter "9ans kaffe" hade ja tänkt sova ett par timmar på soffan, men kollade en så spännande serie så... jag somna aldrig, utan låg där tills halv 8 på kvällen då jag hade sett alla avsnitt. Skam f.ö riiiktigt bra serie! Diggar man Gossip Girl å Awkward, så diggar man denhär serien oxå! Den ÄR precis så bra som alla säger!
Nå hur som hafver, halv 8 kravla ja mig upp från soffan i hopp om att kvickna till, men halv 9 insåg jag att jag fick ge upp, så kasta in en Duact så man sku få nå luft å gick å la mig. Sov sådär vackert till halv 8 morse!
Så nu sitter man här med moriskaffe, inte helt 100%, men betydligt piggare. Ryggen sku vila mörda mig efter att liggande.. ! Det blev mao inte så mkt gjort här igår. Men idag lär det bli iaf! Väntar nu mest på att folk ska börja vakna till här i huset så man vågar börja röra sig. Det heter väl kl 06, men brukar nog vänta till 9 på helgerna åtminstone.
Mina planer för idag är att få lite omrumsterat i köket, jag har vissa grejjer på fel ställen. T.ex medicinerna. Å nå plastpryttlar. Så det blir nog att försöka få nån sorts bättre ordning där. Medicinerna har jag haft i "kaffeskåpet", men de resulterar i att ja lyfter ner lådan på ugnen varje gång jag ska ha nåt, å dit lämnar den sen. Irriterande. Dom måste vara mer åtkomliga.. !
Ytterligare hade jag tänkt försöka få färdigt så långt, så jag t.o.m får nålat upp gardinerna i alla rum, böckerna på plats, å om jag e riktigt flitig, börja sortera mina mappar. Alltså egentligen hinna med sånt som ligger långt ner på prioriteringslistan. Skrubben är ett sånt exempel.. ! Sladdar ti datorn. Nu just har ja bara en skarvsladd så ja får datorn, skärmen å högtalarna ikopplade, således inte mina externa hårdskivor.
Nå om int annat, om ja inte hinner få färdigt allt idag (blir det nånsin färdigt?) så e de ju lite längre helg nästa helg.. !
Nåja, nu börjar nog klockan närma sig så mkt 9 så jag vågar börj på, dessutom har jag hört livstecken från nå grannar, så nu jävlars! :D Go moron å gott nytt år! :D
lördag, december 31
Det värsta..
.. är över!
Fick ihopskruvat alla grejs igår (tror jag.. ? Nej fan, extra hyllorna till Billy.. nåja)... å nu har jag så sjuka händer, så ja tänkte int ens få upp ett nytt kaffepaket då jag sku koka moriskaffe ;D
Nämen lite försvagade nypor, har länge haft problem med det, dom trodde ju t.o.m att jag hade karpaltunnelsyndrom där ett tag, så.. Men.. De e bara å leva med! Vissa dagar har man starkare nypor, vissa dagar får man int upp korken p en limsaflaska.. ! Därför virkning och stickning e bra för mig (sägs det iaf.. ) ;)
Nåja, hur som hafver, hade ett LINDVED bord som sidobord till soffan, inte kanske de snyggaste, men ett av dom billigaste :P Nu är det lite så att jag kör på den här konstiga stilen då de gäller soffbord, så när man riktigt kollar, så e mitt soffbord längre än själva soffan. Det betyder att de e lite småjobbigt om man tex dricker kaffe medans man donar, (för jag sitter alltid med fötterna på soffbordet.. hehe), å ska måst böj sig tookåt framåt hela tiden, så ... därför behövde jag ett sidobord!
Min kökspall e kanske det jag misslyckades mest med ;D Måst ha nånting som int de ska vara, för jädrans va den vicklar.. Men alla skruvar e åtdragna så hårt ja kunnat, så.. Nåja, den säter väl sig.
Lampan min e ja fruktansvärt nöjd med. När jag såg alla delar, så var jag nog tvärsäker på att jag aldrig får ihop den, men när man sen börja på, så va de ju hur enkelt som helst! Bara ti "klick fast" en massa grejs. T.o.m sladdarna fixa jag själv. Okej, de e ju int så svårt de, men allt de där just att koppla ihop allt, sen justera längden å sen ti få koppin å allt.. jaa.. färdigt.. ! Men jo, de fick jag igår, alldeles själv ;) Känd mig så stolt så ja funtsa på om ja sku börja koppla dom där taklamporna som bara har sockerbit, själv, tills ja insåg att de va heeeelt andra färger på kablarna (åtminstone i sovrummet) än dom på lampan.. ! Så ja tror ja överlåter det åt bror ;)
Nu hade ja ju bara bilder på den när den e tänd, men den e helvit på utsidan, å silver på insidan.
Sen... Sen fick jag det absolut värsta fixat. Sänggaveln! Svor nog ett par gånger när jag höll på me den, å tappa nå skivor i golvet, så dom nedanför måste ju ha trott att ja håller på river hela läggan.
Men nu e den på plats.. ! Skruva ihop största delen i vardagsrummet, å sen när det bara var lite kvar, så flytta jag delarna till sovrummet.
Fick ihopskruvat alla grejs igår (tror jag.. ? Nej fan, extra hyllorna till Billy.. nåja)... å nu har jag så sjuka händer, så ja tänkte int ens få upp ett nytt kaffepaket då jag sku koka moriskaffe ;D
Nämen lite försvagade nypor, har länge haft problem med det, dom trodde ju t.o.m att jag hade karpaltunnelsyndrom där ett tag, så.. Men.. De e bara å leva med! Vissa dagar har man starkare nypor, vissa dagar får man int upp korken p en limsaflaska.. ! Därför virkning och stickning e bra för mig (sägs det iaf.. ) ;)
Nåja, hur som hafver, hade ett LINDVED bord som sidobord till soffan, inte kanske de snyggaste, men ett av dom billigaste :P Nu är det lite så att jag kör på den här konstiga stilen då de gäller soffbord, så när man riktigt kollar, så e mitt soffbord längre än själva soffan. Det betyder att de e lite småjobbigt om man tex dricker kaffe medans man donar, (för jag sitter alltid med fötterna på soffbordet.. hehe), å ska måst böj sig tookåt framåt hela tiden, så ... därför behövde jag ett sidobord!
Min kökspall e kanske det jag misslyckades mest med ;D Måst ha nånting som int de ska vara, för jädrans va den vicklar.. Men alla skruvar e åtdragna så hårt ja kunnat, så.. Nåja, den säter väl sig.
Lampan min e ja fruktansvärt nöjd med. När jag såg alla delar, så var jag nog tvärsäker på att jag aldrig får ihop den, men när man sen börja på, så va de ju hur enkelt som helst! Bara ti "klick fast" en massa grejs. T.o.m sladdarna fixa jag själv. Okej, de e ju int så svårt de, men allt de där just att koppla ihop allt, sen justera längden å sen ti få koppin å allt.. jaa.. färdigt.. ! Men jo, de fick jag igår, alldeles själv ;) Känd mig så stolt så ja funtsa på om ja sku börja koppla dom där taklamporna som bara har sockerbit, själv, tills ja insåg att de va heeeelt andra färger på kablarna (åtminstone i sovrummet) än dom på lampan.. ! Så ja tror ja överlåter det åt bror ;)
Nu hade ja ju bara bilder på den när den e tänd, men den e helvit på utsidan, å silver på insidan.
Sen... Sen fick jag det absolut värsta fixat. Sänggaveln! Svor nog ett par gånger när jag höll på me den, å tappa nå skivor i golvet, så dom nedanför måste ju ha trott att ja håller på river hela läggan.
Men nu e den på plats.. ! Skruva ihop största delen i vardagsrummet, å sen när det bara var lite kvar, så flytta jag delarna till sovrummet.
Riktigt nöjd blev jag med den, men om de inte var trångt i sovrummet från förr, så e det definitivt trångt nu ;) Jag kan sitta på sängen å leta i byrån som jag har upp efter andra väggen ;D Kan nog bara konstatera att 51 kvm e för litet för mig. Men, de går bra när jag är på hyra, värre sku de vara om de var en köpt lägga!
Så gällandet sovrummet nu, så sku de bara vara å få nålat gardinerna å sen hängt upp dom, sorterat lite strumpor å in me lite kläder i skåpena, så e sovrummet klart åtminstone! Köket å vardagsrummet e nog totalkaos ännu, men så småningom.. ! Janå, taklampan i sovrummet förstås, men som sagt, de e nog nåt för min bror.
Nåt som verkligen bekymrar mig, e ... lever nån ens i dehär huset? 90% av tiden jag e här, så hörs de verkligen int nåt från nån annan. Inte iaf dom här grannarna på sidorna. Ibland hör man nå barnfötter som springer nånstans, men, de e ungefär där då. Mesta ljudet kommer från trapphuset när folk kommer å går, men that's it. Aldrig att man sku höra nå tv-ljud eller nå musik eller nå. Ja e ju lixom van me den läggan jag hade på åland, där jag hörde när grannen kollade sport (både tv-ljudet å när han skrek), samt grälade me sin brud, å när han brassa med hunden som skällde. Jag vågar ju lixom knappt röra mig, för ja tror ju att jag e den enda som för oljud här :-o
Nåja, bara folk sku vakna här nu, så man sku kuna börj göra nåt :) Blev nog lite kort natt inatt, så jag tror ja däckar nog på soffan här i nåt skede ännu ;)
fredag, december 30
Nåja....
... Nu var det totalkaos här igen då! Inte för att jag direkt klagar ;)
Mitt lass från ikea kom igårkväll å levererades direkt hem, vilket var skönt, så behöver man int lasta om de från bil till bil heller. Så i helgen, om man nu hålls på benen åtminstone*, så blir det att försöka få nån ordning här.
Packade ner lite garn i plastlådorna igår, å det blir helt jäkla perfekt! Så nöjd med mitt val. Enda felet är att jag sku behöva ungefär 30 lådor till! Samt i olika storlekar. Nu tog jag bara 4 småa lådor till produktionsgarnet (som ska vara under soffbordet), å 2 lite större till annat garn, men sku t.o.m ha kuna ta nån storlek större ännu på ett par lådor! Nåja, jag vet ju vad jag behöver tills nästa ikea-resa ;) Inte för att plastlådor e så snygga, men betydligt snyggare än ikeapåsar! :D
Tog även 6 st skubb-lådor, 3 vita å 3 svarta (varför just 3 i varje förpackning? varför int 2 eller 4?), snygga lådor, men... jag e inte helt säker på var ja ska ha dom ens :D En vit vet jag att jag ska ha ti fotograferingen, mer om det senare, men resterande 5 lådor?
Nåja, nog hittar man alltid nån användning för dom nog ;)
Lite halft led e ja att allt ikea ska skruvas ihop, jamenar t.o.m kökspallen ska skruvas ihop. Hade dom inte bara kunnat göra en modell som går att vika ihop? Å min lampa? Hur tusan ska jag få ihop den?
Mycke fina grejjer hade jag fått, så hade nog gjort ett bra val! Men det blir en hel del omrumstering här nu. Jättesnygga vitvinsglas hade vi hittat (dvs morsan surfa på ikea å jag låg på soffan å kolla), däremot hittade vi inte snygga rödvinsglas eller champagneglas så de va lite slött.
Soooom sagt, mkt kaos nu just! Hållit på sortera garn dessutom! Hittills e de 5 olika högar med garn, så åtminstone 5 lådor till sku sitta fint! Jag har faktiskt 2 st hemhemma, ganska stora lådor, så jag funderar nog lite på om dom ska få byta jobb.
Nåja, överleva en jobbdag nu, sen får man börja på här hemma! Får ladda upp me stor panna kaffe bara, så blir de no finnemang dehär! :D
*Flunssa 2.0 håller på övertar min kropp, pigg å kry, bortsett från att jag kan inte andas utan att de rosslar å svider långt ner i luftrören, såpass långt ner att de hjälper verkligen inte att försöka hosta bort slemmet. Ena bihålan värker lite oxå titt som tätt. Så är lite rädd, att bara de blir eftermiddag idag, å man slappnar av jobbmässigt, så bryter de ut helt å hållet! :(
Mitt lass från ikea kom igårkväll å levererades direkt hem, vilket var skönt, så behöver man int lasta om de från bil till bil heller. Så i helgen, om man nu hålls på benen åtminstone*, så blir det att försöka få nån ordning här.
Packade ner lite garn i plastlådorna igår, å det blir helt jäkla perfekt! Så nöjd med mitt val. Enda felet är att jag sku behöva ungefär 30 lådor till! Samt i olika storlekar. Nu tog jag bara 4 småa lådor till produktionsgarnet (som ska vara under soffbordet), å 2 lite större till annat garn, men sku t.o.m ha kuna ta nån storlek större ännu på ett par lådor! Nåja, jag vet ju vad jag behöver tills nästa ikea-resa ;) Inte för att plastlådor e så snygga, men betydligt snyggare än ikeapåsar! :D
Tog även 6 st skubb-lådor, 3 vita å 3 svarta (varför just 3 i varje förpackning? varför int 2 eller 4?), snygga lådor, men... jag e inte helt säker på var ja ska ha dom ens :D En vit vet jag att jag ska ha ti fotograferingen, mer om det senare, men resterande 5 lådor?
Nåja, nog hittar man alltid nån användning för dom nog ;)
Lite halft led e ja att allt ikea ska skruvas ihop, jamenar t.o.m kökspallen ska skruvas ihop. Hade dom inte bara kunnat göra en modell som går att vika ihop? Å min lampa? Hur tusan ska jag få ihop den?
Mycke fina grejjer hade jag fått, så hade nog gjort ett bra val! Men det blir en hel del omrumstering här nu. Jättesnygga vitvinsglas hade vi hittat (dvs morsan surfa på ikea å jag låg på soffan å kolla), däremot hittade vi inte snygga rödvinsglas eller champagneglas så de va lite slött.
Soooom sagt, mkt kaos nu just! Hållit på sortera garn dessutom! Hittills e de 5 olika högar med garn, så åtminstone 5 lådor till sku sitta fint! Jag har faktiskt 2 st hemhemma, ganska stora lådor, så jag funderar nog lite på om dom ska få byta jobb.
Nåja, överleva en jobbdag nu, sen får man börja på här hemma! Får ladda upp me stor panna kaffe bara, så blir de no finnemang dehär! :D
*Flunssa 2.0 håller på övertar min kropp, pigg å kry, bortsett från att jag kan inte andas utan att de rosslar å svider långt ner i luftrören, såpass långt ner att de hjälper verkligen inte att försöka hosta bort slemmet. Ena bihålan värker lite oxå titt som tätt. Så är lite rädd, att bara de blir eftermiddag idag, å man slappnar av jobbmässigt, så bryter de ut helt å hållet! :(
onsdag, december 28
Snaaart snaaart...
.... blir det väl mera kaos.
Eller nåja, det är det redan.
Kaos med precis allt. Usch å tvi vale. Nå, hur som hafver, så for morsan å pia ti ikea i morse nudå, så i morron får man väl hem en hel drös med grejjer som varit efterlängtade. Just nu längtar jag mest efter dom 6 plastlådor jag beställd, som jag insåg att inte räcker ens långa vägar, men de e en början iallafall.
Gjorde ett försök i att börja sortera garn (det som plastlådorna ska till), så jag får börja göra mig av me lite garn så småningom, men nu just ligger det i olika högar på golvet. Men jag blir mest bara irriterad å frustrerad då jag inte får det "klart", dvs nerpackat i lådorna.. ännu!
Börjar ha en massa måsten som ligger på nu, å börjar bli frustrerad över det. En massa måsten som kostar dessutom. Jag sku måst t.ex fixa taklamporna. Får väl hem en från ikea nudå, som jag inte hade tänkt köpa alls, men morsan å pia hadd stått å beundra den så otroligt mkt, så morsan ringde å fråga om ja ska ha den, så jag svara bara "gö som du vill".. (å känner jag min mor rätt, så har jag en sån lampa i moron)
Eller nåja, det är det redan.
Kaos med precis allt. Usch å tvi vale. Nå, hur som hafver, så for morsan å pia ti ikea i morse nudå, så i morron får man väl hem en hel drös med grejjer som varit efterlängtade. Just nu längtar jag mest efter dom 6 plastlådor jag beställd, som jag insåg att inte räcker ens långa vägar, men de e en början iallafall.
Gjorde ett försök i att börja sortera garn (det som plastlådorna ska till), så jag får börja göra mig av me lite garn så småningom, men nu just ligger det i olika högar på golvet. Men jag blir mest bara irriterad å frustrerad då jag inte får det "klart", dvs nerpackat i lådorna.. ännu!
Börjar ha en massa måsten som ligger på nu, å börjar bli frustrerad över det. En massa måsten som kostar dessutom. Jag sku måst t.ex fixa taklamporna. Får väl hem en från ikea nudå, som jag inte hade tänkt köpa alls, men morsan å pia hadd stått å beundra den så otroligt mkt, så morsan ringde å fråga om ja ska ha den, så jag svara bara "gö som du vill".. (å känner jag min mor rätt, så har jag en sån lampa i moron)
Toko. Men de e int den med kopparfärgad insida, utan silverinsida. Nåjo, tappade tråden. I tamburen finns en plafond, men..... nu har vi ju då den här petiga lilla OCD:aren här, som inte kan ha 2 olika plafonder i samma rum, utan de sku måst vara likadana. Dom kan ju fan inte vara så hiskeligt dyra?
Sen köket. Har en bra lampa till köket, diggar den osv osv osv, men ja tror sladden e lixom 3m för kort, då nåt smartskåp har kommit på att placera uttaget för köks-taklampan ungefär 50cm från köksfläkten. Jomen visst placerar man sitt köksbord fast i ugnen, eller hur?
Sovrummet.. Jag har en helt ok lampa för sovrummet, så den sku egentligen bara behövas upp.
Sen har vi ju då alla jävla gardiner. Som sku måst tas ner, nålas upp, å hängas upp tibax! Helst före lördan. Mina böcker som e på fönsterbrädet.. ! Vill ha bort dom!
Nåt som jag oxå sku måst e att skaffa addis strump-rundstickor, så ja sku få stickat bort lite sockgarn. Som jag vet att jag inte ändå kommer att använda ti annat, så likabra ti laga sockor av det. Int för att jag behöver flera sockor insåg jag här när jag tvätta upp dom, men man kan ju skänk dom åt nån bättre behövande.
Usch nä, blir så trött å irriterad.. ! Nåja, sakerna kommer i moron, ja får lite mer ordning å reda då. Gillar inte den där halvfärdiga känslan. Vill ha det färdigt! Punkt. Int nå nästan-färdigt.
måndag, december 26
Dilemma dilemma...
... Ikearesan verkar bli av nu denhär veckan, å mittiallt fick man huvu fullt me funderingar igen.
Min fundering till garnförvaring har skitit sig brutalt då jag insåg att ställningen jag hade tänkt, int kommer att rymmas hit öht. Jag insåg oxå att garnet jag använder för produktionen som jag hade tänkt ha i Billy The Bokhylla, vill jag inte alls ha där, de e för oöverskådligt. Så det vill jag nu istället ha i plastlådor, med lock, under mitt soffbord. Försök nu sen funder ut storlekarna på dom plastlådorna när det finns trehundrasjuttiotolv olika storlekar vid Ikea.
Ytterligare har jag insett att jag behöver ett sidetable till soffan. Mitt nuvarande... jaa.. Alltå egentligen är det ett tillhörande sidobord till mitt gamla hörnskrivbord, men dock väldigt praktiskt då de e på hjul. Så nu har dagarna bestått av att flytta det mellan sängen å soffan. Eftersom det är tillräckligt brett som sängbord, dvs, så jag kan ha både surfplattan å dricka där utan att häv omkull nånting mitt i nätterna. Ett grymt bra bord som funkat ti de mesta om ja ska va riktigt ärlig. På åland fick de arbeta som prylbord i tamburen när man kom in.
Vilken tur att mams int for ti ikea då när de var planerat första gången, för dehär e saker jag inte sku ha hunnit inse till det. Men nu har jag insett. Och annat jag har insett är att lådor is the shit. Har en enorm skrubb, med hyllor (förmodligen bästa grejjen i hela läggan), dit ja får tråkat typ allt jag äger å har.
Har sånt jäkla dilemma med allt möjligt nu, så ja vet int vart ja ska ta vägen heller. Har släpat hit en massa högtalare, å jag tror int ens jag kommer att koppla i dom öht. Men int gör dom nån nytta hemhemma heller. Uff nää, de börja kännas så halvfärdigt här nu igen, när man hunnit lixom börja stadga sig å veta hur man vill ha det. Och hur man int vill ha det. Frustrerande minst sagt.
Borde göra mig av me enormt mkt garn oxå, mkt har jag planer för, men då tiden inte riktigt räcker till. Sen har jag nångång i tiden trott ja sku lära mig sticka hälar, så man sku kun stick sockor, men.. jag tror jag stickat en hel jävla häl i mitt liv. Plus att jag fullkomligt hatar strumstickor, så jag borde skaffa mig strump-rundstickor istället.
Jag har massor me garn som jag ska/kan använda till korgar och inredning, å de e nog bra, för som sagt, lådor kan man tydligen inte ha för mkt av.. Men åter igen, tiden!
Nåja, nog ska det väl ordna sig nog..! Så småningom!
Min fundering till garnförvaring har skitit sig brutalt då jag insåg att ställningen jag hade tänkt, int kommer att rymmas hit öht. Jag insåg oxå att garnet jag använder för produktionen som jag hade tänkt ha i Billy The Bokhylla, vill jag inte alls ha där, de e för oöverskådligt. Så det vill jag nu istället ha i plastlådor, med lock, under mitt soffbord. Försök nu sen funder ut storlekarna på dom plastlådorna när det finns trehundrasjuttiotolv olika storlekar vid Ikea.
Ytterligare har jag insett att jag behöver ett sidetable till soffan. Mitt nuvarande... jaa.. Alltå egentligen är det ett tillhörande sidobord till mitt gamla hörnskrivbord, men dock väldigt praktiskt då de e på hjul. Så nu har dagarna bestått av att flytta det mellan sängen å soffan. Eftersom det är tillräckligt brett som sängbord, dvs, så jag kan ha både surfplattan å dricka där utan att häv omkull nånting mitt i nätterna. Ett grymt bra bord som funkat ti de mesta om ja ska va riktigt ärlig. På åland fick de arbeta som prylbord i tamburen när man kom in.
Vilken tur att mams int for ti ikea då när de var planerat första gången, för dehär e saker jag inte sku ha hunnit inse till det. Men nu har jag insett. Och annat jag har insett är att lådor is the shit. Har en enorm skrubb, med hyllor (förmodligen bästa grejjen i hela läggan), dit ja får tråkat typ allt jag äger å har.
Har sånt jäkla dilemma med allt möjligt nu, så ja vet int vart ja ska ta vägen heller. Har släpat hit en massa högtalare, å jag tror int ens jag kommer att koppla i dom öht. Men int gör dom nån nytta hemhemma heller. Uff nää, de börja kännas så halvfärdigt här nu igen, när man hunnit lixom börja stadga sig å veta hur man vill ha det. Och hur man int vill ha det. Frustrerande minst sagt.
Borde göra mig av me enormt mkt garn oxå, mkt har jag planer för, men då tiden inte riktigt räcker till. Sen har jag nångång i tiden trott ja sku lära mig sticka hälar, så man sku kun stick sockor, men.. jag tror jag stickat en hel jävla häl i mitt liv. Plus att jag fullkomligt hatar strumstickor, så jag borde skaffa mig strump-rundstickor istället.
Jag har massor me garn som jag ska/kan använda till korgar och inredning, å de e nog bra, för som sagt, lådor kan man tydligen inte ha för mkt av.. Men åter igen, tiden!
Nåja, nog ska det väl ordna sig nog..! Så småningom!
Etiketter:
Jag blir så trött,
Jag flummar,
The Crib
söndag, december 18
Flyttkaos blev lite mindre kaos...
.. igår!
Inte helt 100% klart ännu, har lite grejs på köksbordet som jag inte riktigt bestämt mig ännu vart det ska, å så har jag en låda med taklampor å lampskärmar som ja inte heller riktigt vet var å hur jag ska göra med. Överväger nämligen att skita i lampskärmarna ti ikea lamporna, även om dom e fula som dom e, men ljuset e på nå vis så mkt bättre.
Nåja, de e sånt som återstår att se. Det ser jag sen om jag blir irriterad på det eller nä.
Det som är på kommandes från ikea, e nån klädställning som jag ska använd som hyllor ti garnet, å lite förvarningslådor, sänggaveln dit mina böcker ska sen å såntdär, så de mesta som e kvar (förutom de som jag inte bestämt mig för vart ska ännu) e sånt som .. ska fixas sen! Heh.
Fick upp gardinerna i vardagsrummet igår, blev riktigt snyggt som jag tänkt det, även om jag även där har varit lite kärringen mot strömmen. Blev helvita ganska tjocka ytterst, å sen grå/svart/vita/genomskinliga inåt, men det snöpliga var att dom e ca 30 cm för långa :S Ids inte kapa av dom ändå då de e morsans gardiner å dom har höga fönster hemma, så ja lär nog bara nåla upp dom lite vackert.
Sovrumsgardinerna är lika som dom gråsvartvitagenomskinliga ja har i vardagsrummet, men dom går i brunt å beige istället, så de blir helt perfa!
Så att jo, de börj bli på raden här nu kan man säga. Lite stuff kvar ännu hemma, men de blir sådär en ikeapåse å en ryggsäck per dag som flyttar, har iaf fått ihopplockat i princip allt nu som jag ska ha hit ännu längs skåp-väggen i gamla rummet, så nu e de inte så mkt sorterande kvar.
Ser riktigt fram emot att få klart allt där hemhemma oxå, så jag faktiskt får börja sätta mig ner å koncentrera på firman.
Som sagt, lite kaos på köksbordet ännu, gardinerna fick komma ner igen då jag insåg att dom behöver nog stryckas för att bli lite mindre bångstyriga..
Inte helt 100% klart ännu, har lite grejs på köksbordet som jag inte riktigt bestämt mig ännu vart det ska, å så har jag en låda med taklampor å lampskärmar som ja inte heller riktigt vet var å hur jag ska göra med. Överväger nämligen att skita i lampskärmarna ti ikea lamporna, även om dom e fula som dom e, men ljuset e på nå vis så mkt bättre.
Nåja, de e sånt som återstår att se. Det ser jag sen om jag blir irriterad på det eller nä.
Det som är på kommandes från ikea, e nån klädställning som jag ska använd som hyllor ti garnet, å lite förvarningslådor, sänggaveln dit mina böcker ska sen å såntdär, så de mesta som e kvar (förutom de som jag inte bestämt mig för vart ska ännu) e sånt som .. ska fixas sen! Heh.
Fick upp gardinerna i vardagsrummet igår, blev riktigt snyggt som jag tänkt det, även om jag även där har varit lite kärringen mot strömmen. Blev helvita ganska tjocka ytterst, å sen grå/svart/vita/genomskinliga inåt, men det snöpliga var att dom e ca 30 cm för långa :S Ids inte kapa av dom ändå då de e morsans gardiner å dom har höga fönster hemma, så ja lär nog bara nåla upp dom lite vackert.
Sovrumsgardinerna är lika som dom gråsvartvitagenomskinliga ja har i vardagsrummet, men dom går i brunt å beige istället, så de blir helt perfa!
Så att jo, de börj bli på raden här nu kan man säga. Lite stuff kvar ännu hemma, men de blir sådär en ikeapåse å en ryggsäck per dag som flyttar, har iaf fått ihopplockat i princip allt nu som jag ska ha hit ännu längs skåp-väggen i gamla rummet, så nu e de inte så mkt sorterande kvar.
Ser riktigt fram emot att få klart allt där hemhemma oxå, så jag faktiskt får börja sätta mig ner å koncentrera på firman.
Som sagt, lite kaos på köksbordet ännu, gardinerna fick komma ner igen då jag insåg att dom behöver nog stryckas för att bli lite mindre bångstyriga..
Och vardagsrummet. Lite kaos där oxå, ikeapåsarna i högra hörnet ska packas in i en hylla som jag inte ännu har, den gröna lådan bakom soffan e den med lamporna i, å sen böckerna ska i .. sänggaveln. Hyllan som e ovanför soffan har jag inte heller riktigt bestämt mig hur å vad ja ska ha i den, så för tillfället e de stick-tillbehör som e där. Så de e i princip så långt ja kan fixa utan resten av prylarna från ikea :) Rätt nöjd ändå!
Ja, har ju fortfarande inte beslutat mig om tvn å soffan ska byt plats, men ja sku hellre ha det sådär, även om väggen bakom tvn blir väldigt tom. Men på nå vis känns de mera naturligt för mig den där vägen. De e oxå såntdär som ja väntar å ser om ja stör mig på det, eller om ja blir nöjd med det! Vissa saker ska bara kännas in så att säga!
Nåjo, nu hopp i soffan, spark igång tvn, å eventuellt virka lite! :)
lördag, december 10
Ledig lördag..
...
Nu har jag försökt blogga ungefär 5 gånger, utan att få inlägget publicerat så vi får se nudå, om det lyckas idag ;) Alltså inte p.g.a. tekniska problem, utan för att jag tänker "-äääh... "
Är lite flyttkaos här ännu, nåja, kaos är väl att ta i, men fick vända upp å ner på garnsäcken igår (bara en 240 liters..) för att hitta min apple-tv som tydligen hade hamnat med garnen å låg i bottnet! Så garnet sku jag måst få sorterat lite idag å plockat undan, sen e de lite annat smått och gott som ska plockas undan oxå.
Men i övrigt beslöt jag mig för en ledig lördag, har de inte varit jobb, har det varit flytt å nu kände jag att de håller på bli lite för mkt. Flunssa som vill försöka bryta ut på det oxå. Har varit riktigt hejdlöst trött å känt att allt är tungt, t.o.m att gå, så då vet jag att de e nog allvarligt på gång. Så, idag blir det en såndär dag utan måste, bara gör det som faller mig in. Eventuellt att ja måst fara å handla lite mat, men.. De e ett smärre bekymmer.
Var på Melwins julfest på kindis igår å sen till brosans på kaffe. Parkerade mig på soffan när jag kom hem, käka lite ostbricka å kolla lite friends på netflix, å när ja käkat färdigt, så tog de inte många minuter så somna jag. Vakna halv 11 på soffan, stängde av allt, släckte lamporna å förflyttade mig till sängen. Somna ganska direkt där oxå. Sov till halv 6 i morse å råkade se att jag hade missat ett pm på instagram, sen blev jag alldeles för vaken och ivrig för att fortsätta sova, även om det kändes som de sku behövas :/
Kom fram till här, efter lite möblering, att min fåtölj får bli hemma. Jag har helt enkelt inte plats för den, å när jag bodde på åland, så blev den inte använd mkt. Visst är den skön, inte säger jag annat inte, men ska ja sova så sover jag i soffan. Stora spegeln får oxå bli hemma tills jag om och när, inser att jag behöver den. Så i princip e de en liten byrå, billy the bokhylla, kontorsstolen å soffbordet som ska hit ännu, resten sen e småplock. Nåja, min baslåda kan ja väl int kalla småplock, den väger ju ett halvt ton.
Morsan å moster sku ha fari ti ikea den 5e, men vi fick lite "tekniska problem" här, så ikearesan får vänta lite. Meen så småningom..!
Känns väldigt konstigt att bo i samma stad som päronen, men ändå i egen lägga. Precis som jag gissade. Har nog varit hemma på luncherna, men mest för hundarnas skull. Twinky hade tydligen inte riktigt varit sig själv första natten jag var borta å inte kom ner på moronen efter kaffet. Trots att hon e den som inte bemödar sig att stiga upp på moronen när man kommer, så märker man nog att man e viktig. Casey däremot verkar ta min flytt lite bättre, men hon blir så överlycklig när ja kommer hem, så hon vet seriöst inte vart hon ska ta vägen ;)
Så att jo, sånt är läget just nu.
Nu har jag försökt blogga ungefär 5 gånger, utan att få inlägget publicerat så vi får se nudå, om det lyckas idag ;) Alltså inte p.g.a. tekniska problem, utan för att jag tänker "-äääh... "
Är lite flyttkaos här ännu, nåja, kaos är väl att ta i, men fick vända upp å ner på garnsäcken igår (bara en 240 liters..) för att hitta min apple-tv som tydligen hade hamnat med garnen å låg i bottnet! Så garnet sku jag måst få sorterat lite idag å plockat undan, sen e de lite annat smått och gott som ska plockas undan oxå.
Men i övrigt beslöt jag mig för en ledig lördag, har de inte varit jobb, har det varit flytt å nu kände jag att de håller på bli lite för mkt. Flunssa som vill försöka bryta ut på det oxå. Har varit riktigt hejdlöst trött å känt att allt är tungt, t.o.m att gå, så då vet jag att de e nog allvarligt på gång. Så, idag blir det en såndär dag utan måste, bara gör det som faller mig in. Eventuellt att ja måst fara å handla lite mat, men.. De e ett smärre bekymmer.
Var på Melwins julfest på kindis igår å sen till brosans på kaffe. Parkerade mig på soffan när jag kom hem, käka lite ostbricka å kolla lite friends på netflix, å när ja käkat färdigt, så tog de inte många minuter så somna jag. Vakna halv 11 på soffan, stängde av allt, släckte lamporna å förflyttade mig till sängen. Somna ganska direkt där oxå. Sov till halv 6 i morse å råkade se att jag hade missat ett pm på instagram, sen blev jag alldeles för vaken och ivrig för att fortsätta sova, även om det kändes som de sku behövas :/
Kom fram till här, efter lite möblering, att min fåtölj får bli hemma. Jag har helt enkelt inte plats för den, å när jag bodde på åland, så blev den inte använd mkt. Visst är den skön, inte säger jag annat inte, men ska ja sova så sover jag i soffan. Stora spegeln får oxå bli hemma tills jag om och när, inser att jag behöver den. Så i princip e de en liten byrå, billy the bokhylla, kontorsstolen å soffbordet som ska hit ännu, resten sen e småplock. Nåja, min baslåda kan ja väl int kalla småplock, den väger ju ett halvt ton.
Morsan å moster sku ha fari ti ikea den 5e, men vi fick lite "tekniska problem" här, så ikearesan får vänta lite. Meen så småningom..!
Känns väldigt konstigt att bo i samma stad som päronen, men ändå i egen lägga. Precis som jag gissade. Har nog varit hemma på luncherna, men mest för hundarnas skull. Twinky hade tydligen inte riktigt varit sig själv första natten jag var borta å inte kom ner på moronen efter kaffet. Trots att hon e den som inte bemödar sig att stiga upp på moronen när man kommer, så märker man nog att man e viktig. Casey däremot verkar ta min flytt lite bättre, men hon blir så överlycklig när ja kommer hem, så hon vet seriöst inte vart hon ska ta vägen ;)
Så att jo, sånt är läget just nu.
måndag, november 28
Vi e på gång...
... vi e laddade, vi e tända.
Eller hu va de dom sjöng?
Men att jo, igår skrev vi kontraktet å jag fick nycklarna! Tyvärr tyckt ja de va liiite just för mkt snöstorm för att jag sku börj flytta nå redan igårkväll heh ;)
Men idag! Idag börjar rumban! Iofs måste jag ti stan å fixa lite stuff alt. ringa om lite stuff. Sen beror det lite på det här bilbytet, man vet inte riktigt när farsan hamnar på jobb om saaben är hemma eller nä. Nog får ja ju nå ikeapåsar ti rymmas i Blixten, men... Inte lika mkt som i en saab farmare ;)
Den var så mkt snyggare än ja kom ihåg, alltså kämppän, inte saaben ;) Å jag tror det fixar sig nog med vardagsrummet, det var större än jag mindes. Tvättmaskinen min konstaterade vi oxå att kommer att rymmas, så de e ju perfa! Morsan fick koma me igår å hon blev ju helt salig. Heh...
Så att jo, idag blir det å börja tömma Salen å sånt stuff som jag får å rymmas i saaben å börj råll dit. Det kommer nog att vara låååååååååååååånga arbetsdagar denhär veckan, 7-16 kommer ju att kännas som en halv evighet å lite till ;) Kanske de går lite fortare i slutet av veckan ;D
Eller hu va de dom sjöng?
Men att jo, igår skrev vi kontraktet å jag fick nycklarna! Tyvärr tyckt ja de va liiite just för mkt snöstorm för att jag sku börj flytta nå redan igårkväll heh ;)
Men idag! Idag börjar rumban! Iofs måste jag ti stan å fixa lite stuff alt. ringa om lite stuff. Sen beror det lite på det här bilbytet, man vet inte riktigt när farsan hamnar på jobb om saaben är hemma eller nä. Nog får ja ju nå ikeapåsar ti rymmas i Blixten, men... Inte lika mkt som i en saab farmare ;)
Den var så mkt snyggare än ja kom ihåg, alltså kämppän, inte saaben ;) Å jag tror det fixar sig nog med vardagsrummet, det var större än jag mindes. Tvättmaskinen min konstaterade vi oxå att kommer att rymmas, så de e ju perfa! Morsan fick koma me igår å hon blev ju helt salig. Heh...
Så att jo, idag blir det å börja tömma Salen å sånt stuff som jag får å rymmas i saaben å börj råll dit. Det kommer nog att vara låååååååååååååånga arbetsdagar denhär veckan, 7-16 kommer ju att kännas som en halv evighet å lite till ;) Kanske de går lite fortare i slutet av veckan ;D
söndag, november 27
Ikea...
... Jeps.
Mor å moster åker ti ikea den 5e, men jag har sån grym beslutsångest angående ett hyllsystem.
Såg att man kan köpa extra hyllplan till Billy The Bokhylla, men int får jag ju mera garn å rymmas i den ändå int. Som planerna ser ut nu, så är det en såndär klädställningsram å sen hängade eeh.. såndär förvaringar ni vet?
Dock har jag ett litet bekymmer, eller ett rätt stort bekymmer. Nu e de jäkligt svårt att uppskatta hur stort vardagsrummet var, dels minns jag inte, men dels e de svårt att uppskatta när det inte finns möbler i det.
Alltså min 3pers lädersoffa är ENORM. Eller nåja, jag antar att den är normal storlek 3pers, men den e maffig. Har i mitt stilla sinne lite planerat hur jag ska få allt å rymmas, å förstås har ja ju glömt bort min läderfåtölj. Visst kanske ja sku klara mig utan den, men jag har inte betalat 500 spänn för en fåtölj å ha den å damma här hemma! Så he så. Fåtöljen i sig behöver rätt mkt utrymme, då de e en lazyboy, såndär som du drar en spak å så vips, har du en säng i princip. Jo, jag har sovit i den, å jag har sovit gott, så jag vet att det går ;)
Nåja, sen har jag ju ett skrivbord oxå. Det kanske man i princip sku klara sig utan om man sku ha en laptop, men nu va de ju så då att jag har en stationär dator. Så där sket ju sig de då rätt brutalt...
Fick börja bildgoogla lite så man får inspiration, funderar helt kallt på att inte ställa soffan mot väggen, utan att eventuellt köra garnhyllan bakom soffan, å sen kanske mina rislampor på varsin sida av den hyllan.
Man får lixom börja tänka lite outside the box. Eller vet ni, kanske jag gör nåt helt radikalt? Som sagt, outside the box.
I mitt rum på åland, som var vänt samma väg som detta, så hade jag skrivbordet direkt till vänster upp efter "kortväggen", å sen ett litet bord i hörnet som jag hade .. nåt på. Soffan längs den vägg man såg när man kom rakt in, fåtöljen i hörnet mot fönstret, sen hade jag faktiskt tomrum längs resten av "fönsterväggen" sen väggen till höger när man kom in, där stod tv-tason å baslådan. Bredden på rummena kan jag tänka mig att e ungefär lika, men längden e kortare på det rum jag har nu. Samt att "kortväggen" där finns en skrubb eller vad man riktigt ska kalla det. Tv-tason så e rätt lång den oxå, min 32" tv e väl ungefär 1/3 av bredden så ja... Jej för stora möbler *mumla*
Så det var lite placeringen av skrivbordet som ställer till det oxå. Nåja, miljoner olika idéer å funderingar, ska dit å skriva kontrakt ikväll, så då får ja ta koll nr 2, då kanske man får ett lite bättre hum om hur man ska fixa det. Samt att morsan kommer med oxå så får hon se hur det ser ut.
Nåja, nog blir de säkert bra nog, så förbannat ivrig att kom igång bara :D Sku ju va fint me ett fisheye objektiv alt. pancake, så man sku få rummet å rymmas.. höhö.. på bild alltså ;) Nåja, nog ska ja uppdatera er med bilder nog :D
Mor å moster åker ti ikea den 5e, men jag har sån grym beslutsångest angående ett hyllsystem.
Såg att man kan köpa extra hyllplan till Billy The Bokhylla, men int får jag ju mera garn å rymmas i den ändå int. Som planerna ser ut nu, så är det en såndär klädställningsram å sen hängade eeh.. såndär förvaringar ni vet?
Dock har jag ett litet bekymmer, eller ett rätt stort bekymmer. Nu e de jäkligt svårt att uppskatta hur stort vardagsrummet var, dels minns jag inte, men dels e de svårt att uppskatta när det inte finns möbler i det.
Alltså min 3pers lädersoffa är ENORM. Eller nåja, jag antar att den är normal storlek 3pers, men den e maffig. Har i mitt stilla sinne lite planerat hur jag ska få allt å rymmas, å förstås har ja ju glömt bort min läderfåtölj. Visst kanske ja sku klara mig utan den, men jag har inte betalat 500 spänn för en fåtölj å ha den å damma här hemma! Så he så. Fåtöljen i sig behöver rätt mkt utrymme, då de e en lazyboy, såndär som du drar en spak å så vips, har du en säng i princip. Jo, jag har sovit i den, å jag har sovit gott, så jag vet att det går ;)
Nåja, sen har jag ju ett skrivbord oxå. Det kanske man i princip sku klara sig utan om man sku ha en laptop, men nu va de ju så då att jag har en stationär dator. Så där sket ju sig de då rätt brutalt...
Fick börja bildgoogla lite så man får inspiration, funderar helt kallt på att inte ställa soffan mot väggen, utan att eventuellt köra garnhyllan bakom soffan, å sen kanske mina rislampor på varsin sida av den hyllan.
Man får lixom börja tänka lite outside the box. Eller vet ni, kanske jag gör nåt helt radikalt? Som sagt, outside the box.
I mitt rum på åland, som var vänt samma väg som detta, så hade jag skrivbordet direkt till vänster upp efter "kortväggen", å sen ett litet bord i hörnet som jag hade .. nåt på. Soffan längs den vägg man såg när man kom rakt in, fåtöljen i hörnet mot fönstret, sen hade jag faktiskt tomrum längs resten av "fönsterväggen" sen väggen till höger när man kom in, där stod tv-tason å baslådan. Bredden på rummena kan jag tänka mig att e ungefär lika, men längden e kortare på det rum jag har nu. Samt att "kortväggen" där finns en skrubb eller vad man riktigt ska kalla det. Tv-tason så e rätt lång den oxå, min 32" tv e väl ungefär 1/3 av bredden så ja... Jej för stora möbler *mumla*
Så det var lite placeringen av skrivbordet som ställer till det oxå. Nåja, miljoner olika idéer å funderingar, ska dit å skriva kontrakt ikväll, så då får ja ta koll nr 2, då kanske man får ett lite bättre hum om hur man ska fixa det. Samt att morsan kommer med oxå så får hon se hur det ser ut.
Nåja, nog blir de säkert bra nog, så förbannat ivrig att kom igång bara :D Sku ju va fint me ett fisheye objektiv alt. pancake, så man sku få rummet å rymmas.. höhö.. på bild alltså ;) Nåja, nog ska ja uppdatera er med bilder nog :D
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)









